13.fejezet A törött pajzs

12 0 0
                                    


A Toola-t egy jeges bolygóként lehetne leírni, ahol a rideg hideg minden porcikádat megdermeszti. Bár élettel teli, jelenleg a tél uralja és a hideg mindenütt jelen van. A hegyek, jégmezők és havas puszták minden irányban tornyosulnak. Ez a borzalmas bolygó mégis alkalmas az életformák megélhetésére, és független a Birodalom befolyásától. Ez tökéletes hely a rejtőzködésre. A szenzorok pillanatok alatt észlelték a Csillagmadár jeleit, amelyek dél felé mutattak, valahol a hegyek barlangjaiban bujkálhatnak. Kal döntött úgy, hogy inkább egy távolabbi, befagyott mezőn áll meg. Leszállt a gépéből és elindult sétálni. A hó recsegett a lába alatt, és az arca megfagyott a barátságtalan szélben, de nem törődve mindezzel, előre bandukolt, reménykedve abban, hogy jó irányba tart. Végül nagy örömére rájött, hogy szerencsére nem találkozott a Toola híres Hó démonaival. Az kellemes élmény lett volna. Azonban elért a hegy lábához, ahol egy fél méter magas jégfal állt előtte. Lassan és óvatosan kezdett mászni felfelé, támaszkodva a kezeire. Feljutni nagyon megterhelő volt, de végül sikerült. És ott volt, a Csillagmadár teljesen ép állapotban. Azonban pont ekkor történt meg az, amire nem számított. Egy hatalmas taposóakna robbant, és bár nem vette el a lábát, nekiütközött a mennyezetnek. Szinte azonnal elvesztette az eszméletét.


A fiatal jedi ébredezett, amikor két hangra figyelt fel. De hamar rájött, hogy szíjazva van egy székhez, bilincsekkel a kezein. Rájuk nézett, de úgy döntött, hogy jobb lesz, ha nem szólal meg.

Aezol kérdőn nézett rá: "Nem szólalsz meg?"

Kyea hallgatott, nem felelt semmit. Kilépett a csapattársak közül, és elállta az útját. Kihúzta kardját, és a penge végét a nyaka felé tartotta. "Tehát most melyik oldalon állsz?" - kérdezte fenyegető hangon.

A fiú még mindig nem tudott válaszolni, de végül sikerült kinyögni: "Mester, nem tudom, mi történik velem. Az inkvizítor megölése volt a célom. A harag fogta el az irányítást."

"Azért fogott el!" - ordította Aezol. Egy mozdulattal kirántotta a székből, és nekivágta a falnak. "És ezért neveltelek! Hogy kövesd a Sith elveket. Jediként tanultál. Ragyogást kellett volna hoznod a galaxisba, nem pedig sötétséget." Kezét a fiú torkához emelte, és fojtogatni kezdte. Kyea lassan érezte, hogy minden elsötétül körülötte. Végül megszólalt: "Kyea, elég volt!" - kiáltotta. A mester hirtelen elengedte, majd zavartan elfordult, és ledobta a bezárt kardját, majd elhagyta a helyszínt. A fiú hirtelen a földre zuhant. Nem volt képes megszólalni, és a többiek sem mertek közelebb menni hozzá. Kyea után szaladt. Éppen kilépett a barlangból, amikor hirtelen megszólította.

"Kyea!"

Nem fordult vissza, csak megtorpant.


Kal megszólalt, szót fogadva a belső hangnak: "Kyea, kérlek, bocsáss meg nekem..." A szavak mélyen csípték a torkát, árulkodva a szívből jövő megbánást. A könnyek az arcán patakzottak, miközben felismerte, hogy elárulta a mesterét. Kyea nem fordult meg, de az átható zokogás árulkodott megtört lelkéről.

Kal közelebb lépett, ösztönösen az ölelésébe zárva. Kyea hajtotta le a fejét a vállára, sírva a könnyeivel. A zokogás egyre erősödött, mintha örökre elveszítette volna valamit, és valóban, abban nem tévedett. Kal letért a Jedik útjáról, de soha többé nem hagyja, hogy ez újra megtörténjen. Semmiért sem.

"Sajnálom..." suttogta Kal, miközben elárulta a saját naivitását és a bosszú iránti vak érdeklődését.

A tékozló fiú visszatért haza... - mondta Kyea erősen megszorítva. Az ölelésük meleg pillanatát hirtelen megszakították a barátai, akik hirtelen megérkeztek. Kal nem tudott szólni hozzájuk. Cserbenhagyta őket és majdnem megölte őket a vak haragban.

Star Wars: A Birodalom szilánkjaiWhere stories live. Discover now