Glöm inte att rösta eller följ mig om ni vill. Tack för 4000 läsningar också:)
Alex Stark
Jag är just nu i vardagsrummet och kollar på nyheterna. Efter alla avengers hade varit i Seoul och tagit Ultrons dräkt han höll på att göra, en ny version av han, så har media uppmärksammat hur dem nästan höll på att köra ett tåg in i en folkmassa och nästan dödat massa människor. Men som tur är så var Pietro där och Wanda, dem hjälpte till att sakta ner tåget och flytta på invånarna. På Tvn visar dem hur stan flyr från tåget och hur en lastbil flyger i luften. Nat är borta också, vi vet inte vart, vi vet bara att Ultron tog henne. Vi ska alla hjälpa till att försöka lokalisera vart hon är. Jag måste ha min bästa vän tillbaks.
"Älskling, hur är det?" Steve får mig att hoppa till när han kommer bakifrån och tar på mina axlar, han lutar sig ner och kysser på på huvudet. Han lägger sina armar runt nacken och ner på bröstet och jag omfamnar hans armar.
"Nat och allt, jag kan inte släppa det. Min bästa vän är försvunnen och Ultron kommer säkert ta er ifrån mig också." Steve hör att jag börjar bli upprörd och ledsen, han går runt soffan för att sätta sig bredvid mig, jag torkar bort dem tårar som har fallit ner på kinden och han tar sina händer på mina kinder och hans tumme stryker min kind fram och tillbaka. Jag lyfter upp mitt huvud och kollar in i hans blåa ögon.
"Jag kommer aldrig låta han ta mig ifrån dig, vi löser detta, tillsammans, okej?" Jag ler och han ler tillbaka, han omfamnar mig i en kram.
"Kanske 'okej' kommer vara vårat 'alltid'" Jag vilar mitt huvud på hans axel.
"Okej"
-------------
Steve Rogers
"Jag kommer säga en gång" Jag har gått in i labbet där Tony och Bruce är, bakom mig är Wanda och Pietro.
"Vad sägs om aldrig" Tony kollar på mig.
"Stäng ner den." Tony och Bruce jobbar på dräkten som Ultron skapade åt sig själv, dem tror att den kommer hjälpa oss att skapa en bättre avenger till laget. Dem vill skapa en till ultron bara att den här gången så ska det gå rätt till.
"Nope, kommer inte hända"
"Ni vet inte vad ni gör" Jag kollar på Bruce
"Och det gör du?" han kollar bak på Wanda
"Hon är inte i ditt huvud?" Både jag och Wanda kollar på varandra och vet båda om att Bruce är töntig när han håller på så.
"Banner, efter allt som har hänt med Ultron--"
"Inget i jämförelse med vad som kommer" Tony avbryter mig.
"Ni vet inte vad som är där inne" Wanda försvarar mig och Pietro börjar springa snabbt runt och drar ur alla sladdar till kapseln som dräkten är i.
"Nej, nej fortsätt, och du sa vadå? Pietro kollar på Tony som är chokad över att Pietro dragit ur alla sladdar.
Plötsligt ramlar Pietro ner från glasgolvet som går i sprickor och hamnar på golvet på andra våningen.
"Pietro?" Wanda kollar efter sin bror.
"Vadå? Du såg inte det komma?" Clint var personen som sköt i glasgolvet så att Pietro ramla ner. Han flinar åt han.
Men Tony börjar att ladda om kapseln. Jag skjuter min sköld på alla strömkablar så att dem tappar strömmen, Tonys iron man hand flyger in och sätter sig fast på hans arm. Nu börjar en fajt som inte skulle hända.
Han skjuter en stråle mot mig och jag flyger bakåt och slår i väggen. In kommer en till del av Tonys dräkt och sätter sig fast på honom. Wanda försöker med sina krafter men Bruce kommer bakom henne.
"Försök göra mig förbannad" Säger Bruce med ett tag runt om Wandas nacke. Clint kommer upp och jag springer mot Tony för att försöka slå han mot hans huvud. Vi båda flyger bakåt. Wanda får greppet loss från Bruce och puttar han bakåt mot marken med hennes krafter. Men från ingenstans kommer Thor in och hoppar upp på kapseln och tar upp mjölner i luften. Det kommer blixtrar från den och Bruce ropar.
