Rasa bersalah

170 2 0
                                    

Keadaan Kenny mulai kritikal, Enavia yang dari tadi bimbang mulai mengalirkan air mata. Dalam keadaan seperti itu dia tidak dapat berbuat apa apa. Dia tidak tau sedalam mana luka yang sedang dialami oleh Kenny hingga banyak darah yang mengalir.

Dalam masa yang sama, kedengaran ruang tamu dimasuki oleh orang. Enavia jadi kecut perut ingatkan orang yang menyakiti Kenny, dia turut takut mungkin dia juga akan menerima nasib yang sama.

"Who that? Macam ada orang datang.." tanya Enavia lantas memeluk tubuh Kenny, saat itu juga dirinya mahu bergantung pada diri Kenny yang yang sedang dalam kesakitan.

"Just stay with me Ena.." pinta Kenny memeluk erat tubuh Enavia.

"Don't worry I'm still here.." balas Enavia terasa sebak pula Kenny berkata demikian.

Muncul dua orang lelaki, seorang berpakaian doktor dan seorang lagi..

"Dreco!" Enavia lantas meleraikan pelukan itu dan mendapatkan Dreco bersama seorang doktor.

"Don't worry, I'm here now.." Dreco mengusap lembut belakang bahu Enavia, lalu mendapatkan Kenny yang separuh mati itu lalu membawanya ke bilik untuk dirawat.

Enavia berasa lega, dan bersyukur pada tuhan, mujur ada Dreco.

Sementara Kenny sedang dirawat, dia membersihkan darah yang ditinggalkan oleh Kenny. Entah kenapa air matanya laju mengalir mengenangkan keadaan Kenny. Dia tidak tahu kenapa dia sangat risau akan lelaki itu, lelaki yang telah menghianati di depan matanya sendiri, juga telah meniduri seorang perempuan, apa sebenarnya telah terjadi dia tidak dapat mentafsirkan sekarang. Tapi di dalam lubuk hatinya cuma ada Kenny seorang, why.. because? (Author pun tak tahu)

Sejam kemudian Dreco keluar dari bilik Kenny, dengan pantas Enavia menghampiri Dreco.

"Keadaan dia macam mana?"

"Lukanya tidak beberapa teruk, cuma dia gastrik lama sangat ke dia tak makan.." berkerut Dreco memandang Enavia.

"What? Gastrik? Saya tak tahulah dia ada makan ke tak.. i baru sampai dekat sini"

"Better you jaga pemakanan dia sementara lukanya belum sembuh"

"Okay.. thanks Because come here.. saya tak tahu dah nak buat macam mana lagi.." keluh Enavia

Dreco memegang lembut bahu Enavia.

"But.. i have something important to telling you.." Dengan nada serius Dreco memandang Enavia.

***

Perlahan Enavia melangkah masuk ke dalam bilik tamu di mana Kenny ditempatkan. Di tangannya memegang dulang yang berisi semangkuk bubur yang dimasaknya tadi serta air putih dan ubat menahan sakit luka Kenny.

Perlahan dia menghampiri Kenny.

"Jangan nak susahkan diri you, i boleh buat sendiri.." kata Kenny dengan mata yang terpejam, mungkin menyedari kedatangan Enavia tadi.

Enavia tidak menjawap malah meletakan dulang itu di atas meja bulat tepi katil lalu duduk di sisi Kenny.

"Please.. makan sikit je, macam mana nak baik luka tu.. dahlah you gastrik, kenapa tak makan ni.." pinta Enavia sedikit membebel.

Kenny membuka matanya dan melihat Enavia di sisinya, wajah gadis yang tampak dalam kerisauan.

Kenny membangunkan tubunya perlahan, dia menyandarkan belakangnya ke kepala katil. Mencapai mangkuk bubur itu lalu di makannya.

