Sasuke'nin, dükkânın büyük camından geçmekte olduğunu gördüğü an tüm vücudunu bir titreme aldı. O kâğıdı bulmak ve okumak üzereydi. Sakura'nın aşk kelimelerini. Tutkusunu. Sakura'yayabancı olan şeyleri. Onları paylaşmak garip hissetmenin de ötesinde bir şeydi. Ve henüz çok erkendi. Özellikle bu şekilde olması. Sasuke, bu kelimelerin ondan geldiğini bilmeyecek olsa da.
Birkaç dakika sonra zil çalıp kapı açıldığında Sakura olduğu yerde sıçradı ve gelenin kim olduğunu gördüğü an karnına bir ağrı girdi. Kalbi ağzında, “Sasuke,” diye mırıldandı. Arka tarafında çalışmakta olan Tenten'in de başını kaldırdığını hissetti.
Sasuke kaşlarını çatmış bir halde, “Hey, benim arabamın etrafında birilerini gördünüz mü?” diye sordu.
“Hayır,” diye cevap verdi Sakura.
“Neden?” dedi Tenten rahat bir şekilde. “Bir sorun mu var?”
“Yo,” dedi Sasuke emin olmayarak. “Sadece merak ettim.” Sonra kafası karışmış olduğu belli bir şekilde orada öylece durdu. Sakura onun düşüncelerini okuyabilmiş olmayı umdu. Kendisinin umduğu gibi Sasuke'nin ilgisini çekmiş miydi? Yoksa bunu çocuksu bir hareket olarak mı değerlendirmişti? Ya da daha da kötüsü, korkutucu? Tüm bu muhtemel tepkileri düşünecek vakti olmamıştı.Sakura kendini hâlâ kötü hissettiğinden Sasuke yanında olduğu süre içinde mektubu düşünmesine engel olmak için konuyu değiştirmek istedi ve “Anita seni işe aldı mı?” diye sordu.
İşe yaramıştı, Sasuke sırıttı. “Hım, evet. Aldı. Birkaç güne başlıyorum.”
“Şey, hâlâ itfaiyeciliğe ait olduğunu düşünüyorum ama şimdilik senin için sevindim.”
“Bu şekilde olmak zorunda, Sakura. Başka bir şey yapmalıyım.” Sesi oldukça kararlıydı.
Sakura o anda hayatındaki birçok insanın büyük değişimler içinde olduğunu fark etti: İno ve Naruto evleniyordu, Tenten ve Menma yalnızca evlenmekle kalmamış, ayrıca Naruko'nun eve dönüşü onların hayatını değiştirmişti. Tabii ki Sasuke. Ve Naruko.
Belki kendi hayatında değişmekte olan şeyler, bu saydıklarının en ufak çaplı olanıydı ama tüm hayatının en önemli değişimleriydi.
Ne de olsa daha önce âşık olmamıştı.
Hele hayatı boyunca arkadaşı olmuş birine asla ve en iyi arkadaşlarından birini öpmek istemezdi ya da onlardan biriyle bundan fazlasını yapmayı.
Bir şekilde inanılmaz bir mucize gerçekleşir ve Sasuke de onu isterse, o zaman daha önce hiç yapmadığı bir şeyi yapmak zorunda kalacaktı. Derinden korktuğu bir şey. Tüm kalbiyle istediği bir şey. Ve asla yapmayacağını düşünmeye başladığı bir şey.
Kim bilir, Sasuke, Naruko ile evlenirse belki de hiç yapmayacağı bir şey. Bunun için bu kez çok farklı bir biçimde üzülerek içini çekti.
Kimse Sakura'nın derin, karanlık sırrını bilmiyordu.
Tenten veya İno bile. Ki bu da Tenten'in her şeyin risk altında olduğunu bilmiyor olması demekti. Acı gerçek şuydu ki Sakura yirmi dört yaşında ve hâlâ bakireydi.
***
Sakura ayağının altındaki bahar çimini bezeyen beyaz yoncalarda uçuşan arılar gibi Edna Yamanaka'nın küçük, beyaz çiftlik evinin bahçesinde dolandı. Çiftlerin partisi için Edna kendi evini gönüllü olarak kullandırmıştı. İno ve Tenten'in hatırına, partiyi Sakura yapıyordu ve hava da güzel olduğundan gür bahçe en uygun yer gibi görünüyordu.