* Oscars perspektiv *
Jag tittar chockat på Louise, hon fäller en tår och jag stryker henne på ryggen." allt kommer ordna sig "
Louise slår bort min hand och flyttar bort från mig
" RÖR MIG INTE !! "
" vadå ?? "
" Oscar ... Jag känner inte för det nu "Hon reser sig upp och går snabbt ut genom rummet, hon smäller igen dörren och jag hör hur hon rusar bort mot hellen.
Vad är det som händer? Tänker jag och känner en känsla av frustration. Jag reser mig snabbt upp och går ut genom rummet och fortsätter bort till köket där Felix ska sitta.
Men när jag väll kommer ut till köket ser jag Louise stirra ner på en labb vid bordet och hennes tårar rinner längst hennes kinder." vad är det? "
" Felix ... Har stuckit "Jag tittar fundersamt och ber henne att få ta en titt på lappen, hon sträcker mig den och jag börjar läsa högt.
" jag är ledsen men jag kan inte stanna här, mina känslor vandrar vilt och jag vill inte såra någon. Snälla förlåt mig för allt jag gjort och det jag kommer göra men jag orkar fan inte mer // kram Felix "
Jag läser om lappen flera gånger innan jag fattar vad som pågår, Louise drar snabbt upp mobilen och börjar försöka ringa Felix men hon får inget svar, hon sätter sig ner vid bordet och hon andas tungt.
" tänk om Felix har Nina, det är kanske därför han varit så konstig på sistone "
Louise tittar upp mot mig och hennes ögon är helt röda av all tårar.
" nej Felix skulle aldrig göra nått sånt ?! "
" hur vet du, han som alltid säger att han gillar barn och han var helt fast med Nina"
Jag tänker efter en stund, hon har rätt ... Felix har haft mycket egen tid med Nina och vem vet vad Felix planerat ända sen dess, jag plockar snabbt upp min mobil och ringer snabbt till polisen för att göra en anmälan.
* Alicias perspektiv *
Det hade gått flera dagar sedan jag hämtat flickan från huset och allt hade gått som planerat, flickan var soppas liten så hon inte fattade vad som pågick och gjorde exakt vad jag bad henne om.
Jag lyfter upp flickan i mitt knä och ler lite smått mot henne, hon ler mot mig och flinar med hennes söta flin." så vad vill du göra ?? "
Flickan svarar inte utom bara stirrar glatt mot mig, jag lyfter ner henne igen och hon sätter sig på golvet. Hon plockar sakta upp några leksaker som jag tagit fram från vinden, alltså saker från min barndom.
Flickan tittar på mig och håller upp leksaken i handen." leka !? "
" är det de du vill göra? "Hon nickar lätt och ler stort, hennes knubbiga små fingrar greppar tag i sakerna och leker hyfsat lugnt med dom. Jag ler lite lätt och beundrar hur söt hon var när hon satt på golvet och tjoade när hon plockade upp något nytt.
Jag plockar upp min mobil och tar sedan ett snabbt kort på henne, jag ler stort när jag ser bilden, jag visar flickan den och hon skrattar och pekar på skärmen." det är ju du "
" jag !! De jag !! "Tjoar hon högt och glatt och fastnar genast med att titta på sig själv genom mobilen, hon stirrar häpet på bilden och hon ler med sitt lilla söta leende.
Flickan tittar sedan upp på mig och kollar undrande på mig" är du ... Mamma "
Jag tvekar snabbt med att svara men jag ville inte göra henne ledsen så jag säger det första som dyker upp i mitt huvud.
YOU ARE READING
styvpappa
FanfictionFanfiction : the fooo " Louise är 18 år och har äntligen börjat repa sig efter hon blivit våldtagen för ett par år sen av en man som brutit sig i n i hennes lägenhet. Nu hade hon flyttat där ifrån och äntligen varit hemma med sin dotter Nina i ett...