Khem

175 1 0
                                    

"Khem!"

"Khemm!.."

Darah...

Enavia mengoyangkan tubuhnya Khem yang lemah.

"Khem! Wake up!"

Enavia sudah tidak keruan melihat darah mengalir dari bahu Khem akibat ditembak oleh sekumpulan orang yang mirip dengan pengikut Hardy.

"Aku sudah ingatkan kau Enavia! I kill everyone who try to be close with you!" Marah Hardy dengan suara yang lantang. Enavia menoleh Hardy yang sedang mengacukan pistol ke arah Khem yang sudah terbaring.

Entah dari mana Hardy tahu akan keberadaan Enavia masa itu. Dia dia tahu Hadry akan mencarinya walau di hujung dunia pun dia berada.

"Kau kenapa kejam sangat hah! Saitan pun tidak sekejam engkaulah Hadry!!"

Enavia memberanikan diri melawan Hardy tapi dengan caranya sendiri. Hardy terus menghampiri Enavia yang menahan marah, serta tidak takut, kini dia sudah pasrah dengan Hardy walaupun dia mati dibunuh sekalipun.

"Apa salah Khem! Please and stop Hardy! This is our problem!"

"But you run away from me!"

"Please stop Hardy! Just kill me if you want me!!"

Dengan pandangan yang tajam menerpa ke wajah Hardy yang selamba menghampiri Enavia sambil mengacukan pistol ke arah Khem.

Pank! Pank!

Kepala Khem ditembak dua kali oleh Hardy.

"Khem!!!"

Enavia berteriak histeria bila melihat kepala Khem yang pecah. manakala Hardy pula tersenyum puas melihat isi otak Khem yang sudah bertaburan di tanah.

"Arhhhhg Khem! Khem! Khem..."

***

"Hey! Hey! Wakeup!"

Enavia terjaga dari tidur bila mendengar suara memangilnya. Rupanya dia bermimpi.

"Are you okay? Ena.."

Khem duduk di sisi Enavia yang masih mamai mamai sedarkan diri dari tidur.

"Khem.. you alright?"

Tanya Enavia memegang bahu Khem yang sudah duduk di sisinya.

"Yes.. what happen?"

"Im just dreaming about you.. look like.. mmh just forget about it.."

Enavia menenangkan dirinya sendiri. Mengesat peluh di dahinya. Kenapalah dia bermimpi seperti itu. Dia menoleh kearah Khem yang tampak risau tentang dirinya.

"Khem.. I'm fine, it's just dream.."

"But you look worry? Is a nightmare?"

"Nothing important.. but im hungry Khem.."

"Sure? Okay im go to cooking now.. wait"

Khem pun bangun dan membuat makan malam mereka berdua.

Enavia sengaja mengubah topik tidak mahu menceritakan tentang apa yang dia mimpikan tadi, juga tidak mahu Khem risau, dia cukup bersyukur kerana sudah seminggu dia tinggal bersama dengan Khem lelaki thailand yang telah menjaga makan dan minumnya.

Khem mula menghidupkan api, dari jauh Enavia mengamati Khem, teringat akan kisah kehidupan Khem yang telah lari dari rumah, lari dari keluarga semata mata tidak mahu berkhawin atas pilihan ayahnya. Ayahnya salah satu pengusaha syarikat yang terbesar dan berpengaruh di negara thailand. Oleh sebab itu Khem sanggup melarikan diri dan menuju ke malaysia. Enavia kagum lelaki itu boleh bertahan hidup tanpa kemewahan yang sebelum ini miliknya. Dulu seorang yang diurus sepenuhnya oleh keluarga serta pembantunya, tapi kini dia melakukan segala hal yang tidak pernah dia lakukan.

"Okay! Finish.. let's go ready to eat, don't forget wash your hand.."

"So fast you cooking.."

"Of course, you favourite fish grill, you must love it.."

Enavia tersenyum bahagia, entah kenapa dia berasa bahagia bila berada di tempat itu, seperti segala masalah hilang, tidak ada beban yang merisaukannya serta jauh dari bencana kehidupan yang sebelum ini dilaluinya. Tapi hati merintih merindukan Weihan, rindu pelukan hangat serta kasih sayang Weihan terhadapnya. juga merindukan Kenny yang selalu menghiburnya.

Mereka berdua mulai makan malam dengan tenang, umbun api di sisi mereka menjadikan keadaan lebih romantik,

"You don't miss someone?" Duga Khem

"Ya miss my family.."  dengan pantas Enavia menjawap selamba.

"I meam your boyfrend.."

Enavia tersedak tapi masih boleh menyupkan nasi di mulutnya, Khem berdiri mengambil air lalu memberi Enavia.

"Sorry my bad.."
"It's okay.. yes miss him just a little bit"
"You can go if you want.. i mean if you ready yo go.. and i always here if you need a help"

Khem tersenyum ikhlas memandang Enavia.

"Thanks khem.."
"Anytime for you.."

Enavia senyum  menyembunyikan perasaanya yang tidak dia mengerti, baru seminggu sebumbung dengan lelaki itu dia sudah tahu akan keiklasan lelaki itu. Oh please stop this feeling!

***

Hampir sebulan Enavia tinggal bersama dengan Khem lelaki thailand yang misteri buatnya itu. Semakin mengenali lelaki itu semakin tidak keruan Enavia berada di samping Khem. Lelaki yang memasak untuknya tiap hari, menyediakan makan minum serta pakaian juga tempat tinggal yang selesa. Dia seperti dijaga rapi oleh lelaki itu, Enavia jarang membantu kerana semua sudah di siapkan oleh Khem.

Thanks khem.. I always remember you~

Touch Of DeadWhere stories live. Discover now