"Kam to jdeme?" Kevin se k němu nahne, rukou pevně svírající tu jeho. "Upřímnost je úplně někde jinde."
Theo se pobaveně usměje. "Já vím. To bylo pro případ, že by nás někdo poslouchal."
"Většina se od nás ale odtrhla," povídá Kevin nejistě.
"Protože jsem Tori řekl, že mají jít napřed," odpoví Theo. "Nikdo neví, že se nevrátíme."
Kevin se otočí na jejich malinkou skupinku pomalu se plížící stíny města. Za nimi pochodují Sharon a Tim, kteří si s Miriam střídají Marthu a tiše si povídají, a Jack s Miou. Tori a zbytek Neohrožených se jim už dávno ztratili. Nikdo si však kupodivu nestěžuje, ačkoliv nikdo netuší, kam je Theo vede. Nebo to vědí, a proto nic neříkají.
"Jdeme za Jaredem a ostatními," prohlásil Theo. "Jen musíme nenápadně najít ten správný vchod."
"A kde jsou?"
"Pokud všechno klape, jak má, zavede je Matt za odpadlíky."
"Matt? Odpadlíci?"
"Matt je Alexin mladší brácha, spolupracuje s námi. A odpadlíci... no, ti tuhle revoluci povedou."
"A my se k nim připojíme."
"Můžeš, pokud budeš chtít."
"Co tím myslíš?"
"Já a pár dalších spřádáme už přes rok plány, jak se zbavit lovců. Ti jsou pro nás momentálně největší nebezpečí vzhledem k tomu, kolik Divergentních se mezi námi pohybuje."
"Kdo jsou lovci?"
Theo se na něj podívá. Chvíli studuje jeho zmatené oči a snaží se v nich najít lež, přetvářku. Miluje ho, to ano, to ale není záruka, že nespolupracuje se svou sestrou. Ačkoliv by mu to zlomilo srdce, nesmí si dovolit prozrazovat plány zrádcům. Když však nenajde nic, co by o tom nějak napovídalo, povzdechne si. "Lovci je elitní skupina vybraných, kteří monitorují celé město a pomocí spojenců v různých frakcích vyčmuchávají Divergentní, aby je buď využili k výzkumům v Sečtělosti, nebo aby se jich zbavili."
"A víme, kdo mezi nimi je?"
"Jo. Elijah a jeho dva poskoci, Abel a Buta, Naomi Wong, Slice, Luce a... hm, asi tak."
"A kdo?" Kevin do něj šťouchne prstem. "Theo, můžeš mi to říct."
"Tohle ti právě říct nemůžu," zavrtí Theo umíněně hlavou. "Bude lepší, když se do toho nebudeš moc míchat. V podstatě jsem ti to nechtěl říkat vůbec, ale situace je jiná, než jsem doufal."
"Já tě ale neopustím. Ať jdeš kamkoliv, půjdu za tebou."
"Co kdybys měl stát proti vlastní rodině?" Theo se na něj významně podívá. "Jackovi? Mie? Kaye? Dokázal bys je zabít, kdyby bylo potřeba?"
Kevin si odkašle. "Jsem voják. Plním rozkazy. Když budu muset—"
"Tohle ale není otázka rozkazů a povinností," přeruší ho Theo. "Tohle je otázka morálky, lidskosti. Vybral sis práci v kanceláři, abys nemusel držet zbraň, protože máš lidi rád. Chceš je chránit, ne zabíjet."
"A ty jsi co, psychologický analytik?"
Theův výraz ztvrdne a mladík zatne zuby. "Než jsem se stáhl do studia k Fangovi, pracoval jsem ve vedení. Byl jsem hlavní stratég a analytik. V podstatě jsem všechno tohle nastartoval, aniž bych o tom věděl. Ale to není omluva." Kousne se do rtu, jako by už víc říkat nechtěl. "Je to moje vina, proto musím udělat něco dřív, než bude celé město pod Jeanininou kontrolou."
ČTEŠ
The Divergent Girl [POZASTAVENO?]
FanfictionDivergence je velmi nebezpečná. Alexandra Lynnwood o tom nemá nejmenší představu, dokud jí u talentové zkoušky není řečeno, že je Divergentní. Alex se rozhodne utéct této svazující realitě do Neohroženosti a slibuje si, že bude volná. Realita je vša...