*oscars perspektiv*
Jag vänder mig om och öppnar ögonen långsamt, rummet öppnar sig och jag drar upp filten över midjan.
Det hade blivit sent igår så Louise erbjöd mig att sova över ... Men fast på soffan då. Jag tittar ut över hennes vardagsrum. Leksaker som Nina lekt med överallt,filtar och kuddar. "Godmorgon slöis" Louise kommer i mot mig och kysser mig på huvet. Jag tittar upp och ler mot henne, Louise sätter sig vid mina fötter. " vaknade du tidigt eller?"
Hon suckar och sätter sig i skräddare. "Nina väckte mig" hon ler och drar sin hand genom sig tjocka långa bruna hår.
Jag tittar på Louise och kan inte låta bli att börja rodna om mina kinder. "Vad är det?" Hon skrattar. "Du är bara så fucking vacker" hon tittar ner i knäna, säkert för att gömma sitt röda ansikte. "Jag tänkte fixa frukost kommer du sen ?." Jag nickar och hon går ut till köket. Jag lutar mig mot soffkanten och plockar upp min mobil. Felix hade lagt ut nåt på Twitter " love is a good feeling " läser jag tyst för mig själv. De måste ha varit Omar som berättat för killarna. Jag drar på mig mina byxor och vandrar ut i köket.
Där sitter Louise och matar Nina med välling. "Godmorgon" säger jag glatt och tittar med en blängande blick på Louise. Hon ler stort med sitt vita leende, jag sätter mig ner vid Louise och Nina. Framför mig står en fat med frallor och massor med olika på lägg.
Jag brer en fralla och lägger lite allt möjligt på. "Hopas de går bra med frallor, jag hade inte så mycket hemma" säger Louise. Jag skakar på huvet och sätter tänderna i frallan.
Ett långt "Mmmmm" sträcker sig ut från min mun. Nina flinar och gör precis lika dant
"Mmmmmmmm" Jag kunde nästan inte låta bli att le mot henne. Louise reser sig upp och borstar av lite bröd smulor som hamnat på hennes jeans. "Jag ska bara hämta kläder till Nina" hon vänder sig om och går ut ur köket. Men Nina börjar gråta när Louise lämnar köket. "Whhää mamma !!!! Skriker hon. Jag reser mig upp och plockar upp Nina ur barnstolen. Vaggande gungar jag henne i mina armar,Nina blir lugn och börjar skratta. "Duktig flicka" säger jag och börjar kittla Nina på magen.
"Så gulliga ni är tillsammans" hör jag Louise säga. Hon står lutad i dörr öppningen med Ninas kläder i handen. "Jag skulle bara .,," mumlar jag tyst. Louise går i mot mig och plockar upp Nina från mina armar. Hon sätter ner henne och börjar ta bort Ninas pyjamas. Nina klänger lite men snabbt har hon nya rena kläder. "Kom nu Nina dags att gå till dagis" ... Louise ler mot mig och tar mig i handen. "Ska jag följa med eller"
Louise nickar och drar ut mig i hallen. ** på väg hem från dagiset **
Louise hade lämnat Nina inne på dagiset,hon bad mig att stanna utanför ... "Fan vad lång tid de tar" mumlar jag.
Äntligen kommer Louise ut igen. "Ledsen Nina ville inte att jag skulle gå" jag ler och tar henne i handen.
*Louises perspektiv*
Jag lutar mig mot Oscars axel och vi går hem mot min lägenhet. "Oscar ska du prata med Omar" Han suckar och drar handen genom sitt fluffiga hår, "jag får väll göra de" han ler och plockar upp sin mobil.
"Jag ska bara ringa Felix först" säger Oscar och lägger mobilen vid örat. Min hand glider ur Oscars grepp och jag lägger händerna i fickorna. Vi var nära lägenheten när Oscar lägger på. Han suckar och lutar sig mot väggen. "Vad sa han ?"
Jag tittar undrande på Oscar. "Omar vägrar tydligen träffa mig" jag lägger armarna om Oscar och kysser han på kinden.
"Jag kan ringa Omar och prata med han om du vill ?" Oscar ler men skakar på huvet. "De behöver du inte"
Oscar lägger sina händer om min midja och långsamt kysser han mig, Hans läppar masserar mina och de över går till hångel. " ** jag står i badrummet och sminkar mig när jag känner armar om min midja. Jag tittar upp och ser Oscar flina i spegeln. " varför sminkar du dig" frågar han retande, " för att jag ser jävligt ful utan". jag flinar.
Oscar ler och kysser mig på handen. "Du skulle väll ringa Omar" Oscar suckar och släpper mig "Du måste !?" Han tittar surt på mig. "Jaja ... " mumlar han och går iväg.
Rösten av Omar hörs svagt genom hans mobil. Men nu tänkte jag inte stå och lyssna utom istället så förutsätter jag sminka mig. Jag hade aldrig varit bra att sminka mig, men de såg ju ganska bra ut. När jag äntligen fått till det går jag in till mitt rum.
"Men sorry .. " hör jag Oscar säga från hallen. Mina kläder hänger på sängen, ett par jeans och en svart T-shirt. Jag tar av mig mina mjukis byxor och lägger dom i tvättkorgen. Snabbt drar jag på mig byxorna och tar tag i min t-shirt när dörren slängs upp. Oscar stirrar på mig med sina stora ögon, hans blick stannar på min midja.
Där står jag i bh och jeans framför Oscar "herregud vad snygg du var utan tröja"
Jag skrattar och drar på mig tröjan "fan vad du var på bra humör då" säger jag och flinar. "Mm Omar och jag har pratat" jag öppnar ögonen och blinkar åt honom.
"Så vad sa han" säger jag tyst utan att försöka låta ivrig. "De kan jag inte säga, hemlig stämplat" han ler och drar mig mot honom. Han håller om mig och börjar kyssa mig i nacken. Jag drar mig ifrån "inte nu Oscar" han tittar osäkert på mig.
"Ska du inte till skolan eller" säger jag för att byta samtalsämne. "Nä vi är ledigt idag" säger Oscar glatt. Jag sätter mig på sängen "kan vi inte göra nåt idag då"
Oscar rycker på axlarna. "Om du vill så" han ler och sätter sig bredvid mig.
Jag lutar mig mot han och blundar, "vi kan väll gå och ta en fika eller så?" Han kysser mig snabbt på munnen. "Vad du än vill" jag känner hur Oscar lägger armen om mig.
"Oscar, Jag sa ju att jag inte vill" han tittar förvånat på mig. "Varför" säger han tyst utan att försöka låta otrevlig. Jag tittar ner i golvet,"jag har inte legat med nån ända sedan jag blev gravid med Nina" Oscar kysser mig på kinden. "Jag förstår, om du inte vill så fattar jag" han tar bort armen och ställer sig framför mig. "Kom vill du hänga med hem till Felix" jag nickar och ställer mig och kramar om Oscar.
______________________________________________
Tack för att ni läser 💓💖💕😘 blir så jävla glad när ni läser‼️❕❕‼️
YOU ARE READING
styvpappa
FanfictionFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...