"Där borta, dem är ju en hel arme" Tony pekar på byggnaden som HYDRA använder som sin bas. Steve och Tony står längre bort vid en kulle för att dölja sig själv. Steve har på sig sin captain america dräkt och Tony har sin Iron man.
"Okej Captain, du går genom källaren och Stark tar taket. HYDRA har ett kontrollrum på andra våningen till vänster. Där stänger ni av alla monitorer och säkerhets skyddet, lycka till nu!" Säger Fury i sin öronsnäcka som är kopplad till Steves och Tonys öronsnäckor.
Hela stället är fyllt med beväpnade män, Steve går mot källare ingången och försöker hålla låg profil, han tar fram sin sköld och håller den framför sig medan han går upp i en trappa. Bakom honom kommer en man i full fart, Rogers tar sin sköld och slår mannen med den. Mannen flyger bakåt och sedan sparkar Steve mannen så han blir medvetslös. Steve fortsätter upp mot ett annat rum där han hittar flera män och slåss med dem och en av männen säger "Vi hade väntat oss att se er här, du och din kompis Stark" Steve inser att alla vet att dem är där. Han slår ner mannen innan han tar sitt finger på sin öronsnäcka i örat.
"Tony, dem vet att vi är här. Jag behöver dig här nere." En man kommer flygandes på Steve och slår ner han mot marken, han slåss mot honom och försöker ställa sig upp och få sig själv ur hans grepp. "Ge upp" hörs en mans röst säga. Steve svarar med
"Jag kan göra det här hela dagen." Han tar sig upp och ställer sig framför den svart håriga mannen som håller i en pistol. Steve tar sin sköld och slår bort pistolen medan han sparkar in mannen i en dörr.
"Tony?" den blondhåriga killen försöker kalla på Tony men han får inget svar. Steve hör sedan något i ett rum, någon som låter högt. "Här är jag" säger Tony medan hans hjälm öppnas och visar hans ansikte. "Fan, du får inte skrämmas så".
"Har du hittat kontrollrummet?" Tony nickar och dem båda går dit.
-------
Efter ett tag med att slåss med männen i korridorerna kommer dem fram till kontrollrummet. Dem ställer sig på varsin sida av dörren och Tony visar med sitt finger att det är dags att ingripa. Steve sparkar in dörren och där står en hel rad full med beväpnade personer redo för en fajt. Iron Man och Captain America tittar på varandra. "Då kör vi".
Dem båda försöker få ner männen, men det är svårt. Dem använder sig av någon typ av stål som gör att dem inte skadas lika lätt. Steves rörelser stoppas när han ser två tonåringar stå i hörnet, en tjej med rött hår och en kille med silvrigt hår. Det är dem som säkert är HYDRAS fångar eller experiment personer tänker Steve.
"STEVE!" Tonys rop gör att Steve kommer tillbaka till verkligheten, han ligger nu nere på marken, då en man har sparkat till han. Hans sköld ligger på andra sidan av rummet och Tony försöker slåss med dem andra männen. "Inte så lätt nu va Captain" Mannens röst gör Steve irriterad och han kan inte annat än att försöka ta sig upp, men hans arm sitter fast i ett grepp av mannen.
Ett vapen riktas mot Steves huvud och han får panik, jag kan inte dö nu, jag kan inte lämna henne. Men precis när Steve håller på att ge upp kommer det en stor grön figur och sliter mannen framför han i två delar. "Vad sägs om att alla följer med på nästa uppdrag" Bakom den stora gröna figuren står Nat som precis har kommenterat situationen. Nat och Bruce kollar på varandra. Hon tar sina vapen som sitter fast på henne och skjuter på männen. Hon kastar Steves sköld till han och nickar. En person får en pil i huvudet och det är såklart Clint.
