~oscar eller omar~

786 27 2
                                    

~Felixs perspektiv~

Ogge och Omar hade kommit för ett par minuter sedan, vi alla satt i soffan och väntade på Oscar och Louise.

" ska Louise komma ?" Frågar Omar plötsligt, jag nickar och flinar mot honom.

Han tittar surt på mig och lägger händerna framför ansiktet. " men seriöst Omar, Louise är med Oscar nu"

Säger jag surt, när hans ansikte Skinner upp, " inte än, jag och Oscar sa att hon ska få välja mellan oss"

Ogge suckar och slänger en kudde i Omars ansikte. " ge dig bara" säger Ogge. Omar flinar när vi hör knackningar på dörren. Jag reser mig upp och går bot hallen för att öppna för dom. Oscar och Louise stiger in i hallen med händerna om varandra. " hej på dig Felix " säger Louise glatt och kramar om mig. "Kul att ni kunde komma"

Oscar tittar bort mot vardagsrum " är dom andra här ?" säger Oscar osäkert. Jag nickar och han suckar lätt, medans Louise går ut i vardagsrummet. " hej killar " säger hon och sätter sig med dom. Jag klappar till Oscar på armen och tittar argt på honom. " du kan inte låta Louise välja mellan er ?!" Han suckar " men det är ända sättet" jag går bort till vardagsrummet och sätter mig bredvid Louise. " nån som vill titta på film ?" Säger Ogge. Alla nickar och ler.

" en skräck film" skriker killarna, Omar sätter på tv och går in på Netflix. " Louise hänger du med och poppar popcorn"

Hon reser sig upp och följer mig till köket. " du Louise jag måste säga en sak" hon tittar förväntans fult på mig.

" Oscar och Omar har fått den dummaste idén någonsin, att du väljer nån av dom" hon slutar strax le och blir jävligt förbannad. " skojar du" jag skakar på huvet och lägger händerna om henne. Hon drar sig undan, de märks att hon var förbannad på dom. Hon dundrar in i vardagsrummet " VAD MENAR NI MED ATT JAG SKA VÄLJA !," jag kunde höra hur hon började gråta och springer in i hallen. Oscar springer efter henne och jag hör hur Oscar försöker förklara.

*Oscars perspektiv*

" Louise .. Kan du inte bara lyssna på mig !" Jag ser hur hennes ögon blir alldeles röda .. Av tårar. " jag vill aldrig se dig mer!" Skriker hon och slänger igen dörren. Vad hade jag gjort, varför lyssnade jag inte på Felix, jag sätter mig i trappan och lägger armarna över huvet. " du har sabbat de " säger Ogge. Jag vänder mig om och han står lutad mot trappan bredvid mig. " jag vet att jag sabba det, hon är så jävla sur på mig nu" Ogge klappar till mig på armen. "Du och Omar får komma överens om de här " Ogge lämnar rummet och Omar kommer in springande. " stack hon" jag nickar och låter bli att säga nått. " fan " säger han suckande. Han sätter sig bredvid mig och kliar sig på huvet. " vad ska vi gör nu då"

Säger jag tyst, " du måste få tillbaka henne Oscar" säger Omar tyst, jag tittar förvånat på honom. "Vill du verkligen de"

Han nickar och ler mot mig. " Louise gillar dig det vet jag" Omar slår till mig på armen lätt. Jag ler och drar handen genom mitt hår. Allt som gick så bra, men hon kanske inte var den rätta !? Jag sluter ögonen och fantiserar fram en bild på Louise. Nu var det nog slutet mellan oss

________________________________________________________

Jag kan nästan inte fatta att ni alla läser min novell 😘💖😱😱 börjar nästan gråta av lycka.

Men så ni alla vet så kan jag inte läsa kommentarer på nått konstigt sätt, så skicka gärna meddelanden till mig i så fall💗💖😭💕 tack så mycket fattar de fortfarande inte💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗 de här var ett kort kapitel, men jag skriver så fort de går, nästa kapitel kommer nog ut nån gång nästa vecka ☺️

styvpappaWhere stories live. Discover now