4.rész
Belépett az előkertbe, bár már kevésbé hasonlított kertre, inkább egy hanyagul elhanyagolt területnek tűnt a kiszáradt növények miatt. Megpróbálta megnyomni az ajtó nyitógombját, de az régóta működésképtelen volt. Elérte az ajtó jobb oldalát, és erőteljes mozdulattal balra húzta. Az ajtó kinyílt. Belépett a házba, ami teljesen érintetlen volt. Szó szerint sértetlen állapotban maradt azóta, hogy utoljára kilépett onnan. Emlékeiben könnyek szöktek a szemébe, de nem akarta titkolni érzéseit. Kíra, észrevéve ezt, megértően tette a kezét a vállára és átölelte. "Engedd ki, Kal. Engedd ki," mondta neki. Aezol is belépett a házba, de látva a helyzetet inkább hallgatott. Mona komoran megállt, majd elfordult. Udo követte Aezol példáját. Kal mély levegőt vett, és előhozta a férfias oldalát. "Ezt hagyjuk most. - fordult meg, belépett és az asztalhoz ment a konyhában. Az asztalon egy tervrajz hevert, amelyen egy lopási, vagy inkább keresztbe tételi terv volt látható. Ahogy a többiek körbeállták, Kal azonnal elkezdte felvázolni az ötletét. "Már régóta töprengök azon, hogyan tudnánk keresztbe tenni, de eddig sosem voltunk elegendő számban. Most azonban, hogy kiderült, hibák ellenére is egy hatékony csapat vagyunk, itt az ideje, hogy belevágjunk a keresztbe tételbe."Aezol szemében csillogás támadt, és látszott, hogy már képzeletben számolja a hatalmas összeget, amit ebből a tervből szerezhetne. Ám Kal már elengedte ezt a reményt. Határozottan megütötte az asztalt, és válaszolt.
Nem, Aezol. Nem a Birodalom ellen akar keresztbe tenni. Hanem annak a féregnek, aki uralkodik a csillagrendszereken.
Udo hangosan felnevetett.
Kal nem gondolja komolyan, hogy nekimenjen Sliam Drenagnak? Őrült vagy? Hatalmas hadiflottája van, és gyalogsága tele van járművekkel.
Pontosan erről van szó - mutatott Kal a tervrajzra. - Fokozatosan és stratégiailag harcolnánk, és ha sikeresen haladnánk, talán legyőzhetnénk, megtörve hatalmát és felszabadítva a rendszert. Első lépésként egy helyőrséget kell megtámadnunk. TIE vadászokra és egy dekódoló eszközre lesz szükségünk. Ezután át kell mennünk a Triangeni harcászati bolygóra, és minél több járművet el kell hódítanunk - közben mosolyra húzódott a szája - és persze meg kell semmisítenünk a gyárat is, de az csak egy részlet.
Kíra, aki a konyhaszekrény mellett figyelte az eseményeket, úgy döntött, hogy neki dől a falnak. Egy rejtett gombot talált, és hirtelen mozgásra lett figyelmes. A konyhaasztal elcsúszott, és egy lépcső bukkant elő, ami mélyen a föld alá vezetett. Az asztal körül állók vagy meghökkentek a váratlan eseménytől, vagy elesettek. Kal, aki a bal tenyerével támasztotta az asztalt, kellemetlenül érezte magát. Mona, aki közel állt, beverte a lábát, míg Aezol, aki könyökölve volt, szintén elesett. Talán Udo és Kíra voltak a legjobb helyzetben, mivel távol voltak a mozgó szerkezettől.
A lépcső sötét, nyirkos és meglehetősen szűk volt, ahogy leereszkedtek a pincébe. Kal bekapcsolta az ionlámpát, és a világosság betöltötte a teret. A falon jobbra fegyverek sorakoztak, alattuk pedig egy halom panel hevert. Közelebb lépett az egyikhez, hogy részletesebben szemügyre vegye.
E
Ezt követően rájöttünk, hogy Kal szülei komolyan lázadtak a Birodalom ellen - mosolygott Aezol.Mona hozzátette: És voltak rejtőzködő helyeik is.
Kíra izgatottan szólalt meg: Gyere ide, Kal! Itt van egy doboz az asztalon, amire a te neved van írva!
Kal odasétált, és valóban ott volt egy fehér doboz, amelyen ott díszelgett a „Kal Wardin" felirat.
Nyisd ki! - mondta Aezol, aki éppen arra sétált - Lássuk, mi van benne.
YOU ARE READING
Star Wars: A Birodalom szilánkjai
Science FictionKal Wardin Egy lobbanékony lázadó pilóta és Jedi padawan. Nem fél szembe nézni a birodalommal. A Wardin családban született apja Jedi védelmező volt, míg megnem ismerte szerelmét, Kal anyját, aki doktornő volt. A Yaxenen élt a köztársaság utolsó év...