Del 21

565 7 0
                                    


Alex och Steve har varit tillbaka i avengers byggnaden i 3 dagar nu. Dem båda kände att dem behövde komma tillbaka efter deras helg i Steves lägenhet. Alla dem andra har haft det fullt upp med förberedningar inför det kommande uppdraget, Alex har inte kunnat vara med på mötena eftersom hon inte hade kunnat följa med på uppdraget. Hon har fått tid med Nat och Clint att träna henne för att få mer kunskap om hur man slåss.

" Du måste slå hårdare, du kommer inte ens knocka en mus med den där sparken" kommenterar Clint när han ser på när Alex och Nat tränar. "Och om du inte håller tyst kommer denna spark komma mot dig istället" Säger Nat och tar sitt ben och ger en spark mot Clint. Clint tar snabbt tag i benet och nu står dem båda spionerna och slåss med varandra. "Var det ni som skulle slåss eller var det jag?" Alex ser på dem båda medan dem släpper taget om varandra. 

Efter ett tag med träning med Nat så är Alex helt slut. Hon tar sin handduk som ligger på golvet i träningsrummet och sin vattenflaska. I träningsrummet som ligger på träningsvåningen ligger också dem andra delarna va träning, ett boxnings rum, ett vanligt träningsrum, och sen ett rum man kan springa och löpa. På väg ut från träningsrummet passerar Alex boxnings rummet. Hon stannar upp vid dörren för att beundra sin pojkvän på långt håll. Hans händer som slår boxningssäcken och hans hår som är fuktigt av svett. Boxning säcken flyger i väggen vilket får Alex att äntligen tala ut.

"Stackars boxningssäcken, vad har han gjort dig för illa" Alex går fram till Steve och tar hennes armar runt hans midja. Steve vänder sig om och trycker Alexs huvud in i hans bröstkorg. "Euw, jag behöver inte ha ditt svett i hela mitt ansikte" Säger Alex och försöker ta sig ur Steves grepp. Hon lyckas plötsligt och möter Steves blick, hans blåa ögon följer Alexs kropp upp och ner, och sedan flinar han när han kommer upp till hennes ansikte. "Vadå?" Frågar Alex i frustation. "Jag beundrar bara din kropp, inget annat" Säger Steve och biter sig själv i läppen. "Okej Captain simp, nu ska jag gå och ta en dusch" Alex tar upp sin handduk som har trillat på golvet och tar sig till hissen. "Och du ska med mig" Säger hon och ser Steve längre bort som helt plötsligt joggar med ett leende till hissen och flyger sig på Alex och ger henne en kyss som får både Alex och Steve att skratta.

-----------

"Du kan ju inte mena att Steve ska åka ensam?" Ifrågasätter Tony och Nat när Fury har sagt att Steve ska åka ensam. "Cap har själv sagt att han inte vill riskera någon annans hälsa, han vill göra detta själv". Fury har kommit till avengers byggnaden för att ha ett möte med dem alla. Thor kom tillbaka från Asgård igår och har anslutit till mötet. På plats är också Peter, Nat, Bruce, Tony, och Clint. Alla har samlats för att prata om nästa uppdrag. Steve sitter på sin stol tyst medan dem andra argumenterar med Fury. Efter att Nick Fury har sagt att Steve vill åka ensam på uppdraget så har allas uppmärksamhet riktats mot Steve. 

"Jag vill inte utsätta er andra för något, jag måste förstöra HYDRA efter vad dem gjorde mot Alex och Pepper, vem vet vem som blir skadad här näst" Steve kollar på alla och ser allas blickar som ropar efter att dem vill vara med och hjälpa till. "Men i sådana fall så kommer jag följa med dig, Pepper och Alex betyder lika mycket för mig som dig. Alex är min enda dotter." Tony tittar på Steve och han inser att det är sant, Alex betyder lika mycket till Tony som hon betyder för Steve. Steve svarar med en nick och får en nick tillbaka från Tony.

---------

Alex sitter ute i den stora soffan med Pepper. "Så när hade du och Steve tänkt att flytta in i samma våning här?" Frågar Pepper medan hon tar ett till bett på sitt äpple. Alex tittar på henne med en frågande blick av fundersamhet. "Flytta in? Nejdå det dröjer, vi båda har ju lägenheten att vara i om vi vill det" Alex tar Peppers äpple och bitar på det medan hon väntar på respons av Pepper. "Ja, men du vet ju att lägenheten bara är tillfällig, snart så flyttar han tillbaks in hit på heltid" Pepper har rätt, Steve kommer flytta tillbaka in hit sen efter uppdraget, men om han kommer tillbaka då.

Ljud ifrån mötesrummet för att både Alex och Pepper tittar dit. Ut därifrån kommer alla, dem viskar smått innan dem avbryts av tjejerna i soffan som stirrar. "Redo?" Hör Pepper Tony säga medan han sträcker ut sin hand för att leda henne mot dörren ut. "Vart ska ni någonstans?" Alex tittar på sin pappa och Pepper, "Nej vi ska ut och äta bara, vi gör ju det en gång i veckan" Tony och Pepper går ut ur byggnaden och kvar är Alex själv i soffan tills en hand sträcker sig över hennes axlar. Alex vänder sig om för att upptäcka sin pojkvän stå där lutandes över henne bakifrån. "Vad säger du om china mat och film?" Alexs blick lyses upp och hon svarar med en kyss på Steves läppar och mellan kyssarna svarar hon "Ja, låter gott".


Efter all mat och film så ligger Alex i Steves knä och han klappar hennes hår medan hon slappnar av. Hennes ansikte är riktat mot hans och hon ser hans blåa ögon som fokuserar på hennes. "Vad säger du om att gå upp och sova? Klockan är 00:00, vi borde få våran skönhetssömn" De låter skönt med sömn tänker Alex. "Men glassen då?" Frågar Alex med en ledsen ton på rösten, "Glassen kommer vara kvar imorgon också" Steve ställer sig upp och lyfter Alex i hans armar, han bär upp henne till hissen och håller kvar henne enda tills dem når Steves våning. "Du vet att jag har fått mina ben av en anledning" Säger Alex medan hon tittar upp på Steve med ett leende. Steve möter inte henne blick, "Och du har fått en stark pojkvän av en anledning också" Svara han och Steves läppar bildar ett flin. "God natt min kära" Säger Steve medan han släpper ner Alex i sängen och kryper in under täcket bredvid henne, hans armar drar Alex närmre honom och deras kroppar trycks mot varandra. "Herregud, du är väldigt varm" Steve tittar på Alex för att se om hon är okej, "Jag mår bra" Svarar hon och ger han en kyss på kinden innan hon myser ner hennes ansikte i Steves armar och blundar.

--------

Ett ljud av hulkande får Steve att vakna till. Steve kollar på klockan och inser att den är 04 på morgonen, han drar sin arm och rullar till Alexs sida för att känna hennes värme, men där ligger hon inte. Han sätter sig upp plötsligt för att sedan ställa sig upp och leta efter hans flickvän. Han hör sedan ett till hulkande och beger sig snabbt till hans badrum. Där hittar han sin flickvän som sitter hukande över toaletten och försöker hålla hennes hår från att inte fall i toan. Steve tar snabbt sina händer och håller i hennes hår. "Älskling, är du okej" Steve får inget svar då Alex spyr i toaletten. "Steve, vatten nu!" Steve ställer sig snabbt upp och tar ett glas som står på bänken och fyller den med vatten för att ge det till Alex. "Jag tror inte att china mat är min grej" Alex tittar på Steve och ger han ett leende medan hon sr ut som en levande zombie. "Nej, ingen mer china mat, du ser inte ut att må så bra ut av det" Svarar Steve och lyfter Alex från golvet och hennes ben vilar runt hans midja. "Tack för att du tar hand om mig" Säger Alex och vill ge Steve en kyss. "Du, hur mycket jag än vill kyssa dig just nu, så går det inte" Steve tittar på sin ledsna flickvän som inser att hon precis har spytt en massor.


Don't forget your mine - Steve RogersWo Geschichten leben. Entdecke jetzt