Zdá se, že se ani pořádně nevyspali a už je budí. Rozhodně ne nijak příjemně. Pokojem se ozve tak silná rána, že všichni nadskočí a jeden chlapec z Upřímnosti - možná Brian - spadne z postele.
"Za šest minut a čtyřicet sedm sekund," zavolá Luce, "vás očekávám v tréninkové místnosti. Včera jsme šli kolem ní. Pokud jste mě poslouchali, víte, kde ji najít."
Alex má pocit, že vůbec nespala, ale přinutí se vstát. Zatímco ostatní zívají a rozespale se snaží rozlepit oči, sváže si vlasy do culíku a oblékne si oblečení Neohrožených. Ostatní dělají to samé, jak nejrychleji umějí. Během chvilky jsou všichni hotoví a společně vybíhají z místnosti. Alex vlastně ani neví, kdo je vede, ale asi poslouchal, protože se dostanou hned na první pokus do tréninkové místnosti, kde na ně s rukama založenýma na prsou čeká Luce.
Hned jak vejdou, všimnou si svítících terčů ve tvaru lidských postav po jejich levici. Stojí před nimi Luce a uznale kývá hlavou.
"Zvládli jste to..." řekne a podívá se na hodinky, "... o deset vteřin později. Všichni na zem, deset kliků." Zatímco všichni urputně plní rozkaz, Luce pokračuje dál. "Trénink začíná obyčejně v osm hodin ráno a končí v šest večer s hodinovou přestávkou na oběd. Kdo přijde pozdě, trest. Kdo bude odmlouvat, trest. Kdo bude mít kecy, trest. Kdo nebude dodržovat pravidla, trest. Jasný?" rozhlédne se po svých svěřencích. "Dneska budeme házet nožem na terč. Kdo se trefí alespoň jednou na nějaké fatální místo, dostane snídani. Nějaké otázky?"
Alex se zvedne. Čekala, že udělat deset kliků bude jednodušší, ale šestnáct let válení se u knížek nebo sezení za stolem se ukázalo. Ani ostatní ale nevypadají, že by to zvládali bez problému.
"Kolik budeme mít pokusů?" zeptá se Sharon.
Luce se na vteřinu po tváři mihne krutý úšklebek. "Tři. Víc ne." Ukáže na stůl po své levici. "Tamhle si každý naberte tři nože a postavte se před terče.
Alex čekala, že bude trénink u Neohrožených drsný, ale přesto si ho představovala jinak. Stejně jako ostatní si dojde pro nože a postaví se tři metry od terče mezi Anne a Timem. I přesto, že mají jen tři pokusy a musí se trefiit, se na to těší. Bude to něco nového...
Luce zkontroluje, zda má každý správný počet nožů a zda má každý vlastní terč a pak přikývne. "Záleží na tom, kam se trefíte. Čím fatálnější zranění byste způsobili, tím líp. Tak se do toho pusťte."
Alex čekala, že jim aspoň předvede nějakou fintu nebo techniku, ale nic podobného očividně nemá v úmyslu. Slyší, že se pár lidí už pokusilo zasáhnout terč, ale jejich nože dopadly s cinknutím na zem. Nechce nic unáhlit a snaží se soustředit. Vykročí levou nohou, nůž v pravé ruce pevně stiskne. Mírně se zakloní a s pomocí pohybu trupu vypustí nůž proti terči... a zacinká o zem jako všechny ostatní.
Tim se rozmáchne a zasáhne obrys postavy do míst, kde by byl nos. Luce uznale kývne. Anne předvede sérii podivných pohybů, poté se postaví, zvláštním způsobem nůž hodí a... trefí se postavě do rozkroku.
Luce se zasměje. "Bejt chlap, nechtěla bych si tě naštvat. A ty holka," obrátí se k Alex, "házej do dálky, ne do nížky. Vlož do toho co nejvíc síly."
Alex přikývne a vezme si další nůž. Soustředí se na terč. Postaví se jako předtím, ale nůž teď hodí mnohem větší silou. Do břicha. Luce kývne a podá ještě čtvrtý nůž Sharon, která už všechny vyházela, ale ještě ani jednou se netrefila. Možná nebude mít Luce srdce z kamene.
"Kdo se trefil, za mnou!" houkne. Všichni ji následují k dalšímu stolu, kde leží šest balíčků. Každému jeden hodí. Uvnitř se nachází ovocný koláč a houska plněná máslem, šunkou a salátem. Nakonec jeden podá i Sharon, ačkoliv se netrefila ani čtvrtým, prémiovým nožem.
Možná, že Luce ani nebude tak děsivá, jak se tváří.
ČTEŠ
The Divergent Girl [POZASTAVENO?]
FanfictionDivergence je velmi nebezpečná. Alexandra Lynnwood o tom nemá nejmenší představu, dokud jí u talentové zkoušky není řečeno, že je Divergentní. Alex se rozhodne utéct této svazující realitě do Neohroženosti a slibuje si, že bude volná. Realita je vša...