Dansen

468 7 2
                                    




Efter badet så smyger jag i hallen in till Steves sovrum frö att inte väcka han. Jag har på mig en av Steves t-shirtar och han gav mig ett par av hans mjukisbyxor, men dem var gled ner hela tiden, så det räckte bara med t-shirten. Jag puttar på Steves dörr för att kliva in i sovrummet. Men det jag möts av är en man, rosenblad ligger på golvet, och där står han. Min Steve. han har på sig mjukisbyxor och en t-shirt. En radio står på golvet bredvid han och han står med sina händer instoppade i fickorna. Han är rosig om kinderna och han är lite gulligt små blyg. Hans hår är inte iordning fixat och han sträcker ut sin hand.

- Får jag lov? Frågar Steve och jag ler där jag står i vid dörren.

- Jaså? Trodde vi skulle sova, och jag kan inte dansa, det vet du. Jag är för klumpig. Jag går mot han och tar tag i hans hand.

- Följ mig bara, säger blonda killen som tar sin hand runt min midja och våra händer och fingrar som låses med den andra handen. Mitt huvud vilar på hans axel. Vi rör oss fram och tillbaka i en lugn rörelse. Hans ansikte vilar på mitt huvud. Låten "I cant help falling in love" med Elvis Presley spelas på Steves radio. Jag slappnar av och följer med i rörelsen, mina händer i hans får mig att slappna av och känna mig trygg.

- Otroligt, mumlar Steve i hennes hår.

- Vadå, frågar jag, hennes huvud var på hans axel, och hennes arm runt hans rygg.

- Jag har äntligen hittat den rätta partnern. Det tog mig bara över 70 år. Säger Steve. Vi både skrattade.

Jag kollar upp på han.

- Hur kunde jag vara så här lyckligt lottad. Säger jag

Steve tar bort en slinga av mitt hår som är i ansiktet och lägger det bakom mitt öra.

- Jag älskar dig

- Och jag dig Steve.

Efter låten har spelats klart, så ger Steve mig en puss och tackar för dansen. Han håller min hand och leder mig till sängen. Jag tar täcket över mig och kryper ner i den mjuka varma sängen. Mitt huvud vrids till Steves, jag ser hans vackra ansikte ta ett djupt andetag.

- Vad är det Stevie, frågar jag och lägger mitt huvud på hans bröstkorg. Han ser ner på mig och säger något.

- Jag är bara glad att du är här med mig, efter allt som hände mellan oss i natt så är jag bara lycklig att du fortfarande vill vara här med mig. Jag sätter mig upp för att möta hans blick.

- Jag var orolig att nåt hade hänt dig när du inte svarade. Säger Steve och en tår rinner ner från hans kind, en tår som jag fångar med min hand som nu ligger på hans kind.

- Min fina, jag älskar dig och du kommer aldrig bli av med mig, oavsett om du vill eller inte. Säger jag och får oss båda att skratta.

- Jag vet min kära, jag älskar dig. Säger Steve och ger mig en puss på kinden.

- Nu får vi sova, vi kommer vara alldeles för trötta annars. Säger Steve och jag nickar.

Jag kryper in i hans famn och lägger mig bekvämt innan mina ögon slocknar.


Detta var ett kort kapitel men jag ska skriva ett till precis nu efter. Läs gärna det jag har skrivit här under för att förstå ändringarna i dem kommande delarna.

Såhär kommer jag skriva i kommande delar framöver när någon pratar:
"Jag är så trött på den där filmen, kan vi inte kolla på något annat"
Jag kommer inte använda det här tecknet (-)när någon pratar utan använder detta (")

Don't forget your mine - Steve RogersWhere stories live. Discover now