30 ▶ Plac v plamenech

460 26 3
                                    

Newt rychle běžel za chlapcem, kterého zachvátilo šílenství. Popadl ho za košili a strh ho zpátky do budovy. Gally se mu ale vymanil, sebral veškerou svou sílu a odstrčil Newta na tebe.

Nárazem jste společně spadli na podlahu rovnou před Minhovy nohy. Thomas se rychle vrhl na stavitele a odtáhl ho ode dveří - ne že by to teď něco zásadního změnilo.

Kovové končetiny rmutích nepřátel se dostaly ke dveřím do dvoru a začaly od nich odtrhávat zbylé dřevo. Znovu a znovu, popadly a odtrhávaly kusy dřeva. Prkno za prknem.

Gally od sebe Thomase odstrčil pryč, jeho oči pořád sršeli šílenstvím. "Proměna... Ukázala mi, jak to tam ve skutečnosti vypadá. Co se stalo. Nechceš si vzpomenout. Nechceš to vědět." S těmito posledními slovy se vrhl naproti rmutovy.

Ta věc si ho hnedka všimla, popadla ho kolem těla svými končetinami a zvedla ho do vzduchu. Jakoby ho to uspokojilo, tvor se otočil a rychlostí se vydal zpátky do Labyrintu.

Bez varování Minho vyběhl ze dveří a co nejrychleji se vydal směrem, kterým se rmut právě vytratil.

"Minho!" Vykřikla jsi a chtěla běžet za ni, ale Newt tě popadl za zápěstí a zastavil tě. "Hej! Nech mě jít za ním!"

"Nenechám tě běžet ven!"

Poraženě jsi padla zpět na podlahu a dívala se na místo, odkud Minho zmizel.

...

"Tady je!" Zakřičel Thomas po mučivě dlouhém čekání.

Otočila jsi se ke dveřím a rozzlobeně k němu přiběhla. "Co jsi tam venku dělal?"

Minho se párkrát zhluboka nadechl než promluvil. "Musel jsem... ujistit se." Lapal po dechu a rukama si třel čelo. "Musel jsem... si být jistý, že... šli k Útesu... do Rmutí nory."

Otráveně jsi zavrtěla hlavou. "No? A šli?"

Minho se na vás všechny zazubil a přikývl.

Rukama si jsi chytla obličej a lehce se usmála. Aspoň nějaká jasná a dobrá zpráva. "Já mám ale špatnou zprávu." Řekla jsi chlapci před tebou. "Támhle jde ještě vidět kouř." Svým prstem jsi ukázala k Mapám. "Někdo to zapálil."

Běžec zalapal po dechu, vypadl v šoku. "Co? Kdo to udělal?"

Newt si povzdechl. "To nevíme, ale shořelo všechno."

"Pojďme mi to ukázat." Řekl Minho a na znak k vám mávl, aby jste šli za ním. S Netwem jsi se vydala za Minhem, ale Thomas odbočil jiným směrem. K vězení, nejspíš aby mluvil s Teresou.

...

Stihla jsi udělat jenom pár kroků, než k tobě přiběhl vyděšeně vypadající Winston. "Našel jsem Albyho před Mapami. Vypadá, že je v bezvědomí."

Když jsi se podívala na své přátele, všimla jsi si, že mají stejně nahněvaný výraz plný obav, jako ty. Šli jste s Winstonem k Mapám, ze kterých se ještě pořád lehce kouřilo. Přivítaly vás výrazy mnoha placerů, kteří stáli v kroužku kolem Albyho.

Newt se procpal skrz šeptající chlapce, ty a Minho jste mu byli v těsném závěsu. Alby ležel v bezvědomí na zaprášené podlaze, jedna strana jeho obličeje se leskla krví. Pod jeho hlavou se tvořila malá kaluž, obarvovala podlahu do děsivě temné barvy.

Klekla si si vedle něj a utrhla si kus trička, abys mu tím zastavila krvácení. Opatrně jsi mu ho přitiskla na čelo a on tiše zasténal, ale neprobral se.

"Kdo to k čertu udělal?!" Hlasitě jsi zakřičela a všichni okolo ztichli.

Z davu placerů se vynořil Thomas a vyděšeně se na tebe podíval. "Co se stalo?"

Naděje (Newt x Reader)Kde žijí příběhy. Začni objevovat