Ett sträck för mycket -21

492 25 4
                                    

* Louise perspektiv * Tre vecka efter att ha druckit med Felix och Oscar

Jag vaknade snabbt när jag känner hur nån kryper upp i min famn, jag tittar mot Nina som sitter i sin pyjamas framför mig. Jag ler och lägger ner henne bredvid mig och lägger täcket över henne.
" mamma ! Inte sova ... " säger hon och sätter sig upp i sängen.

Jag suckar tungt och fortsätter med att ha mina ögon slutna, min kropp kändes tung och jag ville bara sova. Jag hör hur Nina klättrat ner från sängen och sprang ut från mitt rum. Plötsligt hör jag hur nån kliver in i sovrummet.
Sovrumsdörren stängs och nån klampar in och ställer sig bredvid sängen, jag öppnar ena ögonlocket och ser Oscar stå och hålla Nina i sin famn.

" Sover du fortfarande ? " frågar Oscar och ser förvånad ut.

Jag stänger ögonen och gosar in mig i min kudde och slutar lyssna, det var alldeles för tidigt att gå upp. Klockan var väll bara sju eller nått så jag kan väll få sova en timme till. Oscar släpper ner Nina i sängen och hon kryper upp mot mig och lyfter upp mitt ögonlock och börjar skratta. " Moron mamma ! " skriker hon ut och släpper mitt ögonlock så de stängs igen.

" Louise klockan är halv elva du får gå upp nu " säger Oscar och böjer sig ner och kysser mig på pannan.
" men ... Jag orkar inte ... Låt mig sova ! " säger jag lite surt.
" jaja ... Jag går och lämnar Nina på dagis snart då " säger Oscar och lyfter upp Nina och dom vandrar ut till hallen.

När Oscar och Nina lämnat lägenheten så ...
Kliver jag snabbt upp ur sängen och springer in i badrummet och börjar rota i min korg med bindor och smärtstillande, alltså där jag förvarade alla jag visste att Oscar inte skulle leta vid.

Jag hade känt mig så konstig hela veckan och jag hade en svag känsla att jag visste, min mens var tre veckor sen och jag visste vad de var förra gången när mensen var sen. Igår hade jag gått och köpt ett graviditets test och jag som hade hoppats att jag aldrig skulle behöva köpa ett igen. Mannen i affären hade varit jätte vänlig när han sätt att jag kommit fram med den och tittade ner i marken, han ställde frågor och jag svarade inte på en ända. De var en sån pinsam stund som jag önska jag slapp uppleva.
Jag plockar upp den lilla lådan med graviditets testet och jag sliter upp paketet och gör de jag visste man behövde göra. Jag pissade på Stickan och sen får man vänta i 2-3 minuter innan man får svar. Jag satte mig på toalett golvet och väntade men jag vågade inte att vända på den och se om vad resultatet skulle bli.

Jag var rädd för vad svaret skulle bli, om de var positivt skulle jag så klart bli glad men tanken att gå igenom allt igen skrämmer mig, en större sak som skrämmer mig var de att i Så fall skulle Oscar vara pappan och jag vet inte om han hade kunnat klara de.
Om de är negativt hade de gjort allt så mycket enklare ...

Plötsligt öppnas ytterdörren och Oscar vandrar in, han stannar upp och tittar på mig och sen på graviditets testet som ligger på golvet bredvid mig. Han börjar snabbt rusa mot mig men jag ställer mig upp och smäller igen toalettdörren och låser. Oscar börjar snabbt banka på dörren och försöker att öppna den " LOUISE ÖPPNA DÖRREN !! vi behöver diskutera detta !? " tjatar Oscar och fortsätter att rycka upp handtaget.

Jag andas snabbt ut, nu gällde de nu eller aldrig. Jag böjer mig ner igen och vänder på den. Det kändes pirrigt men de var inte en dålig känsla denna gången. Nu hade jag graviditets testet rakt framför mig jag tar ett sista andetag. " Nu eller aldrig " repeterar jag Medans jag vänder på den.

jag lägger handen framför munnen och börjar nästan gråta när jag ser dom två blå sträcken. Jag öppnar dörren och slänger mig i Oscars famn. Han tittar chockat på mig och jag sträcker fram graviditets testet till honom. Han tar snabbt den från mina händer och börjar bara le stort.

" De värkar som att du ska bli pappa ... " säger jag tyst och gosar in mig i hans famn.

Ojjj Louise är gravid igen ... Hur kommer de gå denna gången då ? Det är också så att jag kommer byta framsida så det kommer jag arbeta med dom senaste dagarna C:
// asivoll2001

styvpappaМесто, где живут истории. Откройте их для себя