Moudrý klobouk

580 30 9
                                    

Hned jakmile se brána otevřela, všem se naskytl pohled na vysokou černovlasou čarodějku v zeleném hábitu. Vypadala dost přísně, ale taky spravedlivě. "Tak to jsou ty prváci paní profesorko McGonagallová." řekl obr stojící před všemi dětmi. 

"Děkuji Hagride. Teď už si je vezmu na starost já." Pokynula směrem do hradu a všichni prváci vešli dovnitř. Všichni si se zájmem prohlíželi chodby hradu, když šli za profesorkou, která je odvedla do malé místnosti, vedle síně. 

"Vítejte v Bradavicích, za chvíli začne slavnostní hostina na zahájení školního roku, ale ještě než zaujmete svá místa ve Velké síni, každého z vás zařadíme do některé koleje. Jmenují se Nebelvír, Mrzimor, Havraspár a Zmiozel, budete dostávat body za dobré výkony, ale za porušení řádu o body přijdete. Zařazování proběhne již za pár minut." vysvětlila žákům, otočila se a odešla.

Místností se rozlehlo tiché šuškání, všichni řešili jak bude zařazování probíhat. "Do jaké koleje si myslíš že nás zařadí?" ozvala se Anne. "Netuším, ale doufám že nás nerozdělí," odpověděla ji s mírnými pochybami její sestra.

"Neboj nás dvě nikdy. Jen  doufám že nebudeme s těmi namyšlenci, s tím Fredem a Georgem. To bych to tady asi nezvládla." řekla Ann a zatvářila se naštvaně. 'Asi ji stále žere to co se stalo ve vlaku' pomyslela si Jessica a v duchu se nad tím pousmála.

Po chvilce čekání zaslechli budoucí žáci prvního stupně hlas profesorky McGonagallové "Seřaďte se a pojďte za mnou." Všichni si stoupli do řady, po dvojicích a společně vstoupili do velké síně.

Byla vážně obrovská 'Není divu že se jí říká velká' pomyslela si Jess a dál pokračovala v chůzi po boku svého dvojčete. Když se Anne dívala po studentech již sedících u čtyřech stolů všimla si Freda, který ji s úšklebkem pozoroval. Jen ho zpražila pohledem a odvrátila svůj zájem k vysokému stropu, který vypadal jako noční nebe.

Došli až před profesory sedící za stolem v čele síně. Mezi nimi a profesorským stolem stála malá čtyřnohá stolička a vedle ní McGonagallová se svitkem pergamenu a špičatým kouzelnickým kloboukem v rukou. Klobouk položila na stoličku a jemu se najednou zjevila pusa - začal zpívat nějakou divnou písničku, kterou dívky vůbec nevnímali.

Ve chvíli kdy dozpíval, všichni v síni začali tleskat. "Takže stačí, když si nasadíme ten klobouk!" zašeptal směrem k dvojčatům a černovlasému klukovi Ron. "Já toho Freda zabiju, pořád mi tvrdil, že budeme zápasit s obrovským skřetem." "S tím ti moc ráda pomůžu" vyhrkla bez přemýšlení Anne a její sestra se tomu potichu zasmála. Najednou profesorka rozvinula pergamen a vysvětlila jim co se bude dít.

"Abbottová Hannah!" vyslovila jméno dívky se kterou už se dvojčata stihli seznámit. Klobouk ji zařadil do Mrzimoru a od příslušného stolu se ozval potlesk. "Jak jinak, vždyť už tam má bratra." zašeptala Anne. 

Takhle klobouk zařadil ještě další studenty včetně Harryho Pottera, který se dostal do Nebelvíru. "Do Nebelvíru mě nedostanou ani kdyby mě tam měli dotáhnout a přivázat." řekla Anne směrem ke své sestře, která byla po většinu času zticha. 

Hned na to přesunuli svůj pohled zpět  ke klobouku, protože profesorka právě přečetla jméno jedné z nich. "Taylorová Anne" místnosti se opět zhostilo ticho. Anne nenápadně šťouchla do své sestry, která okamžitě pochopila co má Ann v plánu. Jessica vyšla z řady směrem ke klobouku.  V půlce cesty se ale zastavila, protože klobouk promluvil, "Prosím vás, podle abecedy Jessico." obě dvojčata na něj vykulili oči, ostatně jako všichni ve Velké síni. 

