Kapitola 40 - Pravda

100 11 0
                                    

"Vážně je to takhle jednoduchý?" podiví se Tim a odlepí pohled od rozsvícené obrazovky počítače.

"Však jsem říkal, že na tom není nic těžkého," odvětí Max a otočí se na židli tak, aby seděli tváří v tvář. "Ale nečekal jsem, že by ti to šlo takhle rychle."

Tim pokrčí rameny. "Třeba v Sečtělosti tam vždycky byl nějakej podraz."

"Jo, Sečtělí," povzdechne si Max. "My ale nejsme tak geniální jako oni, takže nemáme ani nijak složité systémy."

"Všiml jsem si," zabručí Tim zamračeně.

"Narážíš na ten výpadek?" pochopí Max.

Tim přikývne a odsune se od stolu. "Včera jsem to prozkoumal, jak jsi chtěl. Ten výpadek trval několik vteřin, ale i tak se dá usoudit, že se hackerovi podařilo stáhnout všechno, co bylo uloženého v systému."

Max si s úlevou oddechne.

"Ale," zdůrazní Tim, aby muži připomněl, že to má háček, "dá se taky čekat, že se přes systém Neohroženosti dostal ke spojům se Sečtělostí a naboural se i tam. Pokud se nepletu, hlásila dneska Jeanine takový problém, ne?"

"Vyslovila stejnou domněnku," souhlasí Max váhavě, jako by nevěděl, zda to má chlapci prozradit nebo ne. "Nepodařilo se jim ale vystopovat, odkud ten signál přišel."

"A podezřívá někoho?" zajímá se Tim.

"Jistě," přitaká Max, nyní pravděpodobně ochotnější odpovídat. "Podezřívá Odevzdanost."

"Odevzdanost?" Timovi překvapením poskočí hlas o oktávu výš. Dobrá, usoudí Tim, možná o septimu. "To jim přece není podobné."

"Odevzdanosti se nedá věřit," řekne Max tiše. "Tváří se jako nevinní, nesobečtí dobráci, ale ve skutečnosti jsou stejně chamtiví a lační jako všichni."

"Obviňuješ je?"

"Z čeho, proboha?"

"Že vedou město špatně? Že ukradli informace?"

"Jsem s Jeanine za jedno."

Timův mechanismus v hlavě přeskočí porozuměním. "Aha." Rychle si srovná myšlenky. "Bude se Jeanine snažit najít důkazy?"

"Pracují na tom," přikývne Max. "Ale zatím nikoho nenašli."

Tim se zamyslí. "Bylo tam něco cenného? Něco, co má pro Jeanine nevyčíslitelnou hodnotu? Třeba informace nebo tak něco?"

Max znejistí. "Time, víš, že tě mám rád a chtěl bych ti to říct, ale chápej, že nemůžu."

"Takže ano." Timův mozek pracuje na plné obrátky. "Tím pádem jim šlo asi o tohle. Maxi, chystá se Jeanine obsah sítě změnit?"

Max neznatelně přikývne, jako by se bál, že by ho někdo mohl vidět.

"Je si ale vědoma toho," naléhá na něj Tim varovným hlasem, "že to nemá cenu?"

"Co tím myslíš?" zeptá se Max zmateně.

"Existuje vysoká možnost, že se jim tam podařilo nainstalovat virus, který jim bude posílat všechny informace."

"Takže...!"

"Ano. Takže i když změní plány, útočník se to pořád dozví."

"Kdo si myslíš, že by toho byl schopný?"

"Nevím. Určitě někdo chytrý. Možná Sečtělý..."

"To nemyslíš vážně. Copak by se frakce postavila vlastnímu lídrovi?"

The Divergent Girl [POZASTAVENO?]Kde žijí příběhy. Začni objevovat