Kan inte glömma dig - 15

482 21 0
                                    

ledsen för dålig uppdatering men jag mår inte så bra så jag har inte viljat skriva så mycket men nu kör vi, först innan ... " förlåt " men tack för tretusen läsare :*

* Louise perspektiv *

Jag håller hårt om Ninas hand när vi går över gatan, jag hade berättat att de var farligt att gå över vägen och Nina hade bara nickat och sedan börjat springa runt. Jag och Nina var nu på väg till biblioteket för att låna lite böcker.

" mamma ? " säger Nina lite tyst och drar i min jacka.
Jag tittar ner på henne och lägger min hand om hennes kind.

" vad är det gumman ? " säger jag snabbt.

" Oscar " tjoar hon till och vinkar stort mot en kille som promenerar med en mobil i handen.

Jag tittar snabbt upp och ler lite när jag ser Oscar titta upp från sin mobil och vinkar tillbaks mot Nina, han kommer snabbt fram springande till henne och sätter sig på huk för att kunna se henne i ögonen.

" hej ... Gud jag har saknat dig så mycket " säger han till Nina och kramar om henne.

Hon klamrar sig fast vid honom och vägrar att släppa, hon ler vackert och jag kunde inte låta bli att le. Oscar sneglar lite mot mig och jag tittar ner i marken, han släpper ner Nina och han kramar snabbt om mig. Jag står i chock och vågar inte gå ett steg, jag lägger min hand på hans rygg och klappar lite svagt på hans ryggrad.

" hur mår du " viskar han i mitt öra.

" det är bra nu när Nina har kommit hem " mumlar jag fram och försöker slingar mig ur hans grepp.

Oscar märker snabbt att jag försöker komma loss så han släpper taget om mig och bakar undan. Han harklar sig lite snabbt och det blir en tyst stund.

" vi ska till biblotek " säger Nina och ler stort samtidigt som hon tittar rakt upp i himlen.

Jag ler mot henne och lägger en snabb hand på hennes rygg när jag märker att hon börjar vingla bakåt, Oscar skrattar lite tyst för sig själv.
" Oscar komma med !? " Säger Nina plötsligt och jag tittar snabbt mot honom.

Oscar suckar lite och rycker lite på axlarna för att visa att han inte vill tränga sig på, jag tittar ner på Nina igen och hon tittar förväntansfullt på honom.

" det kan han väll " säger jag lite tveksamt och tittar på honom.
" äm ja om Nina vill de så " säger han och försöker att låta bli att ta ögonkontakt.

~ inne på bibblan ~
Jag sätter mig i en Saco säck bredvid Oscar, han ler lite mot mig och vi båda tittar på hur Nina springer runt och tittar i massa olika böcker. Hon hade staplat en hög med bildäcken som hon ville låna, de var runt tio böcker.

" alltså Louise ... Jag är glad att Nina kommit hem " avbryter han.

Jag nickar lite stelt och försöker att inte känna mig obekväm med att vi faktiskt gjort slut.

" ... Träffar du nån just nu .. " säger han snabbt.

Jag tittar lite hysteriskt på honom men ler lite och skakar på huvet.
" äm nej ... Jag har faktiskt inte de " säger jag och ett lutet leende smiter i mellan.

Oscar ler stort och skakar sedan bort hans rosiga kinder när Nina kommer fram lite halv gråtande.

" vad hände gumman " säger jag uppskrämt och lyfter upp henne i mitt knä.
" mitt finger !! " skriker hon och tårarna börjar spruta.

Jag tittar snabbt på hennes tumme och ser hur den är alldeles röd, hon båset klämt sig. Jag pussar på hennes hand och sedan börjar jag gräva i fickan efter ett litet plåster. Nina börjar plötsligt klänga lite så jag börjar att bli lite upprymd. Oscar lyfter snabbt bort Nina och håller om henne i sin famn och hon blir genast tyst.

" jag fixar de här " säger han och ler mot mig.

Han drar snabbt upp ett plåster från jack fickan och lägger den runt hennes finger.
( okej jag vet att ett plåster inte hjälper om man klämmer sig men små barn gillar färgerna på den så .. )

Jag ler mot honom och får en stark känsla av att jag inte glömt mina känslor för honom.

~
På vägen ut från biblioteket somnar Nina och Oscar bör henne i sin famn, jag kunde inte låta bli att tycka att Oscar skulle blivit en bra pappa. Mitt leende blev plötsligt större när han tar tag i min hand och håller hårt om den.
Han ler mot mig och jag låter honom att ha kvar den, det var helt klart nått som var oklart mellan oss och jag tror att våra känslor börjar väckas upp igen.

Vi kommer hem till min lägenhet och Oscar bäddar ner Nina i sin säng, han hade gjort de helt själv och jag hade inte ens bett han om de ... Vilken pappa han kunde bli. 😏😏
Jag vandrar snabbt in mot vardagsrummet och sätter mig i soffan, värmen kröp snabbt närmare när Oscar kryper upp bredvid mig och han sitter tätt intill min rygg.

" Oscar ? " säger jag lite tveksamt.
" mm ? " säger han och ler.
" jag tror inte jag glömt dig ... " säger jag och blir snabbt distraherad av att hans läppar trycks in till mina.

Våra läppar var tätt intill varandra, våra tungor smekte varandra och våra armar var om varandra.
Oscar lutar sig lite för lång ut för soff kanten så vi båda dundrar ner i marken, en stor duns inträffar och jag skrattar högt. Oscar börja skratta av mitt löjliga garv och vi båda hade nu börjat skratta högt och livligt.

styvpappaWhere stories live. Discover now