Condo milik Weihan
"Thanks Han sudah bagi saya bermalam dekat sini, tak tahu mana nak pergi lagi.. penatlah macam ni.."
Enavia yang baru sahaja keluar dari bilik Weihan selepas membersihkan dirinya. Dia melipat hujung pergelangan baju kameja besar yang telah Weihan pinjamkannya, memandangkan dia tidak ada membawa baju.
Weihan menoleh kearah Enavia yang memakai baju kamejanya berwarna biru lembut, jelas menampakan kakinya yang putih gebu. Enavia memang mempunyai kaki yang seksi tak telalu besar, dan tak terlalu gemuk. Persis model gitu!
"Not a problem about this Ena.. yang penting kau baik dekat sini.. baju itu okay ke? macam tak selesa je.."
"Emm.." Jawap Enavia dengan ringkas jelas memancarkan kerisauan di wajahnya. Dia melabuhkan punggunya atas sofa berhadapan dengan Weihan. Perlahan dia mencapai secawan Coffie yang ada di atas meja dan menghirupnya perlahan. Aroma coffie yang dibuat oleh Weihan menghilangkan stres nya sekejap. Sedap pandai lelaki ni bancuh coffee.
Weihan melihat muka Enavia, dia tahu apa yang sedang gadis itu risaukan dan memang satu masalah besar bagi Enavia, apatah lagi dirinya.
"Ena.. look, you must go back home.. you can't stay here.. i know it, aku kenal Kenny dah lama.. dan kita tahu apa yang akan dia lakukan sekirannya dia tahu you ada kat sini" Akhirnya Weihan membuat keputusan, Enavia hanya memandang Weihan dengan tanda tanya, ya dia juga tahu apa yang akan terjadi bila Weihan tahu dia sekarang berada di rumah Kenny dan yang lebih parah mereka hanya berduaan. Ya Weihan tahu perangai Kenny yang pantang jika tahu sesiapa sahaja lelaki yang keluar dengan Enavia, apatah lagi berada rumahnya. Masih teringat akan kejadian setahun yang lalu, ray koma tiga hari selepas mencium pipi Enavia ketika mereka sedang keluar menonton wayang bersama. Tapi Weihan keliru, Kenny yang dia kenal bukan Kenny yang dulu, ia seperti orang asing bagaikan hilang ingatan. Tapi dia tahu Kenny sangat mempercayai dirinya bila bersama dengan Enavia.
"But.." Enavia binggung tak akan suruh dia pergi dalam keadaan macam ni.
"Han nak saya keluar sekarang ke.. i tak tahu nak buat apa Han! Tak perasan lagi ke perubahan sikap Kenny yang sudah melampau??" Matanya kuyu memandang Weihan yang begitu serius dengannya. Takut sangat ke Weihan dengan Kenny. Lagipun lelaki itu bukan Kenny yang dulu. Malah Kenny percaya akan Weihan.
"Dia langsung tak cari saya pun.. call pun tidak, buat apa saya nak balik dengan dia lagi, penatlah macam ni, i saw him with Cora today at the same hotel, same room! it's hurting me.. seriusly saya memang dah tak tahan.."
Enavia merasakan sedikit demi sedikit hilangnya perasaannya terhadap Kenny setelah setahun lebih bertahan, dia berasa duduk dalam rumah bangloh lelaki itu hanya perhiasaan yang tak berharga lagi seperti patung yang langsung tak bernyawa dibuatnya. Setiap kali dia bersendirian duduk rumah besar Kenny yang dihadiahkan kepadanya. Apabila lelaki itu balik ke rumah, lelaki itu langsung tidak memandang kehadiran Enavia dalam rumah itu, bagaikan orang asing, setiap masakan yang Enavia sediakan tidak pernah pun disentuh oleh lelaki itu. Namun Enavia tetap bertahan bagi mempertahankan hubungan mereka.
But now he can't anymore! And never ever.Enavia meluahkan rasa sakit hatinya kepada Weihan yang memang temannya dari dulu, dia lebih lama mengenal Weihan berbanding dengan kekasihnya Kenny, tetapi dia sahaja yang tahu kenapa dia lebih memilih Kenny untuk dicintainnya, sebab kalu dibandingkan Weihan dan Kenny, Weihan lagi mempunyai kuasa yang besar berbanding dengan Kenny yang hanya tahu menghabiskan duit ibubapanya, apa lagi sekarang beberapa syarikat Kenny pun tidak terurus dibuatnya.
"Tapi risikonya?" Weihan seperti mendesak sebab terlalu risaukan Enavia. Juga risaukan dirinya.
"You nak saya balik dengan Kenny lagi ke? tak tahu apa yang dia buat dekat saya harini ni han! Even they sleeping together!" Suara Enavia meninggi sedikit. Hairan kenapa Weihan tidak memahaminya dari tadi.
YOU ARE READING
Touch Of Dead
RomanceAda udang di sebalik batu, masakan ada udang di sebalik mee kan, entah ada buaya di sebalik mee.. amboiii inilah dia yang selalu Enavia pikirkan dia bagaikan terselit dalam belukar yang penuh dengan rahsia rahsia yang sangat sukar dia bongkarkan. E...