"Hati hati.. masih panas." Enavia cuba membantu tapi ditahan oleh Kenny. Melihat lelaki itu sampai menghabiskan bubur itu. Enavia lega sedikit, setelah dia menjamah bubur itu Enavia memberikan ubat gastrik dan air kepada Kenny. Lelaki itu menurut sahaja.

"Ada apa apa lagi ke?"

"Thanks.. sedap bubur you.." Kenny mula mengukirkan senyuman. Enavia berasa senang melihat senyuman Kenny.

"You pergilah naik tidur, aku pun dah nak tidur ni."

"Okay.. ada apa apa panggil je tau.."

Kenny hanya menanggukkan kepalanya.

Enavia beredar membawa bekas makanan keluar dari bilik itu.

it's all my fault, I'm sorry.. bisik hati kecil Kenny.

Dia seperti menyesali perbuatannya. Lalu dia terlelap sambil mengenagkan nasib.

***

Pintu dikuak perlahan, Enavia mencuri masuk bilik dimana Kenny berada. Perlahan dia menghampir katil Kenny sambil membawa selimut.

Apabila tidak ada tanda tanda lelaki itu akan tersedar dari tidurnya, perlahan dia naik ke atas katil dan tidur di sisi Kenny. Lampu tidur yang kecil dapat menerangi samar samar dalam bilik itu terlihat riak wajah sang lelaki yang lagi sedang tidur dengan tenang. Mukanya yang sama dengan Kenny tapi suara yang berbeda. Enavia meneliti raut wajah itu sambil teringatkan kata kata Dreco petang tadi.

***

"But i have something important to telling you.."
Dengan nada serius Dreco memandang Enavia.

"Apa dia, apa sebenarnya terjadi yang saya tak tahu.."

"Sebenarnya dia bukan Kenny.."

Melihat wajah Enavia yang terkejut dia terus menjelaskan semua yang terjadi dari awal sehingga akhir cerita.

Setahun yang lalu, selepas Kenny terlibat dalam kemalangan jalan raya, dia telah menghilang selama sebulan, tapi disebalik semua itu dia dilarikan oleh sekumpulan ketua gangster di kota itu. Kenny yang betul dan Kenny yang palsu ini sudah bersetuju untuk penukaran muka serta data data mereka berdua. Tapi salah satu dari mereka melanggar peraturan, jadi seorang mesti dibunuh supaya segala rahasia sulit tidak didedahkan oleh sesiapa, disebabkan kes ini juga ada berkaitan dengan orang orang yang ternama di bandar ini. Jadi ia terlalu sulit untuk didedahkan oleh sesiapa. Dalam hal ini juga tidak tahu siapa yang bersalah.

Enavia seperti tidak memahami setiap bait kata dari Dreco, tapi dikuatkan semangatnya sebab dia tahu Kenny sedang dalam bahaya. Tapi bagaimana pula Kenny yang real adakah dia juga dalam bahaya.

"Tapi Kenny yang sebenarnya mana sekarang?"

Dreco mengeluh sebaik sahaja Enavia bertanya tentang lelaki the real Kenny itu.

"I say, where the real Kenny? You tahu kan dia di mana sekarang, tak boleh ke i nak tahu dia kat mana sekarang ni?"

"Enavia.. i know you love that guy, but you already meet him.."

"Meet? Bila masa i jumpa dia? Kenny yang dalam bilik tu ke? Ohh! Come on Dreco.. saya tak pahamlah apa yang kau maksudkan ni semua.. (coba tanya reader dorang pun tak paham bait bait dalam cerita ni hahahhahaha)

Serabut.



Amboii aku juga tak paham apa yg coba disampaikan oleh dreco hahaa..

*janji nak bagi scene 18 kan.. but idea2 tu tertunda😌

*korang dah tau kan siapa the real Kenny ni jangan bagitau Enavia tau😂

*stay tune and vote

*im always writing

*tak paham cerita bagitau yeee!

*sory lmbt update

Touch Of DeadWhere stories live. Discover now