Pár studentů si začalo šuškat něco ve smyslu: 'Jak to že je poznal, vždyť jsou úplně stejné.' 'Ten klóbrc je vážně nějakej moudrej. I když na to nevypadá,' pomyslela si Jess a vrátila se zpět do řady. 

Její sestra ještě stále zaražená z toho co ze právě stalo vyšla z řady a sedla si na stoličku. Paní profesorka ji dala na hlavu Moudrý klobouk, a ten hned začal,  "Svými vtípky se až moc podobáte dvojčatům Weasleyovým, téměř jasný Nebelvír, ale i do Zmiozelu by jste zapadli..." ani to nedořekl, protože mu Anne skočila do řeči. 

"Proč zrovna Zmiozel?!"

"Do Zmiozelu chodilo dost lidí z vaší rodiny a-"

"Co takhle Mrzimor?" napadlo Anne.

"Někdo kdo patří do Mrzimoru by si tohle nedovolil. "

"Ale do Nebelvíru ne. Prosííím..." zakňučela.

"Nebelvír" zakřičel nekompromisně klobouk.

 Anne vstala, naštvaně si sundala klobouk, dala ho profesorce a zamířila ke stolu Nebelvíru. Sedla si a koukala na zařazování své sestry. Jessica si sedla na stoličku a měla jasno kam se chce dostat. Představa že by nebyla na koleji se svou sestrou byla hrozná. Naštěstí pro obě zakřičel klobouk, "Nebelvír!" a ona rychle přeběhla k příslušnému stolu, aby si to náhodou ještě nerozmyslel.

Pak se dostal na řadu Ron. Nervózně se došoural ke stoličce, usadil se a na hlavu dostal klobouk. "Ále další Weasley, moc dobře vím co s tebou... Nebelvír!" rozkřikl se klobouk a z Rona v tu chvíli odpadla veškerá nervozita. Zvedl se a šel si přisednout k Nebelvírskému stolu. "Výborně Rone tak to se ti povedlo. A dokonce jsi se ani neskácel k zemi, i když to tak ze začátku vypadalo." gratuloval svému bratrovi Percy.

"No já nevím kdo sebou před pár dny seknul v obchodě n zemi." posmívala se mu Anne. "Moment, oprava neskončil na zemi, ale skončil ležet na tobě Anne." podotkl Fred, kterého ta konverzace zaujala. Anne se na něj podívala vražedným pohledem a ještě dodala, "A co ty a podrážení nohou kolemjdoucím?" pozvedla obočí a čekala na jeho odpověď.

Té se ale nedočkala, protože začal mluvit Brumbál. Jakmile skončil uvítací řeč na stolech se objevila hromada jídla. Všichni začali jíst a sem tam prohodili pár slov. Jakmile všichni dojedli, opět se slova ujal Brumbál a řekl jim pár pravidel. Nakonec si ještě zazpívali a vydali se za Prefekty do ložnic.

Po cestě potkali ducha který se podle Percyho jmenuje Protiva a neposlouchá nikoho ,až na Krvavého barona.

Konečně došli k obrazu baculaté dámy v růžových šatech. "Heslo?!" zeptala se. "Caput draconis," odpověděl jí Percy. Obraz se otevřel jako dveře a všichni vešli dovnitř. Ocitli se ve společenské místnosti Nebelvíru. Percy jim vysvětlil kde mají pokoje děvčata a kde chlapci.

Děvčata dorazila do pokoje s pěti postelemi. Kufry už zde měli a tak se Hermiona, Parvati, Levandule, Anne a Jessica jen převlékli a zalehli do postele. Většina z nich usnula hned, ale Anne s Jessicou byli ještě vzhůru.

"Jess! Teď mě napadl skvělý plán na tu pomstu!" řekla z ničeho nic Anne. "No tak povídej" vyzvala ji její sestra a Anne hned začala vysvětlovat. "Vzpomínáš si jak Hermiona říkala..."

Nejste jediní (Fred Weasley, George Weasley)Kde žijí příběhy. Začni objevovat