Lari

275 1 0
                                    


Enavia tersedar dalam pengsannya. Seluruh tubuhnya terasa sakit saat itu, keadaannya yang tidak terurus sedang berusaha membangunkan diri, Kepalanya seakan berat bila dia membuka mata akibat terhentak saat dia tergelincir. Mujur sahaja selimut tebal itu dapat menghangatkan tubuhnya yang tanpa memakai seutas benang pun saat itu.

Melihat kedua kakinya yang banyak kesan calar serta telapak kakinya yang yang banyak luka akibat berlari, dia mengusap perlahan.. disertai dengan air matanya yang tiba tiba mengalir mengenangkan nasibnya yang kini berada di tengah tengah hutan tebal.

Dia melarikan diri dari rumah yang penuh dengan pergelutan dan berlari ke dalam hutan lalu tersesat.

Teringkat akan pergaduhan dia dengan si lelaki yang tak guna Hardy!

**

"Arghhh! Lepaskan saya!" Enavia mulai berteriak sekuat hati bila Hardy mahu memperkosa gadis itu, dia sudah tidak peduli akan tembakan di luar rumahnya, biarpun tembakan itu menghancurkan cermin bilik itu.

"why are you so stubborn!" Hardy mulai geram, matanya buntang memandang tepat pada mata Enavia yang sedang merah akibat menagis ketakutan.

Hadry serba salah tetapi masih geram dan marah pada gadis itu kerana tidak pernah tulus mencintainya. Dalam pikirannya dia cuma mahu menyetubuhi gadis itu supaya dia berasa puas.

"Just be with me ena, don't go.. i will married you.." suara Hardy mulai perlahan seperti merayu. Dia melepaskan Enavia. Lantas gadis itu menyelimuti tubuhnya dan menjauh sedikit dari Hardy.

"Stop Hardy! I'm tired this game!"

"But you never understand me!"

Perlahan Enavia menuju ke arah botol minuman yang dirampas Hardy tadi.

" I know apa yang engkau lakukan dengan dia semalam.. and I was there.."

Enavia bingung apa yang dikatakan oleh Hardy. Semalam?

"What do you mean?"

Perlahan Hardy menghampiri Enavia dengan muka yang menahan bengis membuatkan Enavia berundur beberapa langkah.

"I'm not stupid Ena! I'm just use Kenny for my plan! Tapi nampaknya you dah mula jatuh cinta dengan the fake kenny??"

Enavia mulai keliru, apa sebenarnya yang dikatakan oleh Hardy. Mungkin itu hanya pancingan lelaki itu padanya supaya dia turuti kemahuan Hardy.

"You let him in? that my house Ena! I'm not let you go with another man in my house! And you know that!"

Enavia tersentak, hatinya berdegub kencang memikirkan Weihan. Hatinya meronta ingin Weihan datang kepadanya sekarang untuk menyelamatkan dia, tapi saat itu juga hatinya mulai merasakan perasaan yang tidak enak.

"Ini bukan masa untuk kau suruh aku berteka teki!" Bidas Enavia memberanikan diri, dia sudah tahu apa yang di maksudkan oleh Hardy.

"I stabbed kenny, because he did not want me to disturb your moment with weihan! Why you do this to me Ena! You make me change my self!"

Nafas Enavia seakan terhenti disitu, rupanya Hardy yang menikam Kenny saat itu, Hardy juga berada di rumah pada waktu dia dan weihan bersama. Dari sejak bila Hardy mulai mengawasinya.

"and I hear your sensual voice with that fucking guy! It's hurting me so much!"

Enavia sudah tidak tahan mendengar semua perkataan dari Hardy. Rupanya begitu ceritanya, Hardy menukar identitinya cuma mahu mengetahui siapa lelaki yang dia cintai. Dia cukup paham apa yang dirasakan oleh Hardy bila mendengar gadis yang dicintainya bermesraan dengan lelaki lain, lagi lagi mendengar desahan berahi itu sangat mematikan. Teringat akan perkara yang sama menimpa dirinya bila Kenny melakukan hal yang sama cuma bezanya itu adalah fake Kenny. Kini dia berasa 100% adalah salahnya.

