* Oscars perspektiv *
Louise somna med huvet lutat mot min axel, jag tittar på henne och börjar le.
" du älskar verkligen henne ?? " säger Felix och tittar bekymrat på mig " såklart jag gör " säger jag surt och blänger på Felix.
Han ler och håller om hennes hand " det är bra annars kanske jag snor henne från dig " säger han och börjar flina. Jag himlar med ögonen och bankar lätt på Felix axel.
**
Vi hade åkt långt ifrån stan och vi var ute på landsbygden.
" är huset nära "
Frågar jag vakten och tittar mig omkring, han nickar och pekar på ett grått hus på vänster sida.
Huset var liten och gammalt men värkande ändå rätt mysigt för att vara mitt ute i landsbygden. Jag tittar ner på Louise och kysser henne på pannan, hon vaknar till och ler lite trött mot mig.
" är vi framme ?? " säger Louise och gäspar.
Jag nickar och lägger armarna om henne " har Nina vaknat " säger hon plötsligt och tittar sig omkring.
" hon sover som en ängel " säger Felix och håller om Ninas hand och tittar ner på Nina.
" precis som sin mamma" säger jag och kysser Louise på halsen.
Bilen stannar och vakten kliver ut för att öppna huset, jag, Louise och Felix som bär Nina går ut ur bilen.
Vakten plockar ut några väskor från bagarset ,säkert kläder till oss alla.
Louise tar hennes och Ninas väska och går upp till huset med vakten och Felix. Jag kommer strax efter med min väska och ett par lådor som också låg där.
* Louises perspektiv *
Vakten låser upp dörren och släpper in oss i huset.
" här får ni stanna tills vi rätt ut allt " säger vakten och lämnar över nycklarna till mig. Felix och Oscar springer runt och tittar i alla rum medansvar jag packar upp väskorna, Nina hade vaknat och satt och lekte med några nya leksaker hon hade fått.
" LOUISE !! " skriker Oscar och kommer in springande i rummet " vad ? " säger jag glatt och ler mot han. " du måste titta på sovrummet !! " säger han och lyfter upp mig.
Oscar bär in mig till sovrummet och slänger ner mig på sängen, han lägger sig över mig och kysser mig på pannan " vi kommer nog trivas här " säger han överdrivet och håller om mig.
Rummet var faktiskt väldigt fint, vita väggar, trä golv och en stor säng med svarta lakan. En teve hängde på väggen och ett par blommor som stod på fönster brädan.
" äm ni kanske ska vänta med att mysa lite tills Nina somnat " säger Felix och flinar från dörröppningen. Oscar skrattar och hoppar av mig så jag kan resa mig upp.
"Maybe ... " säger jag och ler mot Oscar, han skrattar och kysser mig på näsan.
Felix skrattar och kommer och sätter sig bredvid oss " HAR NI TV !! " säger han och dreglar mot den.
" jag kanske stannar här nära dagar " säger han och flinar mot oss. Jag ler och kramar om Felix " de kan du väll ?! " Felix suckar och håller om min Hand.
" jag skulle gärna göra de men måste tillbaks till Ogge och Omar" han ler mot mig och reser sig upp.
" ska du redan åka ? "
Säger Oscar snopet och tittar på Felix, han nickar och ler " jag följer dig till dörren" säger Oscar och reser sig upp.
" ska du med Louise " frågar dom båda i mun på varandra, jag skrattar och går med dom till hallen. Jag säger hejdå till Felix och fortsätter in till Nina som sitter med sina leksaker.
" mamma ! " säger hon glatt och håller upp dom. " gud vad fina, är dom dina " säger jag glatt mot Nina.
Hon skrattar " mamma leka med mig " Nina ger mig en grön plast gris, jag ler mot henne och märker inte ens att Oscar kommer in. " stör jag ? " säger han glatt och sätter sig ner bredvid oss, " inte alls " jag ler snabbt.
Nina kryper upp i mitt knä och lägger alla leksakerna hos Oscar, hon trycker sig mot mig " mamma ?? Varför vi inte hemma ?! " säger hon tyst.
Jag klappar henne på huvet " jag vet inte gumman " säger jag och lutar mig mot Oscar.
**
Jag hade packat upp allt, kläder, matvaror, Ninas leksaker och m,m.
Oscar hade börjat laga mat och det luktade bränt genom hela huset
" Oscar !! Går det bra ? "
Säger jag och hostar kraftigt, " äm ... Kanske " hör jag Oscar säga osäkert från köket.
Jag reser mig upp från golvet och börjar gå ut från vardagsrummet, " Louise ? "
Jag går in i köket för att se om Oscar försöker bränna ner hela huset.
" ska köttbullar vara brända ?! " säger han skrattande och visar stekpannan med kol svarta brända köttbullar. Jag flinar mot honom och öppnar sedan frysen " ska jag kanske laga lax istället " säger jag med en lax filé i handen. Oscar skrattar och drar av stek pannan från spisen, han lägger armarna om mig.
" jag älskar dig " han tittar djupt in i mina ögon och kysser mig på näsan.
" älskar dig med, men nu behöver jag få komma loss " Oscar flinar glatt mot mig
" men om jag inte släpper dig då " jag skrattar och lutar mig mot honom, det var som jag helt plötsligt kände mig trygg i hans armar.
________________________________________________________________
Tack så sjukt mycket för 200 läsare 💕🍃😘💗🌸 det känns nästan som de inte är sant, men om ni vill läsa mer av mina noveller kan ni titta på min andra novell
" kalla mig vad du vill " ❤️💗💕🌸😘 jag kommer släppa mer kapitel oftare nu eftersom jag börjar komma i fatt med läxorna 😶😑👍 och tack igen ❤️💋💕🌸💗💖
ВЫ ЧИТАЕТЕ
styvpappa
ФанфикFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...