Perasaan

152 2 0
                                    

Tidak terasa air mata Enavia mengalir di pipi mengenangkan semua nasib yang menimpa dia dan orang orang yang dia sayangi.

"You masuk dekat sini untuk nangis je ke?"

Tiba tiba Kenny bersuara, tenyata dia mendengar tangisan Enavia walaupun suara tangisannya tidak dikeluarkan.

Tersentak Enavia, ingtakan dah terlelap dibuai mimpi rupanya..

"Tak tidur lagi.."

Berpaling ke arah Kenny sambil menyeka air matanya.

"You nangis macam nak tidur.. hmppp.." terdengar keluhan dihujung kata kata Kenny.

"Tak.. saya cuma.."

"Ena.. i know you worry about me, but look at me now.. luka tak teruk sangat pun so.. do not worry to much.."

Terang Kenny, matanya yang masih tertutup. Enavia tidak menjawap tapi perlahan dia bangun dan turun dari katil.

"Just sleep here tonight.. please.." terang Kenny. Setelah menyedari Enavia mahu pergi dari situ.

"But.. im.."

"Shhhh just sleep with me tonight Ena.."

Enavia teragak agak, memang niat dia mahu temankan Kenny tidur malam itu. Dia baring kembali di sisi Kenny. Senang hatinya bila kenny menyuruhnya temankan dia tidur.

"You're scared to sleep with me" Duga Kenny

"No.. for what.." balas Enavia rimas pula ditanya soalan seperti itu.

"maybe you're afraid I'll touch you.."

"What? Then you wanna touch me dengan keadaan you macam itu?" Matanya masih merenung wajah Kenny yang masih tertutup mata.

Kedengaran ketawa kecil dari Kenny. Dia terpaksa menahan gelak daripada terkeluar, tak pasal pasal jahitan di perutnya terbuka nanti.

"Yes i will touch you, if you give me green light.." balas Kenny sempat mengusik Enavia walaupun dalam keadaan sakit.

"Heyy! Bila masa i benarkan? Dahlah tidur, kalau kau bising lagi i tidur luar.." ugut Enavia, tak kuasa melayan usikan Kenny. Tetapi di lubuk hatinya yang dalam ada sebuah getaran perasaan yang sangat memanaskan aura tubuhnya untuk mendampingi Kenny, tetapi dia belum pasti akan perasaannya itu sama ada benar atau salah, lagi lagi di sisinya kini adalah fake Kenny. It's hurting me to much..

"Goonight.." sepata kata dari Kenny, Enavia hanya merenung wajah tenang itu matanya masih tertutup rapat, dia tidak membalas ucapan itu lalu..

Kenny.. where are you..

Masing masing terlelap..

***

6.15am Enavia terbangun, melihat sekeliling, Dilihat di sisinya kosong. Dia bingkas bangun.

Mana dia pergi awal awal pagi ni, tak kan dah pulih dah.. perlahan Enavia turun dari katil, mencari kelibat Kenny entah ke mana perginya. Enavia mencari setiap ruang di rumah tanpa memanggilnya.

"Good morning.." sapa kenny menghampiri Enavia.

"Kenny.." hairan melihat Kenny yang cergas tidak seperti semalam, dirinya sekarang seperti tidak ada apa apa yang berlaku.Dia terlihat sihat.

Touch Of DeadWhere stories live. Discover now