Mektubu Zayn'e okuttuktan sonra uzun süre ağaçlı yerde durup konuşmuştuk. Bir saat sonra Zayn üşümüş bizde kalkmıştık. Onu evine bırakıp kendi evime geçmiştim. Bana neden kalmadığımı sorunca kafamı toplamam gerektiğini söylemiştim, anlayış gösterip eve girmişti.
Şimdi ise yollarda sarhoş bir şekilde dolaşıyordum, mahallenin abisi olarak böyle olmam ne büyük ironiydi ama. Zayn'e kafamı dinleyeceğimi söylemiştim ama daha kafam yerinde bile değildi ki.
Elimdeki bira şişesini kafama diktim, kardeşim bu halımı görse benden utanır miydi acaba ? Oysa mektubunda bana sevgine karşı çıkan olursa savaş demişti, ben niye böyle korkaklık ediyordum da Mehmet'im kadar cesur olamıyordum.
Karşımda gördüğüm silüetle olduğum yerde kaldım. Saatlerce dayı nasihati dinlemeye hazır miydim bilmiyordum. Veysel dayının beni görmemesi için dua etmeye başlamışken bana dönmesiyle bir kez daha şansıma lanet ettim. Dayı olduğu yerden yanıma ilerlemeye başladı.
"Liam ne yapıyorsun bu saate dışarıda ?" Kaşlarını çatmış gözlerimin içine bakıyordu.
"Efkarlıyım dayı."
"Hayrola ?" Dayıya anlatsam anlardı belki, yaşamış insandı sonuçta. Homofobik olma ihtimalı vardı ama içimdeki zehri de dökmem lazımdı.
"Daldın gittin oğlum."
"Dayım anlatsam anlar misin ki ?"
"Niye anlamayayım oğlum salak miyim ben ?"
"Estağfurullah dayı."
"Anlat oğlum." Sokakta birlikte yürümeye başladık. Dayı benden konuşmamı bekliyordu ama ben halen anlatsam mi bilmiyordum.
"Kötü tepki vermezsin değil mi dayı ?"
"Liam delirtme adamı anlat işte ne derdin varsa." Yanaklarımdan yaşlar akarken garibim Mehmet'imi düşünüyordum.
"Dayı benim kardeşim öldü." Yüzümü buruşturdum, daha bu gerçekle yüzleşmemiştim.
"Mehmet mi ? Çok oldu o öleli Liam."
"Senin sandığın gibi değil o olay."
"İntihar etmişti işte oğlum." Dayının dediğiyle ağzımdan bir hıçkırık kaçtı.
"Liam anlat sen şu işin aslını."
"Sevdiği için öldü."
"Kimi ?"
"Bir erkeği sevdiği için." Mehmed'im sevdiği diye öldü amına koyayım,
"Aşık oldu diye bir insana bu reva görülür mu dayı ?"
"Benim kardeşim niye öldü dayı ?" Ağlamaktan doğru düzgün konuşamıyordum.
"Nasıl sevdiği için öldü oğlum, kim ne yaptı ?"
"Babam." Benim babam iki aşığın da Azrail'i olmuştu.
"Ali ağa mi ?"
"Ağalığı batsın." Ağa dedikleri puşt hayatımızı kararttı.
"Doğru düzgün anlat şunu oğlum."
"Benim Mehmed'im bir erkeği seviyordu, babam da bunu öğrendi, ayrıl dedi ama dinletemedi, dinleseydin ne olurdu be kardeşim ?" Devam edemedim.
"Sakın ol Liam."
"Nasıl olayım Dayı, benim kardeşimin katili babamken ben nasıl sakın durayım, sen söyle."
"Nasıl oldu ?"
"Ben her zaman yanında durdum kardeşimin, yardım ettim. Asel'le kaçmalarına yardım edecektim. Her şey tamamdı, gideceklerdi."
"Babam öğrenmiş, eve gittiğimde kardeşimi dövüyordu, göndermekle tehdit ediyordu her zaman yaptığı gibi. Kardeşim yalvarıyordu dayı, ağlamaktan helak olmuştu, her yerinde kan vardı." Ağlamam daha da şiddetlendi.
"Babam ahırda basmış bunları, bir şey de yapmıyorlarmış ki. Mehmet'i eve gönderip Asel'i baya bi bir dövüp bırakmış."
"Kardeşimi ahıra gönderdim gidip baksın diye, göndermez olaydım dayı, göndermez olaydım, bilseydim gönderir miydim ben dayı ?"
"Akşam kapıya Mahmut abi geldi, Mehmet dedi, anladım dayı o an anladım, dayanamadığını anladım dayı."
"Dayı ahıra girdim, niye girdim ki dayı, niye, niye, niye, niye ?" Yere çöküp başımı ellerimin arasına alıp sayıklayarak ağlamaya başladım.
"Liam ağlama oğlum." Dayı yanıma çöktü.
"Nasıl ağlamayayım dayı, kardeşim asmış kendini dayı, asmış, canına kıymış."
"Sevdiğine kavuşmuş oğlum, şimdi huzurludur." Ellerimin arasından yüzümü çıkarıp buruk bir gülümsemeyle baktım dayıya.
"Mektubunda demişti dayı, mutluyum diye."
"Senin bu halini görse üzülür ama, bak hadı toparlan sil gözyaşlarını." Dayı haklıydı, yerden kalkıp gözyaşlarımı sildim.
"Mehmed'im bu halimi görse üzülürdü, kardeşimi daha fazla utandırmak istemiyordum.
"Evine git Liam, güzelce bir uyku çek, kalkınca da Zayn'in yanına git." Gözlerim şaşkınlıkla açıldı, biliyor muydu ?
"Biliyor musun ?" Sırıtıp cevap verdi.
"Belli ediyorsunuz." Güldüm.
"Bakışlar mi ?"
"Öyle." Benim evin önüne gelince durduk.
"İyi geceler dayı." Kendimi tutamayıp dayıya sarıldım.
"İyi geceler oğlum." Sarılışıma karşılık verdi.
Ayrılıp kapının önüne geldim, dayı sokaktan çıkana kadar arkasından bakıp içeri girdim. Yatak odama çıkıp soyundum, yorganın altına girip gözlerimi kapattım.
*
Bölümü yazarken baya ağladım neden bilmiyorum
Şimdilik bu kadar hadi iyi geceler
Bu bölümü @semaloveslou aşkıma adıyorum çünkü en çok o bekledi