Suddiga minnen - 20

487 28 3
                                    

Efter att ha druckit en hel del igår så hade allt bara blivit svart och minnen från kvällen innan var helt borta, det ända jag kunde komma håg var att jag låg med Oscar .. Eller jag tror de var Oscar. Jag sätter mig upp ur sängen och tittar om nån sov bredvid mig men ingen låg där, snabbt flyger jag upp ur sängen och jag springer ut till vardags rummet. Oscar låg i soffan med en handduk över huvet och snarkade högt. Han hade kläder på sig och de fick mig att hyperventilera.
Jag tittade mig omkring men Felix saknades han var inte kvar i lägenheten, de ända som flög runt i mitt huvud var tankarna av att jag kanske låg med Felix och inte Oscar. Paniken började spridas i kroppen och en tår faller längst min kind, min hand darrade och jag går in på toan och låser.

Mina händer var nu helt skakiga och hela huvet var fullt av suddiga minnen som jag inte kunde komma ihåg, ansikten som jag inte kan fundera ut vem de var fast varje gång jag försöker att övertyga mig själv att jag inte låg med Felix börjar tårarna ösa ner och halsen börjar svida. Plötsligt hör jag ett knackande ljud på dörren, jag torkar bort mina tårar och öppnar dörren och böta av Oscars trötta ansikte. " godmorgon " viskar han nästan fram och kliar sig på huvet, jag lägger snabbt mina armarnas Oscar och kramar om han hårt. Han tittar ner på mig och kysser mig på huvet, hans armar hamnar runt mig.

" hur mår du ? " frågar han och snabbt och biter sig i läppen.

Jag tittar upp mot han och jag sväljer tungt innan jag berättar " Oscar .. Igår kväll då var vi alla fulla och jag minns inget, jag är rädd och tror jag gjorde ett stort misstag. Snälla var inte arg på mig men jag tror jag låg med Felix ... Fast de vet jag inte ? JAG MINNS INTE !! " skriker jag fram och börjar snabbt gråta. Jag kände mig så sorgsen som att mina hormoner var helt ur balans.

" Du låg inte med Felix ... Minns du inte, Felix tuppade av i soffan och de var jag som du minns. Jag somnade bredvid dig igår och höll om dig när du somna. Felix vaknade sen och hade nyktrat till och han bad mig att följa honom till buss hållplatsen, så jag gjorde de och när jag kom tillbaks in så gick jag och la mig på soffan för att jag i te ville vecka dig " Oscar skrattar lite

Jag andas snabbt ut och försöker att hålla mig inne i hans famn, jag var rädd att jag skulle förlora honom. Även om jag vet att Oscar hade rätt så fanns de en orolig känsla i magen som att de var något som var fel.

styvpappaWhere stories live. Discover now