In Love

482 2 0
                                    

Sang mentari menyinari jendela bilik itu yang membuatkan Enavia bangun dari tidur, dia merasakan pada pagi ini lain dari yang sebelumnya, dia sungguh bersemangat hatinya seperti berbunga bunga dan penuh debaran, entah apa yang sedang hatinya alami kini. Senyuman terukir bila jari telunjuknya memegang bibirnya,

He touch my lips!

dia memejamkan mata sambil mengingati adegan romantik mereka semalam, finally it's not dream, it's real.

Teringat bila Hardy mengucup bibirnya yang penuh ghairah, dia sungguh teruja tidak menyangka lelaki itu menciumnya walaupun hanya satu ciuman, tetapi dia sangat menitik beratkan peristiwa itu padahal sebelum ini dia sudah pernah dicium oleh Kenny. Bukan first kiss nya tetap hatinya mula menimbulkan perasaan yang tidak keruan.

It's just kissing lol.. dia cuba control akan dirinya.

Just forgeting..

Setelah bersiap sedia, Enavia turun menuju ke ruang makan untuk sarapan. seperti biasa pelbagai makanan sudah disediakan.

Tertumpu pada kertas note di atas meja makan itu, Enavia membelek dan membaca isi dalam nota kertas biru laut itu.

Look like im always want to kiss you everyday..

Merona merah kedua belah pipi Enavia setelah membaca kandungan dalam nota itu.

"It's just a note, im not interested.." katanya dalam keadaan bangga.

Tersenyum senyum Enavia sehingga tak lalu nak bersarapan. Lagaknya seperti sudah jatuh hati pada pangeran, dia tahu mungkin ini cuma mainan perasaannya sendiri, dia juga tertanya tanya kenapa mudah jatuh hati pada seorang yang dia tidak kenal asal usulnya malah seperti menculik dirinya. Ia seperti dapat merasakan terlalu kuat perasaannya pada lelaki itu, serta seperti ada yang tersirat tentang diri dia dan lelaki itu. Itu yang sedang Enavia rasakan saat itu.

Seperti biasa selepas sarapan dia akan terus menuju ke bilik atau berjalan jalan di halaman rumah. Dia berjalan pula ke halaman yang tidak pernah dia pergi, maklumlah rumah itu terlalu besar untuk dia terokai sendirian seperti hotel yang bertaraf 5 bintang, kadang kadang Enavia tertanya tanya adakah ini rumah atau istana. Berjalan hampir 20 minit.

Matanya tertumpu pada taman yang dipenuhi bunga bungaan, Enavia terpegun melihat taman itu dari jauh, lalu menghampirinya.

"Hardy tak bagitau pun kat sini ada taman

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hardy tak bagitau pun kat sini ada taman.. hmpp.." Enavia bercakap sendirian sambil menuju ke taman itu yang terletak di hujung rumah bak istana milik Hardy. Pelbagai jenis bunga sudah kelihatan sekeliling taman itu. Baru dia hendak masuk dalam taman itu dia terdengar seolah olah ada orang yang berbual. Enavia menghampiri sedikit di mana arah suara itu lalu mencuri perbualan mereka.

~

"Aku ngak mahu kelamaan nikahnya Har.. papa sama mama aku tu udah berisik tahu ngak sih, pokoknya kita harus nikah juga.."

Touch Of DeadWhere stories live. Discover now