"Vänta!"
Vi alla bländas av blixtarna. Thor drar ner hammaren och sätter den mot kapseln. Detta gör att maskinerna i rummet börjar pipa och energin är över hettad. Thor slutar och det blir helt tyst.
"Hallå, vad är det som händer här?" Alex kommer in i rummet med en chokad blick.
Kapseln sprängs från ingenstans och jag slänger mig över Alex för att skydda henne. Hon flyger mot marken och jag märker att hon slår i huvudet. Thor flyger bakåt, och upp ur kapseln kommer det rök och en man som är röd. Vi alla tar avstånd och gömmer oss lite. Han reser sig upp och kollar runt, vi alla står där helt chokade av synen framför oss. Han flyger snabbt på Thor som slänger vidare han mot glasrutan, den röda figuren flyger snabbt ut från rummet men börjar plötsligt sväva framför glas fönstret. Jag och Thor springer efter han, Thor reser sin hand för mig för att berätta att jag ska vara tyst. Den röde mannen står och kollar sig själv i sin egen reflektion. Han flyger tillbaka till oss.
"Förlåt, det där var märkligt" Mannen kollar på oss och säger tack till Thor.
"Thor du hjälpte till att bygga den där?"
"Jag hade en syn framför mig, an strömvirvel som suger in all hopp av livet, är det där" Thor pekar på en sten som sitter i mitten av den röde mannens ansikte vid pannan. Det är sinnestenen en av de 6 infinity stenarna. En av dem starkaste krafterna i universum.
"Stark har rätt, vi kan inte besegra Ultron"
"Inte själva" Säger den röde mannen.
Jag märker att den röde mannen pratar som Jarvis, Tony skapade Jarvis inuti den röde mannen.
"Jag är inte Ultron, inte Jarvis heller. Jag är" Den röde mannen kollar runt på oss alla. jag har ställt mig bredvid Alex med min arm framför henne.
"Är du på våran sida?" Jag tittar på han och frågar.
"Jag är på sidan av livet, och Ultron är inte det"
"Vad är det han väntar på?" Frågar vi
"På er" Säger den röde mannen.
"Han väntar i Sokovia, han har Nat där också" Säger Clint.
"Nat? Har du hittat henne" Alex går framför min arm och går till Clint.
"Ja, hon är där med Ultron" Jag ser att Alex ler och kollar bak på mig.
"Och vem är detta?" Den röde mannen går fram till Alex, jag skyndar mig fram och detsamma gör Tony när vi ser att han blir närgången, vi ställer oss framför henne.
"Låt henne vara, hon är med oss" Den röde mannen nickar.
Han går ifrån henne och går mot bordet.
"Det kanske inte finns något sätt för er att lita på mig" Den röde mannen har precis tagit upp mjölner i sina händer och ska ge den till Thor.
"Men vi måste gå" Den röde mannen väntar på att Thor ska ta emot hammaren som han har i sin hand. Alla kollar på Thor när vi ser att en annan person lyfter mjölner. Thor tar emot den och ser helt chokad ut, den röde mannen går där ifrån. Thor kollar upp på oss alla. Han lossas som ingenting och ler.
"Okej, bra jobbat" Han slår Tony på axeln lätt. Och går ut från rummet.
"Jag gissar på att Thor inte är den enda värdiga nu" Säger Alex och kollar runt och ser små flin ifrån alla.
"Okej 3 minuter, hämta det ni behöver." Jag kollar på alla och dem nickar, jag ser på Alex som vet nu om att vi andra ska iväg till Sokovia.
"Okej?" Jag tittar på henne när jag går förbi henne. Hon svarar mig inte först, men sen när jag står längre bort kollar jag bak på henne
"Okej" Hon mimar till mig när jag står precis vid dörrkanten för att gå ut och jag ser ett leende på hennes läppar.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Don't forget your mine - Steve Rogers
FanficNy medlem i Avengers familjen, Tony Starks dotter. Vad kan egentligen gå fel nu. En berättelse om hur Alex Stark faller för Steve Rogers. Men vad händer om Steve faller för henne. Kommer hennes säkerhet vara i risk. Han drar upp mig mot väggen oc...