"Apa maksud semua ini?! I really don't understand this! Where is kenny!"

"Im here Ena.. the real Kenny!"

"Not you, i mean the fake kenny! Why you so cruel to him"

Kini membuaknya rasa Enavia bersalah pada Hardy, dia tidak menyangka seperti ini ceritanya, disebabkan dia banyak nyawa yang tidak berdosa diambil oleh Hardy. Kini dia juga membawa Weihan dalam masalah besar yang mematikan.-

"But it's to late Hardy.."

Enavia terduduk mengenang nasib. Hardy menghampiri Enavia yang terkedu. Pikirannya serabut. Dia hilang kata kata, perasaan takutnya pada Hardy beransur hilang.

"I can't Har.." rintih Enavia

Belum sempat Hardy menarik lengan Enavia untuk membangunkannya.

Pas!!

Pintu bilik itu ditendang dan terbuak luas, Enavia yang terkejut terus berdiri di samping Hardy, dia memegang erat selimut yg menutupi tubuhnya yang tanpa seutas benang itu.

"Kenny!"

Rupanya Kenny yang dan beberapa orang bawahanya menyerang Hardy. Jelas kelihatan perutnya yang berbalut dan sedikit berdarah.

"Ken just go!" Enavia risau melihat keadaan Kenny yang masih mahu menyelamatkannya walaupun keadaan seperti itu.

"Lepaskan Ena.." Arah Kenny sambil mengajukan pistol ke arah Hardy diikuti olehh kelima lima pengikutnya.

Hardy tersengeh, tangannya terus menyambar lengan Enavia denga erat.

"Lepaskan dia atau peluru ini tembus dalam kepala otak engkau!"

"Hei bro! Engkau dah langar peraturan dalam rumah ini, juga peraturan engkau dan aku!"

Bengis Hardy tidak menyangka Kenny akan menyerangnya.

"Ini semua salah engkau! Kau rampas kehidupan aku cuma disebabkan Enavia!? You take my life! Disebabkan seorang gadis?! Hah! Engkau kalau nak bermain jangan heret aku dalam masalah percintaan kau! Child!"

Marah Kenny menyatakan semua kekesalan yang telah dia lakukan selama ini. Lagi lagi kesilapan yang dia lakukan terhadap Enavia.

"Dan aku tak nak kehidupan seperti ini lagi!?" Kata Kenny lagi yang mula menekan pincu pistol itu.

Hardy langsung tidak berasa takut dengan serangan Kenny mala dia tersenyum sinis. Perlahan dia menghampiri Kenny.

"Heii I'm not a child! You forgot our agreement Kenny.." Terang Hardy peralahan tapi jelas didengar oleh Kenny.

Dengan pantas Kenny menolak tubuh Hardy dan terus menumbuknya.

"Ena pergi!"

Kenny sempat berteriak ke arah Enavia yang tidak tentu arah saat itu. Kini berlakunya pergaduhan di antara Kenny dan Hardy serta para pengikut mereka saling tembak menembak.

Enavia terus berlari keluar dari rumah itu  dan mencari jalan keluar, dia tidak peduli keadaan apa dia saat itu, yang hanya dipikirkannya cuma lari dari Mereka.  Tetapi perasaannya tidak tenang memikirkan keadaan Kenny saat itu. Yang dia tahu mereka pernah berkomplot, dia sukar untuk berpihak pada siapa saat itu. Enavia terkesan akan kata kata Hardy sebentar tadi, rupanya dia melakukan semua ini cuma mahu mengetahui hubungannya dengan Weihan. Tapi dia seorang sahaja yang tahu bahawa The Real Kenny sahaja yang pernah dia cintai selama ini. Biarpun saat itu perasaannya berbelah bagi dengan Weihan. Dan kini perasaan cintanya kepada the real Kenny itu sudah semakin hilang.

Cuma satu jalan keluarnya, haruskah dia melarikan diri dari mereka semua..

Yahh I'm run now!

Touch Of DeadWhere stories live. Discover now