"Vi kunde inte bara sitta hemma och vänta." En röst som är väl bekant hörs från dörren där Bruce står. "Alex? Vad gör du här? Det är farligt." Alex ser en man som kommer mot henne och ger han en spark mellan benen och sen i hans huvud, Steve står i chock när han ser sin flickvän så tuff. "Nats träningar har hjälpt lite, så ni behöver all hjälp ni kan få." Tony riktar sin uppmärksamhet till sin dotter som precis har slått ner en man. "Alex, du håller dig nära Cap hela tiden, lovar du?"
Alex nickar och fortsätter slåss bredvid Steve, men plötsligt kommer det någon mot henne som får henne att falla mot marken. Steve sliter bort mannen från Alex och sträcker ut sin hand för att hjälpa henne upp. "Tack Captain, måste säga att du ser väldigt sexig ut i den där." Hon tittar upp och ner på hans utrustning, Alexs kommentar får Steve att rodna. Han ger henne en puss på kinden.
"Okej turturduvor, bege er till korridoren och försök hitta panelen till skydds systemet." Tony pekar mot en annan dörr. Steve tar tag i Alex och dem båda springer dit. Alexs försöker lösa koden som behövs för att öppna skåpet, Steve håller utkik efter om någon kommer. Steve får ett slag i magen vilket får Alex at vända sig om, där står 3 män som är beredda på att slåss. Steve och Alex står rygg mot rygg och slåss, nu står Steve och Alex ansikte mot ansikte. Det kommer fler män och Alex och Steve slåss och försöker göra sig av med dem.
"Gift dig med mig?"
Steves mening får Alex att skratta, "Tror inte det är läge för den frågan nu Steve" Hon slår till en man som står bakom henne och nu står dem rygg mot rygg igen. "Vadå då" Säger Steve och Alex kan inte låta bli att skratta.
"Du vet att vi är mitt i en fajt, inte alls läge för mig att svara eller för dig att fråga den frågan." "Men jag älskar dig i alla fall" Säger Alex och ger sin pojkvän en kyss. Kyssen avbryts när Steve kastar sin sköld på mannen som närmar sig.
"Rogers, är ni klara, vi måste ut härifrån nu." Tonys kommando gör att dem båda springer mot utgången, men på vägen passerar dem de två tonåringarna som står i hörnet. "Spring ut, jag kommer" Steve tar tag i sin flickväns händer. "Nej, jag lämnar dig inte" Alex drar tillbaka Steve men han tar sig ur hennes grepp och Alex ser flera män springa mot henne, hon kan inget annat än att springa ut där ifrån.
Steve springer fram till dem båda tvilling syskonen och tar tag i dem. "Lyssna nu på mig, skynda er att ta er ut, spring så fort ni kan till en svart bil som står där ute." Tvillingarna nickar och springer med Steve ut.
---------
"Vart är han?" Alex börjar bli orolig då hon inte ser sin pojkvän komma ut. Men plötsligt ser man två tonåringar springa mot bilen och bakom dem kommer Steve, han ser glad ut att han klarat sig. Tonåringarna springer mycket längre före Steve och han kommer precis ut ur bygganden när dem två tonåringarna har hoppat in i bilen. Bilen står 10 meter ifrån byggnaden där Steve är.
Han ler mot sin flickvän och hon ler tillbaka och hon inser att hon kommer få sin pojkvän tillbaka till henne. Men Alexs leende förvandlas till ett hjärtskärande skrik. Steve försvinner in i elden när en bomb smälls och hela byggnaden rasar och fylls med eld. Alexs pojkvän flyger bakåt och in i mörkret. Alexs springer fram till sin pojkvän men stoppas av sin pappa. "Alex, nej du kan inte." Hon faller mot den grusande marken med sina knän.
"STEVEEE!"
KAMU SEDANG MEMBACA
Don't forget your mine - Steve Rogers
Fiksi PenggemarNy medlem i Avengers familjen, Tony Starks dotter. Vad kan egentligen gå fel nu. En berättelse om hur Alex Stark faller för Steve Rogers. Men vad händer om Steve faller för henne. Kommer hennes säkerhet vara i risk. Han drar upp mig mot väggen oc...