Další dva dny cvičí střílení na pohyblivé cíle. Tentokrát je u toho jejich lídr s obličejem plným piercingů. Zatímco střílí, zahlédne Alex koutkem oka, že jsou si s Luce asi blízcí. Kdykoliv mají příležitost, povídají si a smějí se. Anne se jí po tréninku svěří s myšlenkou, že spolu možná chodí. Alex jí to nemůže vyvrátit ani potvrdit, a tak si svůj názor nechá pro sebe.
Poslední den výcviku se ráno znovu sejdou v tréninkové místnosti, kde na ně už čekají Luce a Fang. Luce má dnes očividně dobrou náladu, která z ní málem září. Přivítá je úsměvem a promne si ruce.
"Dobrý poslední den první fáze všem!" zvolá. "Dneska nás čeká něco extra. Sice to nebude mít dopad na vaše výsledky, ale aspoň si to můžete užít. Těšíte se?"
"Ani nevíme na co," zajíkne se Tim.
"Nechtěli byste ještě jedny zápasy?" navrhne Luce, načež se setká s nadšeným ohlasem.
Alex zatne ruce v pěst. "Po večerech jsem trénovala," zašeptá Anne. "Dneska mi žádná Sharon nenakope zadek!"
Anne se zachichotá. "Tak uvidíme, bojovníku."
"Proti komu to bude dneska?" chce vědět Brian urputně.
"Nejdřív položím otázku já," umlčí ho Luce. "Jeden z vás dneska nebude zápasit. Kdo to bude?"
Všichni se po sobě zmateně rozhlédnou. Co to má znamenat?
Nakonec se ozve David. "Já to klidně dneska vynechám. Myslím, že ostatní by si rádi zabojovali."
"Díky, Dave," přikývne Luce. "Jmenuju tě vrchním zapisovačem." Podá mu kus křídy. "Takže, chcete vidět, s kým se dnes utkáte?"
Všichni vzrušeně přikývnou.
Luce luskne prsty a v té chvíli se stane několik věcí najednou. Zaprvé otočí Fang tabuli, aby viděli svého protivníka. Zadruhé se otevřou dveře a dovnitř naklušou Čtyřka a odkojenci, stejně zmatení jako přeběhlíci. A zatřetí se Luce rozesměje.
Tabule hlásá:
Brian x Ruth
Anne x Kevin
Sharon x Jet
Alex x Miriam
Tim x KayaRuth ohrne rty. "Máme bojovat s nima? Chcete je zabít?"
Luce zavrtí hlavou. "Pozměnili jsme pravidla. Váš protivník nesmí během zápasu zemřít, omldít nebo upadnout do bezvědomí. Musíte ho jen donutit, aby se vzdal. Taky," dodá, když se Ruth nebezpečně zaleskou oči, "nesmíte protivníkovi způsobit příliš velké zranění. Žádné zbraně. Jasný?"
Všichni zamručí na souhlas. Jako první proti sobě nastoupí Brian s Ruth. Okamžitě se pustí do smrtelného tance, naprosto synchronizovaní a rozhodní. Alex to však vnímá jen napůl. Myšlenkami je u svého zápasu s Miriam.
Když proběhnou všechny předcházející zápasy tomu jejímu - kde vyhrají Ruth, Kevin a Jet - postaví se Alex do vyznačeného kruhu proti Miriam. Dívka si stáhne dlouhé, hnědé vlasy do ohonu. Na to obě ve stejnou chvíli vyrazí. Alex by nečekala, že bude Miriam takhle rychlá. Čekala by, že když už je Miriam lehce při těle, bude ji to zpomalovat.
Jak moc se mýlila.
Hned při první ráně jí bradou, která se akorát vyléčila z Sharoniny rány před několika dny, projede ostrá vlna bolesti. Nemešká a úder okamžitě vrací. Alex má pocit, že jejich souboj už ani není souboj, všechno kolem ní zmizí a jediné, co vidí, je dívka naproti ní. Zuřivě odrážejí rány a útočí, obě přestávají vnímat všechno, co dělají a řídí se pouze instinktem.
Kdybyste se Alex zeptali, jak vlastně Miriam porazila, odpověděla by, že neví. Její mozek se totiž vypne, přejde na autopilota a jede. A tak se nějak stane, že Miriam přirazí k zemi a začne ji dusit. Dívčin krk nepouští, dokud ji nechytí něčí ruce a neodtrhnou ji od ní.
Alex se zhrozí, když se vrátí zpátky k sobě. Miriam leží na zemi, kašle a snaží se polapit vzduch, který se jí nedostává do plic. Kolem ní klečí Brian, Jet a Kaya a se starostlivými výrazy ji plácají do zad. Alex si rychle klekne a když se Miriam vzpamatuje, úzkostlivě si silnější dívku změří.
"Moc se omlouvám," řekne Alex potom lehce přidušeně. "Nechtěla jsem -"
Miriam zavrtí hlavou. "Za co se omlouváš? Vyhrála jsi." Zazubí se. "Jsem ráda, že jsi mě porazila právě ty. Dobrá práce."
Když se na ni Alex dívá, jak se zvedá a směje se, napadá ji, jak moc se změnila od té doby, co opustila svou starou frakci. Být u Sečtělých, rozbrečela by se a nevěděla, co dělat. Teď se cítí podivně klidná, ačkoliv málem uškrtila svou kamarádku.
Stáhne se jí hrdlo. Zítra možná uvidí svou rodinu. Ale je natolik jiná, bojí se, že ji nepoznají. Střílí z pistole, vrhá noži, škrtí lidi. Co by jí na to asi řekla máma?
ČTEŠ
The Divergent Girl [POZASTAVENO?]
FanfictionDivergence je velmi nebezpečná. Alexandra Lynnwood o tom nemá nejmenší představu, dokud jí u talentové zkoušky není řečeno, že je Divergentní. Alex se rozhodne utéct této svazující realitě do Neohroženosti a slibuje si, že bude volná. Realita je vša...