- Steve?Han ser annorlunda ut, han ser större ut, musklerna är ju större än hela mig. Jag kan inte förstå vad han gör här.
- Känner ni varandra? frågar pappa
- Nej nej
Jag svarar nej snabbt eftersom jag inte vill skapa en situation.
Steves perspektiv
Jag går ner för trappen för att hämta min väska i bilen. Men där står hon, hon jag inte kan sluta tänka på, hon som är förbjuden för mig. Hennes blåa ögon möter mina och jag fryser till.
- Steve?
Jag kan inte svara, jag kan inte prata.
- Hej Steve, det här är min dotter Alex, säger Tony
- Dotter?
Hon heter väll Maya? Vadå Alex? Allt är rörande i mitt huvud. En till avenger? Jag trodde att hon var en helt vanlig tjej, inte Tonys avenger dotter. Nat och Thor tittar på mig med en fundersam blick, Tony också. Men jag tar modet och går fram och skakar hand med henne.
- Hej Alex, jag heter Steve
- Hej Steve, säger hon och jag ler.
- Just det, detta är Captain America också, säger Tony.
Alexs perspektiv
Captain America? Är han Captain America? Eller i för sig han ser ju ut som en Captain så då är det ju inget konstigt. Undra ifall han kommer ihåg mig, ifall han minns när vi var i tältet. Gud va pinsamt i såna fall, han vet inte ens hur gammal jag är. Jag tittar på han och försöker möta hans blic, men han kollar bara bort. Pappa presenterar mig för alla och dem blir chokade att Tony inte har berättat att han har en dotter.
- Dotter? Varför har du inte sagt något? säger Clint
- Det var för hennes egna säkerhet, att hon inte skulle skadas av något, säger pappa.
Det börjar bli kväll och vi sitter vid soffan i det stora vardagsrummet med stora fönster och alla har en trevlig stund. Alla börjar fråga frågor om mig men Steve sitter i ett hörn tyst.
- Så Maja, hur gammal är du?, frågar Clint
- Jag är 18 men fyller 19 nästa vecka, säger jag och ler mot Clint
Steve spärrar upp ögonen och tittar på mig. Han kan säkert inte förstå att jag är 18 år. Plötsligt så så frågar pappa om Steve kan visa mig mitt rum.
- Steve, kan inte du visa Alex hennes rum?, säger pappa
- Jo visst, säger Steve och ställer sig upp
Jag följer upp efter han i trappen och han leder in mig i ett rum med en stor fin säng och stora fönster, jag hinner inte säga något innan jag är i rummet och han stänger dörren efter oss.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Don't forget your mine - Steve Rogers
FanficNy medlem i Avengers familjen, Tony Starks dotter. Vad kan egentligen gå fel nu. En berättelse om hur Alex Stark faller för Steve Rogers. Men vad händer om Steve faller för henne. Kommer hennes säkerhet vara i risk. Han drar upp mig mot väggen oc...