11. fejezet

428 41 3
                                    


Az italautomatából hangos dobbanás hallatszódott, ahogy a kilökte a kért ásványvizes palackot. Will lehajolt és benyúlt az innivalóért a kis résbe, majd felegyenesedve gyorsan kinyitotta, és egyhuzamban legalább a felét megitta.

A tárgyalás teljesen kikészítette. Pedig nem tartott tovább negyedóránál.

Negyedórába telt, hogy férjes emberből elvált ember legyen. Nem mintha annyira számítana. Már öt éve nem tekintette magát házasnak. Még a gyűrűjét sem hordta, amit most szertartásosan levehetne, ezzel is véglegessé téve a dolgokat. Olyan volt, mintha semmi sem változott volna. Épp ezért nem is érzett felhőtlen nagy boldogságot. Csak egy papírja volt arról, hogy immár egyedülálló, de az is olyan volt, mintha csak most kapott volna engedélyt olyasmire, amit titokban már régóta csinált. Ráadásul a java még hátra volt.

A gyermekelhelyezésről most még nem esett szó. Csak a válást mondták ki, jövő héten pedig jön a folytatás. Mint mikor a sorozatoknál egy rész végére kiírják: Folytatjuk... Csakhogy a néző tutira ne felejtse el bekapcsolni legközelebb is a tévét, ugyanakkor, ugyanannál a csatornánál. Pontosan így, Will sem tudta elfelejteni, hogy mi várrá a jövő héten.

Gyomra, ami az előbb már kezdett megnyugodni, most újra háborogni kezdett. Remek... Talán bölcsebb lett volna a mosdó közelében benyalni ezt a sok vizet, most majd szaladhat, ha gáz van.

Elmélkedését arról, hogy hova is hányon, Brian zavarta meg, akinek csak most sikerült megszabadulnia a kollégáitól. Mikor kijöttek a tárgyalóteremből egy rakás ember megrohamozta. Will-nek nem volt türelme várni, így szépen eloldalazott addig, amíg eltűnik a tömeg. Ez pedig most következett be.

- Végre meg vagy! – kiáltotta Brian, és megcsapkodta a hátát, ami most egyáltalán nem esett jól Will-nek. – Na milyen érzés elvált embernek lenni?

- Őszintén? Eddig nem érzek semmit.

- Nem baj, mindenkinek kell egy kis idő, amíg felfogja mi is a helyzet. Holnap már tudni fogod, mire gondolok.

- Reméljük... - sóhajtotta Will.

- Ugyan már! Minden jól ment, légy egy kicsit vidámabb! Nem gondoltam, hogy ilyen mogorva is tudsz lenni.

- Nem vagyok mogorva, csak fáradt. Figyelj, tudom, hogy beszélni szerettél volna még a jövő hét kapcsán, de nekem most nincs erőm hozzá. Nem találkozhatnánk egy másik időpontban?

- Persze. A noteszomat bent hagytam az irodában, de később felhívlak, hogy mikor van szabadidőpontom – bólintott Brian, s összevont szemöldökkel végig mérte a vele szemben álló sápadt férfit. – Tényleg nem nézel ki jól. Akarod, hogy hazavigyelek?

- Nem, de köszönöm. Jót fog tenni, ha kicsit gyalogolok meg minden. Tudod a friss levegő...

- Rendben, te tudod – vont vállat Brian annyiban hagyva a dolgot. Ő már csak ilyen. Egyszer ajánl fel valamit, és ha te nem élsz a lehetőséggel, akkor annyi, nincs tovább. Ehhez még hozzá jön a nagyfokú érzéketlensége, mert miközben mentek ki a bíróságról, be nem állt a szája és végig a tárgyalásról beszélt, miközben Will másra sem vágyott, mint nyugalomra és arra, hogy egy kicsit fellégezhessen. De Brian nem hagyott neki időt.

Részletesen végig elemezte azt a bizonyos negyedórát, minden egyes apró részletre úgy kitérve, mintha Will egy teljesen kívülálló lenne, aki nem ült bent a teremben. Bár tény, hogy a bent léte is olyan volt, mintha ott sem lett volna, ugyanis nem sokat tett hozzá a sikeres végeredményhez. Csak ült némán – ahogy azt az előzetes megbeszélések alapján Brian tanácsolta neki – és nézett ki a fejéből. Ha kérdezték volna, valószínűleg egy értelmes szót sem lett volna képes kinyögni, a torkában keletkezett gombócnak köszönhetően. Így lényegében mindent Brian vitt véghez, aki lebeszélte a porondról Sarah ügyvédjét. De úgy, hogy Will homoszexualitásáról csak egyszer esett szó, aztán mintha nem is lett volna megemlítve. Bámulatos volt, Sarah-án látszott is, hogy sikerült jól felhúzni ezzel. Pedig az ő ügyvédje is egész jó volt. Will csodálkozott is, hogy miből telik rá neki egy ilyen ügyvédre, mire Brian – mintha olvasott volna a gondolataiban – megsúgta neki, hogy az a pasas fizeti, akivel most Sarah együtt van. Will kíváncsi lett volna rá, milyen lehet az a férfi, de a fickó nem jelent meg a tárgyaláson. Viszont lehet, hogy legközelebb már feltűnik. Legközelebb...

Szomszédok voltunk...  | Befejezett | [18+]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang