Idag är det dags, Steve och Tony ska iväg på uppdraget. Alex har stressat hela dagen med att försöka få iordning hennes våning för att tänka på annat. Hon förstår inte att allt kan förändras imorgon, hon vill hjälpa till hon vill inte känna sig helt värdelös. Alex tar ett glas från skåpet i köket för att dricka. "Fan" glaset faller till golvet och ljud av krossat glas hörs. "Är du okej, vad gör du?"
En mans röst hörs bakom Alex och får henne att vända sig om. När hon ser att det är Steve så kollar hon ner på marken igen och försöker ta upp alla glas bitar. Steve kommer närmre. "Aj, jävla skit" Hon skär sig på glaset som hon försöker ta upp. Steve hukar sig ner för att ta tag i Alexs händer som har fått ett sår efter hon skurit sig. "Ska du inte sätta dig i soffan och ta det lugnt" frågar han och försöker möta Alexs blick. "Nej, jag måste fixa här, annars blir det inte gjort"
Alex fortsätter i stress att ta upp glasbitarna och hon märker inte ens att glasbitarna gör så att hon får fler sår på händerna. "Alex, titta på mig" Hon vänder blicken till Steve och hennes ögon fylls av tårar, Steves händer vilar på hennes ansikte.
Hon orkar inte låtsas som om allt är okej. "Jag kan inte Steve" Hon slänger sig på Steve och tar hennes händer runt om han. Hennes ansikte är på hans axel och tårarna rinner ner i hans tröja. Hans händer lyfter Alex från golvet och sätter henne på en stol, framför henne hukar sig Steve och kollar upp på henne. "Du klarar detta, du är stark. Jag lovar dig att jag ska försöka göra allt för att komma tillbaka till dig." Ett ljud från hissen gör att Alex och Steve drar sin uppmärksamhet dit.
"Cap, vi måste fixa innan vi åker snart." Tonys röst får Alex att ställa sig upp och skynda sig till sin pappa. Hennes armar tar tag i han och drar in han till en kram. Tony ser Steve bakom Alexs axel och mimar: "Är hon okej?" Steve nickar. "Pappa, jag älskar dig" Alex ord gör att Tony drar ur sig kramen och tittar på sin dotter, "Jag älskar dig min dotter, för alltid".
"Rogers, kom nu. Planet lämnar om 30 min" Steve tar sin väska för att sedan lägga den på sin axel. Han tar sin hand och sträcker ut den till Alex . Hon tar hans hand och hon ler mot han.
------------
Alla är samlade där nere för att säga hejdå till Tony och Steve. Fury har kommit dit också för att leda dem båda till S.H.I.E.L.D.'s hemliga flygplats. Vi alla har samlats i vardagsrummet. "Då var det dags" Säger Tony och går och kramar Pepper först av alla, Pepper är inte ledsen alls, hon är van med att Tony åker iväg på uppdrag ganska ofta. Men Tony får en puss och en kram i alla fall. Steve går mot Nat och bruce först och ger dem en kram.
"Var försiktig nu, och kom alltid ihåg att kalla på oss om ni behöver hjälp" Säger Bruce och ger Rogers en klapp på ryggen. Clint och Thor får också en kram av Tony och Steve.
"Alex" Steve är vid Alex nu som ställer sig upp ur soffan och slänger sig över han för att få en ordentlig kram, en kram som känns som att hon aldrig vill släppa taget. Han omfamnar henne och ger henne en sak. "Här, egentligen så gav männen detta innan kriget för att försäkra sina älskade att dem kommer komma hem." Han ger henne hans dogtags, på den står det "Steve Grant Rogers."
"Detta är ett sätt för mig att lova dig att jag kommer komma hem". Alex ler och ger Steve en kyss, "Tack, jag lovar att ha det med mig överallt tills du är tillbaka". Dem avslutar sin kyss med en kram.
"Min tur?" Tony tar sin dotter in för en kram, det är då Alexs tårar börjar komma, men hon stoppar dem att rinna. "Jag älskar dig min sockertopp, lova att ta hand om Thor så länge, så han inte äter upp alla poptarts." Tonys kommentar får alla att skratta och Thor kollar på Tony med en frågande blick. "Älskar dig pappa" Han ger henne en kyss på pannan och tar Steve på axeln och dem börjar gå mot dörren.
Alex står kvar vid soffan och ser sin pappa och sin pojkvän gå ut. Innan dem hinner försvinna så mimar Steve "Jag älskar dig" Alex vinkar och mimar tillbaka "Och jag dig."
ESTÁS LEYENDO
Don't forget your mine - Steve Rogers
FanficNy medlem i Avengers familjen, Tony Starks dotter. Vad kan egentligen gå fel nu. En berättelse om hur Alex Stark faller för Steve Rogers. Men vad händer om Steve faller för henne. Kommer hennes säkerhet vara i risk. Han drar upp mig mot väggen oc...