Åkt [kapitel 12]

578 25 2
                                    

* Louises perspektiv *

Jag stormar snabbt ut ur lägenheten, jag hade fått nog av Oscar han skulle alltid överdriva hela tiden. Jag vet att det var en dum idé att vara hos Felix men vad skulle jag annars gå jag hade ingen plats att stanna på. Hemma kunde jag inte vara för där var Oscar alltid kåt och jag ville inte vara i en fysisk relation nu. Jag vet inte ens om jag vill vara i någon slags relation med Oscar, mina känslor hade tonar bort och jag kände hur jag bara ville släppa dom här killarna. Jag stannar upp och sätter mig ner på trappan mina tårar rinner från mina kinder.

" kan jag sätta mig? "

Det var Ogge som sprungit efter mig och han la handen på min axel, jag titta upp och ler lite lätt mot honom.

" mm "

Ogge sätter sig bredvid mig han suckar och tittar på mig. Det kändes meningslöst att lösa detta jag hamnade bar i trubbel hela tiden, det var väll allt som hänt på sista tiden som fick mig att tänka så här.

" Louise ... Jag vill inte vara taskig nu men jag tycker att du borde lämna Oscar, för ett tag iallafall"

" men jag vet inte Ogge, jag vet inget längre !? "

" Oscar kan kanske överreagera ibland men han kan också vara en riktig idiot "

Jag tittar upp mot Ogge, sa han verkligen det där? Jag trodde inte att killarna hade såna tankar om varandra.

" .. Och Felix kan vara en sån Jäkla Player, Omar kan väll vara lite tjatig och störande ibland också "

Jag fattade inte vad som hände allt barare rasade samman för alla, det som samt var mitt fel egentligen. Hade allt blivit så här sen jag kommit i deras liv? Jag tittar ner i golvet igen och suckar tungt.

" jag borde nog lämna er ... Det känns som jag förstör allt för er "

Ogge nickar lite lätt men tittar ändå besviket ner i marken.

Jag reser mig snabbt upp och ställer mig framför honom.

" hälsa Oscar att jag är ledsen men jag kan inte ... "

Jag rusar snabbt iväg och tänkte aldrig åter vända, mina tårar rinner längst mina kinder och jag springer snabbt iväg till busshållplats på andra sidan gatan. Jag kunde inte hantera detta längre, folk blev alltid sårade och jag behöver hitta Nina.
Jag tittar bort mot Felix fönster och ser hur Oscar står och stirrar ner mot mig. Jag vinkar mot honom och alla mina tårar rinner. Oscar skakar på huvet, hans fäller flera tårar och snabbt öppnar han fönstret och skriker ut.

" LÄMMNA MIG INTE !!! "

Jag tittar bort mot vägen och ser min buss som kommer bort mot mig.

* Oscars perspektiv *

Jag grät verkligen nu, hon fick inte åka och lämna mig ...
Bussen som kommit stannar och täcker Louise så jag inte kan se henne. Jag hoppas hon stannar ,jag hade en känsla av att hon inte skulle hoppa på den bussen. Snabbt hör jag hur dörrarna stängs och den börjar åka iväg. Jag lutar mig och försöker se Louise men hon stod inte där när bussen kört iväg ... hon hade åkt och lämnat mig kvar.

Hon hade verkligen åkt ... Jag faller snabbt ner på marken och jag gråter, jag slog mina händer i golvet och skriker av smärtan. Varför gör hon så här mot mig !?

~ jag visste inte att du skulle åka, jag visste inte att allt skulle sluta så här ~

Tack för att ni läser och nej denna fanfiction är inte slut 😏😋
Denna är lite kort men jag släpper nästa kapitel ganska snart för nu har jag lite mer utrymme att skriva om.

"men asså ... Herregud egentlige så är jag helt stum för att Louise lämnat Oscar " 💔 men vi får väll se vad som händer ... Eller hur !?

Mvh// asivol2001

styvpappaWhere stories live. Discover now