10.fejezet Egyedül

16 0 0
                                    


Kal visszatért azon a helyre, ahol minden elkezdődött: a kocsmában. Élesen emlékezett arra a három évvel ezelőtti időszakra, amikor a fiatal, lendületes Kal Wardin belépett és szembeszállt a helytartóval, majd a verekedésben győzelmet aratva megmentette a veszélyben lévő srácot. Vissza az induláshoz, azon a helyen, ahol minden még lehetőségekkel teli volt. Az eltelt évek azonban nem múltak el nyom nélkül, és most, ahogy visszatért, a kocsmában minden más volt.

Félbeszakította ezeket a gondolatokat, ahogy már a nyolcadik poharat is lehúzta az este folyamán. A hely markánsan megváltozott, inkább egy elegáns bárnak tűnt, mint egy egyszerű kocsmának. Az emberek változatos társasága gyűlt itt össze: gazdag és befolyásos személyiségek, valamint kevésbé szerencsés sorban állók, harcosok és az alvilág képviselői. A bár központjában álló táncparkett azonban még mindig ugyanolyan fontos szerepet játszott, ahol a táncosok szórakoztatták a tömeget. De Kalnak nem sok figyelme jutott nekik. Ő inkább a poharak sorának ritmusában talált menedéket, és a fekete éjvadász köpenye rejtekében elmerült a különleges italok mámorában.

Fejét előrehajtotta, hogy még jobban eltakarja arcát a köpenyében. Mély lélegzetet vett, majd egy újabb kortyot ivott. A csapos már tudta, mire vágyik, és újabb italt helyezett elé. A körülötte lévők megpróbálták távol tartani magukat, talán azért, mert egy alkoholistának vagy egy rideg és érzéketlen fejvadásznak néztek. De nem is sejtették, hogy Kal megtört és gyászol. Hirtelen egy twi'lek táncos lány ült le mellé, és felé fordult. Habár Kal nem nézett rá, a köpenye alól jól láthatta, hogy a lány halvány bőre türkizkék és alig viselt ruhákat.

Mi a baj, drága? - kérdezte a lány.

Kal lehúzta a sokadik italát és válaszolta: - Semmi. Nem gondoltam volna, hogy a táncosok itt beszélgetnek az emberekkel.

Gondolatai szétszóródottak voltak. A részegség mámora körülvette, amikor már nem ő irányította önmagát.

A lány egyre közelebb hajolt hozzá, a mellkasára tette a kezét. - Tudom, mit akarsz - mondta. - Szomorú vagy, kedves. Ne félj a változásoktól. Engedd át magad a vágyaidnak. Ragadj meg minden lehetőséget az új kezdetekkor, és ne engedd el. - Egyre közelebb és közelebb hajolt.

Nem, köszönöm - mondta Kal határozottan, miközben letette a poharat. - Nem vagyok kész az új kezdetekre, és nem akarok mindenre azonnal ráugrani.

A twi'lek lány megpróbált még közelebb hajolni, de Kal határozottan hátrált. Kérlek, engedj el - mondta nyugodtan. - Nem vagyok a fájdalmam feledtetésére vágyó férfi. Nem keresek vigaszt vagy pillanatnyi örömöt.

A lány csalódottan nézett rá, majd felállt és elindult a táncosok szobája felé. Kal pedig megfordult, hogy távolodjon a bártól és a lánytól. Tudta, hogy nem akarja, hogy a múltjával küzdő életébe újabb komplikációkat vegyen fel.

Ahogy távolodott, érezte a tekinteteket súlyosan nyomni a hátán. Az emberek találgatták, miért utasította el a szép twi'lek lányt. De Kal nem érezte magát készen arra, hogy valaki másban keressen menedéket vagy érzelmi támogatást. Tudta, hogy a változásokat magában kell megtalálnia, és a múltja felépítésére összpontosítania.

De szükség van rád - könyörgött a férfi. - Gazdagok lehetnénk, és csak egy zavargásról van szó.

Kal határozottan rázta a fejét. - Nem, nem akarom csinálni. Felhagytam az ilyen élettel.

És a profit nem érdekel? - kérdezte a lány.

Kal elgondolkodott. - Attól függ mennyi és hogy ki fizet.

Star Wars: A Birodalom szilánkjaiWhere stories live. Discover now