Dalam keadaan letih lesu Enavia terbangun dari pengsan. Melihat sekeliling, dia seakan kenal akan suasana bilik yang dia sedang di tempatkan.
Terhidu perfume yang selalu di hidunya, dia bingkas bangun.
Sah! Itu adalah bilik tidurnya. Rumahnya yang selama ini dia diami bersama Kenny.Berkali kali memijat matanya mungkin dia sedang bermimpi.
Apa ni kenapa saya di sini! Enavia menolopong dalam hatinya yang dalam keadaan bingung, kenapa semua masalah yang menimpa dirinya dalam keadaan tidak sedarkan diri. Heran.
Dia teringatkan Hardy.
"Har.."
Ingatannya terhenti bila teringatkan dia sedang bermesraan dengan seorang gadis dia hadapannya.
No! Why you all hurting me so much!
Saat itu juga Enavia terkenangkan perasaannya yang dipermain mainkan oleh Hardy dan Kenny. Seakan dua orang lelaki itu sangat berkait rapat dalam kehidupannya. Dia juga tidak tahu kenapa hatinya sakit disebabkan oleh dua lelaki itu.
Saat dia memikirkan segala masalah yang dialaminya pintu dikuak perlahan. Muka Enavia pantas memandang tepat pada pintu itu.
"You! Apa semua ni! Lepaskan saya.." Suara lantang Enavia memeranjatkan Kenny yang membawa segelas air untuk Enavia.
"Tak malu ke masih nak tunjukkan muka depan saya! Dasar lelaki tak sedar diri!"
Lantas Enavia membebel marah depan Kenny, yang dia tahu hati dia sekarang tengah sakit, risau, takut berkecamuk dalam kepala otaknya.
Kenny tidak mengendahkan kata kata Enavia dia malah masuk berjalan perlahan menghampiri meja bulat di sisi Enavia dan meletakan air putih di meja itu.
"You!"
Enavia semakin geram melihat riaksi Kenny yang selamba, dia bingkas bangun mencapai gelas yang penuh air itu lalu di simbah ke muka Kenny dengan kasar.
"Saya dah tak ada kaitan dengan kau lagi! Jadi lepaskanlah saya! Kenapa saya ada di sini!" Dengan nada yang geram Enavia berkata, dan terus meninggalkan Kenny dalam keadaan basah.
"Actually I'm not your kenny.." kata Kenny dengan nada perlahan tetapi boleh menumbusi cuping telinga Enavia yang sudah dia pekakan untuk lelaki itu.
"What! don't make a joke to cover up your mistake Kenny!" Enavia ketawa sinis mendengar kata kata itu.
Enavia tidak mengendahkan kata kata Kenny yang dianggap satu penipuan itu. Dia mencapai tombol pintu bilik itu mahu cepat cepat beredar dari sana. Dia malas mahu mendengar segala drama yang hanya dibuat oleh lelaki tak guna itu.
"Ya i sleep with many girl because I never have feeling with you before this right? Because I'm not your kenny! I don't know you.. That's why I cheated!"
"Hey! Please stop okay.. what wrong with you? You dahlah curang depan i, tiba tiba nak mengaku bukan diri you? Apa semua ni hah! You study ke semua drama ni semasa i tak ada.. hah! Kenapa you macam ni? Cora dah tinggalkan kau ke? Yee.. i tau Siapalah perempuan yang tahan dengan perangai kaki perempuan macam kau tu!"
YOU ARE READING
Touch Of Dead
RomanceAda udang di sebalik batu, masakan ada udang di sebalik mee kan, entah ada buaya di sebalik mee.. amboiii inilah dia yang selalu Enavia pikirkan dia bagaikan terselit dalam belukar yang penuh dengan rahsia rahsia yang sangat sukar dia bongkarkan. E...