Suhu icon yang sejuk di ruang bilik yang besar itu menyedarkan Enavia dari tidur lenanya, penangan ubat pengsan yang diberikan oleh Hardy tadi sudah hilang cuma tubuh gadis itu sahaja yang masih lagi tidur.
What! Where im?!
Enavia lantas bangun, meneliti ruang kawasan bilik itu, besar, cantik dan bersih. Seperti bilik vvip yang kelihatan sangat expensive, setiap barang dalam bilik itu seperti diperbuat daripada barang barang antik yang serba mahal seperti design rumah eropah, langsir bilik itu pun sudah mencecah puluhan ribu, dia seperti berada dalam bilik seorang ratu, mungkin dia sahaja yang belum pernah merasai tinggal dalam bilik seperti itu.
Matanya tertumpu pada meja bulat kecil hadapan katil yang penuh dengan kuih dan cupkek pelbagai bentuk dan warna, dia yang seharian tidak menjamah sebarang makanan sudah semestinya lapar. Perlahan dia bangun menuju ke meja tersebut. Setelah selimut tebal yang meliputi tubuhnya terselak dia terkkejut
"Apa! Baju saya? mana baju i?..Apa ni?.." semakin panik Enavia melihat dirinya yang hanya memakai baju tidur satin berwarna royal blue yang agak seksi seperti singlet dress hingga paras lutut. Berderau darahnya bila menyedari branya juga turut di tanggalkan.
"Ya tuhan!" Matanya melihat sekeliling, meneliti setiap sudut bilik itu, bermacam macam dalam pikirannya. Rasa laparnya terus hilang disebabkan rasa tidak sedap hati melihat dirinya yang sudah siap ditukar pakaian, berasa berang, malu, takut mula menyelinap dalam hatinya.
"Halo.. halo..hey!"
"Anybody's here! Hei! Hoii... haloo..."
Enavaia cuba memanggil tetapi tidak ada sesiapa yang datang atau mendengarkannya. Dia baru teringatkan lelaki yang dia temukan tadi, lelaki yang suaranya sama seperti Kenny, lelaki yang telah menarik perhatiannya hanya sebentar, adakah dia yang telah membawanya ke sini, ia seperti bukan diculik atau menjadi tawanan tetapi seperti dijaga melihat akan keadaan dirinya yang rapi. Tetapi dijaga sampai meragut kehormatan dirinya? Apa semua ni? Tak kan saya dah mati.. kalau saya kat syurga pun agak agaklah pakaian seksi macam ni?! Nak pikat para syaitan ke apa? Heran... Enavia sempat bergurau dalam hatinya.
Pelik akan situasi dia bingkas bangun dan menghampiri pintu bilik itu. perlahan dia membuka. Ternyata tidak berkunci.
"Takkanlah saya nak keluar dengan baju macam ni? ishh!
Menuju ke katil semula, menghampiri cupkek itu.
Jangan jangan cupcake ini diracun oleh si penculik, ehh tunggu.. takkanlah membiarkan pintu tidak berkunci. Apa agaknya penculik ni nak? Dengan pintu tak terkunci, diriku yang masih dalam keadaan baik.
awas! penculik ini pasti profesional. Penculik zaman now lah katakan semua dah moden maklumlah dah bukan zaman Mesolitik dan Paleolitik! Duhh!
Semakin pelik Enavia dengan situasi itu, bermacam macam dalam pikirannya, berasa hairan apakah dia diculik atau sebaliknya. Ataupun penculiknya itu berpenyakit mental yang saja mahu menyeksanya dalam cara perlahan seperti yang selalu ditontonnya dalam horror movie
Lol! Dia memukul dahinya cuba menyedarkan dirinya mungkin dia lagi bermimpi agaknya. Overthingking lah you Envia, dia menggaru kepalanya yang tidak gatal.
What the hell all of this! apalah nasib saya ni, sudahlah telefon tertinggal tempat Weihan..
Weihan..
Enavia tiba tiba teringat akan lelaki itu. Tapi pikirannya terhenti..
Pintu dikuak perlahan, mata Enavia terus tertumpu ke arah pintu itu.
YOU ARE READING
Touch Of Dead
RomanceAda udang di sebalik batu, masakan ada udang di sebalik mee kan, entah ada buaya di sebalik mee.. amboiii inilah dia yang selalu Enavia pikirkan dia bagaikan terselit dalam belukar yang penuh dengan rahsia rahsia yang sangat sukar dia bongkarkan. E...