3.rész Az egész töredéke

40 0 0
                                    

3.rész

A lopott Tie vadász átrepült az égen, ügyesen manőverezve egy szállító és néhány vadászraj között, mígnem végül elérte a Birodalmi központ hangárját. Kiszállt a C3-as platóra és leállította a gépet. Egy katona lépett ki a vadászból. A hangárban uralkodó zűrzavar és fegyelmezetlenség dacára, egy mély hang szólt a hangszórókon keresztül: "rendeljék vissza az összes egységet a hangárba, ismétlem, minden egységet vissza a hangárba." Kal nem habozott, átlépett a hangáron, elhaladt egy rohamosztag mellett, majd belépett egy sötét folyosóba. Végül egy sötét szobába csusszant be, ahol levette sisakját. Az a pilóta Kal Wardin volt.


Azeol itt vagyok a központban, megkezdem az adathalászatot. Kíra, elérted már a hangárt?

Igen, már itt vagyok - válaszolta Kíra.

Kíra, ez rendkívül fontos feladat lesz, mert később már nem lesz lehetőségünk csendben távozni. Készüljetek a mentésre- mondta Kal a rádióban.

Gyerünk, ne beszéljünk most, hanem cselekedjünk - szólt Aezol parancsa.

Kal kilépett a hibátlanul tiszta fekete-fehér folyosóra, majd belépett a turbóliftekbe. Bár társaságban volt, inkább figyelt és hallgatott, hiszen a rohamosztagosok nem szoktak sokat beszélni, inkább cselekszenek. Amikor a harmadik emeletre érkezett, kilépett a liftből, majd csendben beosont az adattár előtti terembe.


Kal belépett a terembe, ahol Kíra már várakozott türelmetlenül. Egy kis csínytevéstől sem riadt vissza, amikor megjegyezte, hogy túl lassú volt.

"Nem gondolom, hogy lerúgni egy szellőzőrácsot nehezebb lenne, mint feltörni egy mágneses zárat, de most hagyjuk ezt" - mondta Kal, majd odasétált egy tárolóhoz. "Aha itt van" - jegyezte meg, miközben megmarkolta és megpróbálta kihúzni. Azonban habozott egy pillanatig.

"Kíra, készen állsz? Ha kihúzom, akkor elszabadul a pokol" - kérdezte tőle Kal.

Kíra a derekára erősített fémkardjaira pillantott. "Mindenre készen állok, Kal" - válaszolta határozottan.

Ahogy Kal sejtette, azonnal megszólalt a riasztó. "Mennyi időnk van a kijutáshoz?" - kérdezte izgatottan.

"Legfeljebb öt percünk van" - válaszolta Kíra.

Kal és Kíra gyorsan kirohantak a folyosóra. Kíra csatakiáltással nekivágott a hangár előtt álló seregnek, Kal pedig a módosított csövű A180-as mesterlövészverziójával biztosította a fedezéket. Haladtak előre, míg Kal egy doboz mögé csúszott. Ekkor megszólalt a parancsnok a rádión, és közölte, hogy a mentés során néhány nehézség merült fel.

"Ezt, hogy érted, Aezol?" - kiáltott Kal.

"Nem tudunk bejutni a hangárba. Az erősítés hamarabb ideért, mint hittük" - válaszolta Aezol.

Hirtelen az ajtó bezárult, amely a hangárhoz vezetett. Kal és Kíra megfordultak.

"Aezol..." - mondta komoran Wardin. "Felejtsd el a kimentést. Meneküljetek."

Csak csend és lélegzetvétel hallatszott, majd hirtelen mögöttük egy ajtó kinyílt. Három ember lépett be rajta: két rohamosztagos és vezetőjük.

"Fander, látom, ha üldözni kell, akkor állandóan a nyakamba vagy" - nevettem, miközben egyre közelebb és közelebb értek hozzánk.

Bizony, bizony – mondta komoran - Sliam császár örülni fog, ha elviszlek elé. Lehet ki is tűntet.

Szhh, azt csak hiszed – szisszent fel Kíra.


A katonák mindössze egy méterre voltak a két szökevénytől. Kal feldobta a fegyverét magasba, majd csapással próbálta eltalálni a rohamosztagost a fegyver markolatával. Azonban a katona sisakja ellenállóbbnak bizonyult, mint amire Kal számított, és a visszacsapás jobb csapása a fiú homlokára ért. Kal megpördült, de igyekezett megtartani az egyensúlyát.

Star Wars: A Birodalom szilánkjaiWhere stories live. Discover now