Malam itu..
Enavia bersendirian di dalam bilik, terasa kosong, seperti tidak mempunyai kehidupan. Dia seperti di lempar ke sana sini, juga tidak mempunyai true feeling kepada orang yang pernah dia sayangi.
Weihan terburu buru pergi bila mendapat berita dari Piwon pengikutnya. Dia akan segera kembali 2 3 hari selepas menyelesaikan masalahnya di thailand dan akan membawa Enavia pergi bersamanya bila pulang nanti. Hanya dia yang tidak tahu apa sebenarnya terjadi. Enavia hanya membiarkan Weihan pergi tanpa bantahan.
Dia melirik ke meja solek, melihat handbag yang Weihan berikan kepada dia tadi, ternyata barang barang pentingnya selama ini ada tempat Weihan. Dia mencapai dan mencek, semuanya lengkap seperti persis dia meningalkan tempoh hari. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya.
Lol! Saya tak sampai sebulan berpisah dengan u my baby, kenapa banyak sangat miscall and sms masuk ini, dan notification semua, i dah jadi retis laah! Enavia merepek sambil teruja.
Terkejut melihat 245miscall 163massage Enavia pun mengkhabarkan dirinya ke teman dekat serta keluarganya bahawa dia baik baik sahaja.
Penatlah nangis.. Enavia mengesat air mata selepas menamatkan perbualan telefon terhadap kerluarganya. Terobati sedikit rasa rindunya seketika. Dia bahagia saat itu.
Tuk tuk tuk
"Masuk.."
Seorang pelayan masuk membawa hidangan makan malam.
"Hardy mana?"
"Oh maaf cik Enavia.. Tuan Hardy sibuk, jadi dia menyuruhkan saya menghantar makan malam.. kalau ada apa apa, Cik Enavia boleh panggil.." Terang pelayan itu dengan tertib serta membuat kerja dengan kemas saat menyediakan makan malam untuk Enavia.
"Oh tak apa, biar saya sendiri, you boleh pergi..thanks,"
Pelayan itu tunduk dan keluar dari bilik Enavia.
Saya je ke yang tak peraasan, kesemua pelayan perempuan Hardy di rumah ini so pretty and sweet..! Dan bila masa Hardy ada pelayan wanita sebanyak itu, yang saya tahu hanya puan bima, atau mungkin saya saja kot yang tidak perasan. Enavia merepek sendirian.
Sambil melayan makan malam dia mencapai telefon bimbitnya. Membuka satu persatu chat yang diterimanya. Tidak ada yang special kecuali bertanyakan dia berada di mana, dia pun berhenti mebukanya.
Tidak sedar hidangan sudah habis, kenyang! Dia memulas perutnya yang kekenyangan. Dia mengemasnya dan sendiri akan hantar ke dapur.
"Err cik Enavia, kenapa tidak memanggil kami, maaf merepotkan.."
"It's okay, i cuma nak berjalan, boring dalam bilik.."
Ternyata ada 2 orang pembantu wanita yang sedang tunggu di hadapan pintu biliknya.
Ai ingat saya ni princes ke nak di jaga hmmm—
Omel Enavia dalam hati, padahal saja dia nak keluar kerana berasa taksub dengan setiap sudut ruangan rumah Hardy yang tidak lain tidak bukan, ia seperti tinggal dalam istana raja kayangan~ ah! Dah kenapa melebih lebih pulak ni!—Enavia berjalan sekeliling selepas keluar dari dapur, terasa ingin berjalan jalan di sekitar kediaman Hardy itu.
Lantaklah kalau sesat, just menjerit minta tolong apa susah grrr~ (maklumlah rumah mansion Hardy sebesar mall)
Beberapa minit berjalan dia melihat seperti ada ruang yang bercaya buram, lalu menghampirinya. Samar samar dia seperti mendengar perbicaraan lalu memasuki ruangan itu yang ternyata sebuah ruangan peribadi, ia lengkap dengan set kerja pejabat serta ada rak botol minuman yang tersusun sungguh mewah, berbagai jenis wain yang tersusun rapi di ruangan itu.
Terdetik Enavia menerokai ruangan itu, perlahan dia maju ke hadapan, sepertinya ada bilik yang pintu tidak bertutup rapat, agaknya dari situ suara itu kedengaran.
Hardy??
Terdengar suara Hardy berbual dari dalam.Perlahan Enavia menutup mulut takut disedari dan dia mulai memasang telinga. Hardy seperti bercakap dengan seorang lelaki dengan accent England
Hardy : what should i do?!
Unknow : i think you need time man
Hardy : just afraid what happen to Enavia, i promise to my mom to keep this secret! But i can't anymore, i kill many people to protect Enavia, I don't want do this anymore..
Unknow: then tell him the truth man! She will understand you, believe me.."
Hardy: believe? You know it right? The truth is, im lied.. im become fake kenny because my mother forced me to do, if not my family would be killed, and what im scariest is about our family was making a deal with the mafia!"
Unknown: shit i almost forgot that! But why didn't you break the agreement? You can run away.. but we can't leave the gank mafia until we died"
Hardy: i can't because they will touch Enavia, and who touch him will dead, except me.."
Unknown: then touch him! I mean go close that girl..
Hardy: no because she sees me like a monster. She already hate me, look like im loser.. she love weihan not me"
Suara Hardy kedengaran serak seperti menangis. Dia meraup wajahnya dengan kesal
Hardy: The agreement i handed it over with weihan, if i touch Enavia, me and my family will be killed.."
Unknown: What the fuck man! This is bullshit! Why did you leave it to weihan?? Idiot!"
Hardy: Enavia loves that person, and they can be happy, that why all this time i was just get jealous and making trouble.."
Unknown: And why are they doing all this? Why man?
Hardy: probably because of my weakness is Enavia..
Unknown: just run away with that girl and..
Hardy: Stop..
Unknown: Then just married Kyla if not Enavia, this your choice i can't handle and help you anymore man.."
Hardy: yah maybe im choice kyla, i dont to hurt Enavia anymore, weihan can take him far away for me ferover.."
Unknown: but it's to dangerous when you leave that girl with weihan, you already know khem and weihan they..
Prak!
Kedengaran sebuah buku terjatuh, Enavia panic tidak menyedari ada sebuah rak buku di samping dia berdiri.
"Who?"
Kedengaran tapak kaki sedang menuju ke arah Enavia, lantas dia berlari meninggalkan tempat itu.
"No one, do you have a cat here"
Tanya Jack pengikut setia Hardy selama ini, yang mengetahui segala rahsia Hardy.
"No.."
Jack menutup rapat kembali pintu itu dan bersambung berseimbang dengan Hardy.
Enavia yang terkejut dan panic berlari lintang pukang menuju kembali ke biliknya. Di berpeluh dan terus menuju ke bilik mandi yang sedia ada dalam biliknya itu.
"Haruskah saya percaya? Tapi? Apa semua ini!"
Enavia mencuci muka berkali kali apakah perbualan mereka tadi cuma mimpi.
Damn it! this is look like a disaster to me!
YOU ARE READING
Touch Of Dead
RomansaAda udang di sebalik batu, masakan ada udang di sebalik mee kan, entah ada buaya di sebalik mee.. amboiii inilah dia yang selalu Enavia pikirkan dia bagaikan terselit dalam belukar yang penuh dengan rahsia rahsia yang sangat sukar dia bongkarkan. E...