* Felix perspektiv *
Jag får prata med ett par poliser som kommit för att leta efter Nina, dom fråga saker som " fanns det nån som ville henne nått ont ". Jag hade tystnat och kunde bara tänka på vad fansen hade sagt till oss " hon får hålla tassarna borta från oss ... Annars " jag ryser till och tittar in i mannen som står framför mig.
" nå ... Finns det någon ?" Han harklar sig för att få min uppmärksamhet och jag rycker till och samlar mig.
" nä ingen ... " säger jag tyst och går sedan iväg, med snabba kliv vandrar jag ut ur vardagsrummet och går till Louise och Oscars rum.
" Varför sa jag inget " säger jag och grubblar för mig själv, men fansen skulle väll aldrig gå så långt ... Eller ?
En stor känsla av frustration kryper fram inom mig och jag känner bara för att springa långt här ifrån.
Jag kommer in i rummet och fäster blicken mot sängen där Louise sitter ihop krypen i fosterställning, hennes tårar rinner längst hennes kinder och ett snyftande ljut blir bara starkare ju närmare man kommer." Louise ?? " jag smyger fram till henne och sätter mig bredvid henne.
" VAD !!? " hon nästan skriker åt mig. Hennes ögon är alldeles röda av alla tårar och blicken sjunker ner till knäna igen.
" jag finns här för dig, det vet du " jag lägger armarna om henne och hoppar så nära jag kan, Louise lutar sitt huvud mot min axel.
" det vet jag redan Felix, jag kan alltid lita på dig " hon snyftar till och tittar upp mot mig.* Louises perspektiv *
Jag vet inte vad jag skulle känna mig orolig för ,att veta att min dotter är försvunnen eller att jag kommer kyssa Felix. Jag trycker mig mot Felix läppar och lägger armarna om hans nacke. Men när jag tror att Felix ska dra sig ifrån trycker han sig närmare mig och puttar ner mig mot madrassen. Hans tunga kropp läggs över mig och vi kysser varandra mjukt. Jag känner hur paniken i kroppen bara sprängs inom mig och jag puttar hastigt bort Felix så han trillar ner från sängen. En duns hörs och ett knäckande ljud hörs från honom.
Det knäckande ljudet hörs om och om igen i mitt huvud, allt blev bara för mycket. Jag försöker samla mig och gör det bästa jag kan göra i situationen.
" FELIX !! " jag hoppar ur sängen och snabbar mig ner på golvet där Felix sitter, han håller hårt om sin handled och några få tårar rinner längst hans kinder.
" jag tror den är bruten ?! " säger Felix och man kan höra hur smärtan börjar ta över hans andetag. Han andas snabbt och hastigt, jag lägger mig på golvet och skriker högt.
Mitt iskalla skrik ekar och allt svartnar för ögonen.[ ett par timmar senare ]
Jag öppnar ögonen sakta och jag börjar känna en stark huvudvärk, mina muskler gör ont och jag minns inget av vad som hände.
" Louise " hör jag en bekant röst säga och jag tittar mig omkring. Suddigt ser jag Oscar komma i mot mig, han sätter sig bredvid mig på sängen jag vaknade upp vid och stryker sina varma händer över min panna.
" bra att du vakna, det finns bra nyheter om Nina " Oscar ler mot mig.* Oscars perspektiv *
Jag ler glatt åt Louise men hon sänker huvet och tittar sorgligt ner mot knäna.
" hur är det ? " frågar jag och jag känner en stor klump i halsen skära sig på mina stämband. " du är säker jätte arg på mig !? " säger hon och tårarna bara rinner längst hennes kinder. Jag tittar fundersamt på henne, vadå vara arg ?? Har jag missat nått eller ... " vadå ? "
Hon tittar upp på mig med en fundersam min och blinkar med ögonen, " det med Felix "
" men det gör inget, sånt händer " jag ler mot henne. Varför tror Louise att jag ska vara arg för hon råka putta Felix ... ?! Det här är bara obegripligt.
" DET ÄR ABSOLUT INTE OKEJ " Louises ögon blir allt rödare för varje sekund, hon greppar tag i min hand och håller den hår mot sig " JAG KYSSTE JU FELIX ... HUR KAN DE VARA OKEJ !! "
Jag fattade inte att hon menade allvar men efter några sekunder fattar jag " KYSSTE DU FELIX !! " vrålar jag ut. " Men Oscar det betydde inget "
" vadå betydde inget ... HAN ÄR MIN BÄSTA VÄN !! " jag känner ilskan inom mig och hur mitt hjärta krossas långsamt. " JAG VAR FÖRVIRRAD OSCAR ..."
hon blir tyst och säger inget mer.
" Har du känslor för honom ??" jag tittar ner i golvet och försöker inte se in i hennes röda svullna ögon. " kanske ."Jag drar snabbt bort min hand och höjer den i en knytnäve, ilskan inom mig tar över och jag slår henne i magen.
Louise tar i mot slaget och bara sitter där, hon skyddar sig inte eller gråter hon bara sitter och tar i mot mina slag mot henne. Jag stannar upp och fattar vad jag håller på med och jag tar snabbt några steg bakom.
" Ska du bara sitta där "
Hon nickar och tittar ner i knäna " jag förtjänar det ... "
Har hon gått och tappat förståndet, vem var denna tjej och vart har Louise försvunnit.
Jag höjer knytnäven och slår den i madrassen och stormar ut ur rummet.* någon helt annan stans i Sverige ( Alicias perspektiv ) *
Jag håller hårt om flickan och kliver på spårvagnen, tittar mig snabbt omkring och letar efter säkerhets vakter.
Jag täcker flickans huvud med en svart tjock mössa och sätter henne bredvid mig vid stolen. Jag svettades om händerna och var orolig att nån skulle komma på mig.
Det var hemskt det jag gjorde men det var för hans egna bästa, jag gör allt för Oscar så han ska vara trygg.
YOU ARE READING
styvpappa
FanfictionFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...