Allt hade gått så fort ända sen jag lämnat Oscar hemma hon Felix i höst, jag hade snart gått klart skolan för en viss tid. Oscar hade inte ringt ända sen den dagen eller varit i skolan. " vart håller han hus " var det ända jag sa om dagarna, Nina hade fyllt 2 och börjat på dagis på heltid.
Nina hade inte pratat om Oscar en ända gång sen i höstas, de var ju nästan som han inte ens existerade längre, inga bilder på Instagram, inga tweets eller något album.
Det var nästan som jag saknade dom alla, eller så klart saknade jag killarna ... Men särskilt Oscar. Jag reste mig från sängen och satte mig upp, drog händerna genom mitt långa bruna hår. Jag plockar upp mobilen och tittar Instagram, jag bläddrar genom alla bilder när jag stannar. " Oscar " flämtar jag i ren panik, jag reser mig upp och springer ut till hallen. Hjärtat pumpa och tårarna bara rann ner för kinderna.
Jag skulle precis springa ut genom dörren när Felix klampar in, " varför är du här " säger jag tyket och slänger på mig jackan. " vi måste prata Louise, det är Oscar "
Säger Felix argt. " du har sätt bilden va " frågar han kort efter, jag nickar och sätter mig ner på knä och tårarna fortsätter falla. Felix lägger armarna om mig och försöker trösta mig.
**
Felix och jag sitter i soffan med varsin kaffe, " Oscar har varit en jävla idiot efter du stack " säger han och bryter tystnaden. " på vilket sätt ?" Felix suckar och lägger sina händer om mina, " han bara ligger runt, dricker och röker 24/7" jag suckar och drar mig ifrån. " så varför ligger Oscar på sjukhus ? " frågar jag. Mina tankar fokuserar på bilden med Oscar liggandes i koma. " han hamna i ett bråk och fick smällen " jag kunde se hur Felix's ögon börjar vattna sig. Jag kramar om honom " skulle vi kunna åka till honom " frågar jag blygt. Felix nickar och vi åker bort till Oscar på sjukhus.
**
Det var ett stort sjukhus med många rum, det tog evigheter att hitta det Oscar var i.
Felix öppnar dörren snabbt och hans ögon spärras upp, Oscar hade vaknat " Felix !? " säger Oscar trögt och kliar sig på huvet. " hur mår du kompis " frågar Felix.
Oscar nickar svagt på huvet men blir helt tyst när jag kliver in genom dörren,
" Hur mår du ?" Frågar jag tyst. Oscar svarar inte, " komiken prata med mig " säger jag argt med tårar i ögonen. Felix lägger handen om mig och tittar surt på Oscar, han suckar och svarar " vem bad den där bitchen komma hit " säger han otrevligt och flinar.
Vad är det med Oscar helt plötsligt, han skulle aldrig säga nåt sådant, Felix drar mig ut i hallen och stänger dörren efter sig, " så här har han varit sedan i höstas " Felix suckar och tittar oroligt på mig, " jag behöver prata med Oscar själv, Felix " han nickar och öppnar dörren för mig. Han stänger dörren och man kan höra han sätta sig ner utanför. " vad fan hände Oscar !? " han tittar på mig ironiskt " som Du inte vet de "
Säger Oscar elakt och reser sig upp.
" jag vet faktiskt inte vad du pratar om ?" Jag lägger händerna framför ansiktet för att hålla bort tårarna, " du lämnade mig bara, du är en sån jävla hora " säger han argt och fnyser åt mig.
Jag går fram och sätter mig vid hans fötter " men det var ju du som ... " jag stannade upp, jag visste inte vad han gjorde. Varför hade jag överreagerat ?
Oscar tittar snopet på mig och jag kan se hur en tår faller från hans öga, " Du krossade mitt hjärta efter du stack " säger han tyst.
Jag kunde höra hur han började gråta och han lägger armen om hand ögon för att torka bort dom. " du har rätt, jag är en sån fucking bitch " jag drar min hand genom hans hår och Oscar tittar upp på mig med sina vattniga ögon. " det var du verkligen " Oscar börjar skratta och ler mot mig. " jag har saknat dig " säger jag tyst och kysser han på kinden. Han lägger sin hand om min midja och drar mig mot honom, hans läppar trycks mot mina och våra tungor brottas om dominans.
YOU ARE READING
styvpappa
FanfictionFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...