8.rész Törmelék a rögtönzésben

22 0 0
                                    

Várj itt- mondta a lánynak a hajó mögött - Jelezni fogok.
Kisétált és a tiszt elé lépett.

Ha őszinte lehetek Kandalor parancsnokra számítottam - arrogánskodott, de a következő mondata már nyugodt volt - Mi az azonosító kód ebben a szektorban?

Kal egy pillanatra elgondolkodott, majd kihúzta a kardjait, miközben Kíra gyorsan aktiválta a detonátorait. A platón hatalmas robbanás történt, ami mindenkit váratlanul ért. A helyszín káosztól volt teljesen ellepve, és rohamosztagosok repültek mindenfelé. Kal is csak éppenhogy el tudta kerülni a robbanást. Hirtelen Kíra ugrott be mellé.

"Szerintem jobb lenne, ha továbbmennénk, Kal. A Birodalom most már biztosan tud az támadásunkról" - mondta Kíra határozottan.

Kal nyugodtan válaszolt: "Egyelőre nincs ok a pánikra" - de éppen ekkor megszólalt a riasztó hangja. "Rendben van, most már igazad van. Induljunk!"

Kal és Kíra izgatottan rohant fel a lépcsőn, majd gyorsan elhelyezkedtek egy sikló mögött, kihasználva az ott rejtőző védelmet. Kíra óvatosan kitekintett a jármű mögül, figyelve a közeledő szállító csapatot. Az szállítóból kiszálló rohamosztagosokat rögtön észrevették, de a négy rejtélyes alakot nem tudták azonosítani. A sötét ruhájuk és a kezükben tartott fénybotok valami különleges képességre utaltak, talán az Erő használatára.

Kal  oda fordult Kírához: "Foglald le a rohamosztagosokat," mondta határozottan, "a többit pedig bízd rám."

Kíra bólintott, és kecsesen elkezdett átszivárogni a sikló másik oldalára. Kal azonban másképp döntött. Hirtelen kiugrott a sikló mögül, és magabiztosan feléjük indult. A fénykardjai kivonásával felkészült a harcra. A katonák színtelen sisakokban és a kezükben izzó, vöröses fénybotokkal félelmetes látványt nyújtottak. Kal még sosem találkozott ilyen típusú katonákkal, és furcsa érzés járta át: lehet, hogy aggasztó, lehet, hogy ijesztő, nem tudta pontosan megmondani. Mindenesetre elismerte bennük a kiváló képességeket, mert gyorsan reagáltak a támadására, és mind a négyen rögtön csapást indítottak. Kal alig tudott kitérni a támadások elől, de nem habozott, és magabiztosan vetette magát közéjük. Ügyesen kivédett egy következő ütést, majd  átdöfte kardját az egyik ellenfelén. Ezután oldalra ugrott, hogy elkerülje a hátulról érkező támadást. Gyorsan megszabadult a fénykardjától, amely célt ért, és a második ellenfél hasába szúrta. Végül egy gyors ugrással megkerülte az utolsó gárdistát, megfogta és  megemelte, majd az ellenséget belelökte az erővel a falba. Kal visszahívta a fénykardját, majd Kíra felé fordult, hogy tovább folytassák az útjukat. Azonban hirtelen heves fájdalom szaladt át a fején. Látomások tárultak elé, ahogy az űrben lebeg, közvetlenül a Kashyyk felett. Egy birodalmi Tie vadászgép száguldott el mellette, és a bolygó felé vette az irányt. Közeledett, és Kal azonnal tudta, hogy el kell hagyniuk ezt a helyet.


Kal határozottan figyelmeztette Kírát az adó-vevőn keresztül: "Kíra, azonnal el kell tűnnünk innen, nincs idő vesztegetni!"

Kíra kissé megütközve válaszolt: "De éppen olyan jól szórakoztam a vödörfejűekkel!"

Kal komoly arccal felelt: "Ez most nem a szórakozásról szól! Egy fenyegetés közeledik felénk!"

Kíra végül megértette a helyzet súlyosságát: "Rendben, értem. Készüljünk fel, hamarosan kezdődik a menekülés."

Kal sóhajtott, és elindult Kíra felé. Ahogy közeledtek egymáshoz, hirtelen egy hatalmas robbanás rázta meg az egész területet. A pusztító detonáció olyan erejű volt, hogy a falak megrepültek, a plafon megsérült, és minden a helyén megremegett. A bent tartózkodó eszközök és járművek teljesen megsemmisültek, a tűz lobogása pedig elnyelte a környezetet.

Star Wars: A Birodalom szilánkjaiWhere stories live. Discover now