Matanya yang masih segar menandakan dia sukar untuk melelapkan mata, Enavia bingkas bangun lalu turun menuju ke dapur untuk mengambil air.
Hairan melihat dapur yang terang benderang.
Siapa pula yang tak tutup lampu ni? Membazirlah.. getus Enavia dalam hati dan sambil menuju ke ruang dapur.
"Arhgg!"
Enavia terjerit akibat terkejut melihat Kenny yang juga baru keluar dari dapur, gelas yang berisi air di tangan Kenny hampir terlepas.
"Ena!" Kenny juga sedikit terkejut melihat kelibat Enavia tengah tengah malam begini lagi lagi rambutnya yang panjang mengurai seperti suster ngensot pula dilihatnya. Amboi Kenny sampai hati you levelkan Ena macam suster ngensot tak baik!😂
"You ni buat terkejut!" Bentak Enavia sedikit geram, lagi lagi lengannya tersentuh bahu kenny yang tanpa memakai baju, dia cuma memakai boxer. Biar betul dia ni, ingat rumah ni tidak ada peraturan ke sembarangan je dia tak pakai baju.. Enavia menahan perasaannya teringat pula adegan pagi tadi.
"I ada letak air dekat meja katil you, yang rajin sangat nak turun ni kenapa? Tak pasal pasal pengsan i nampak you berkeliaran tengah malam, I thought it was a ghost lol" usik Kenny lalu berlalu.
What? Ghost.. sampai hati cakap saya ni hantu?! Geram Enavia lalu membontoti Kenny di belakang dia sempat melirik lirik tubuh Kenny tanpa berbaju itu. Amboii gatalnya..
"Tak ambil air ke?"
"kan you kata air sudah ada dalam bilik.." meninggi sedikit suara Enavia.
Kenny berhenti berjalan membuatkan dahi Enavia terlangar belakang bahunya, tapi Enavia cepat cepat berundur sebelum Kenny menoleh ke arahnya.
"Sorry.." sepatah dari mulut Kenny sambil melihat Enavia yang hanya tertunduk membisu, apa yang gadis itu tengah pikirkan sekarang dia pun tidak tahu. Melihat Enavia yang hanya membisu dia memutuskan untuk terus menuju ke biliknya.
Mereka pun menuju ke bilik masing masing.
Melihat gelas kaca di sisi katilnya yang berisi air, teringat akan the real kenny yang juga selalu meletakan air di tepi katilnya. Wait! Macam mana dia tahu saya tiap malam bangun nak minum air.. Enavia memprotes.
Selepas meminum air itu dia kembali ke katilnya untuk tidur tapi..
Telefon bimbitnya berdering menandakan panggilan masuk.
Melihat screen telefonnya, tertera nama Weihan disitu.
Apa dia mahu malam malam buta ni? His have a problem?
Berkerut dahinya sambil menyambut panggilan Weihan."Ya han.. ?"
"Ena.. I'm in front of your house right now"
"What!??"
***
Sebaik sahaja dia membuka pintu rumah terlihat tubuh Weihan yang basah kuyup, Enavia melihat di luar rumah, tak hujan kenapa basah kuyup dia ni.
"Hey? What wrong with you.. dari mana ni basah kuyup macam ni?"
Weihan hanya tersengih melihat Enavia yang cuma memakai baju tidur satin berlengan pendek paras lutut.
YOU ARE READING
Touch Of Dead
RomanceAda udang di sebalik batu, masakan ada udang di sebalik mee kan, entah ada buaya di sebalik mee.. amboiii inilah dia yang selalu Enavia pikirkan dia bagaikan terselit dalam belukar yang penuh dengan rahsia rahsia yang sangat sukar dia bongkarkan. E...