Dağ ayısı Zayn konuşuyor.
Evde oturmuş Müslüm baba dinleyerek içiyordum, bir haftadır her gün olduğu gibi. Liam'i öyle bir seviyordum ki kavuştuğum anda elimden alması koyuyordu. Geri almalıydım gülümü, hatta mümkünse şimdi.
"Lan amına koyayım Zayn kalk git manitanı al." Oturduğum yerden telefonumu alıp müziği kapattım. Çöpleri toparlayıp ortalığa bir çeki düzen verdim. Hazırlanmak için yukarı çıktım. Sevdiğimi alıp bu eve sokmasam en adi şerefsizim.
*
Kapıyı üstüme çekip bizim kahvehaneye yürümeye başladım. Bir çay içip, operasyona başlayacaktım. Telefonumu çıkarıp Rıfkı'yı aradım.
"Aloooo Rıfkı oğlum gelsene bizim mahalleye işim düştü."
"Geliyim karşım, Liam mi ?"
"Ee salak mal beni terk etti."
"Niye lan ?"
"Anlatacak orasını inşallah."
"Plan ne ?"
"Kıskandıracağız işte."
"Lan Liam beni sikmesin ?"
"Sikmez." Planı gözden geçirip telefonu kapattık. Kahvehaneye geldiğim gibi Dayıyı gördüm.
"Hayırdır dayı ?"
"Zayn otur oğlum." Justin ağanın takmayan sesine güvenerek Shawn'in yanına gittim.
"Çay ver oğlum."
"Vereyim abi."
"Nihariye ile aranız iyi mi ?"
"Çok iyi abi, çok mutlu Nihariye."
"İyi iyi." Çayımı alıp dışarı çıktım. Bizim Rıfkı'yı beklemeye başladım.
"Zayn karşım."
"Selamın aleyküm." Kafa tokuşturduk. Çay bardağını yanımdaki masaya bıraktım.
"Hadi gidelim." Liam'in mahallesine gidiyorduk.
"Duyduğum kadarıyla Liam dükkandaymış."
"Sadece önünden geçeceğiz."
"Sadece değil, yakın olmamız gerekiyor ki arkamızdan gelsin."
"Ne kadar yakın ?"
"Yaklaş işte ama çok değil Liam şüphelensin işte."
"Tamam." Mahalleye girince barıştığımız için çoçuklar saygıyla eğiliyordu.
"Bak şura."
"Yaklaş bebeğim." Rıfkı pezevenk mısalı yüzüme bakıyordu. Liam bunu sikmesin ?
"Lan Rıfkı dikkat et ölme."
"Korkutma len."
"Kolunun altına alsan yeterdi aslında." Kolunun altına girip yürümeye başladım, dükkanın önünden geçerken bakmamak için çırpınıyordum.
"Bakıyor len."
"Yemin et."
"Vallaha ekmek kuran çarpsın."
"Gelir mi ?"
"Çok kötü bakıyor lan, yer bu beni."
"Sakın ol, gelir mi söyle hele."
"Ah kalktı lan."
"Geliyor mu ?"
"Geliyor, şimdi ne yapıyoruz ?"
"Yürü şu dar sokağa girecez sen kaçacan, sonrası bende."
"Zayn, çıktı geliyor bu."
"Hızlı ol amına koyayım." Hızlı hızlı yürüyüp sokaya girdik.
"Hadi gittim ben, hayırlı işler koçum." Liam'i sokağın başında beklemeye başladım. Kimsenin buralardan geçemeyeceğini bildiğim için rahattım. Liam'in ayak sesleri gelmeye başlayınca istemsizce nefesimi tutmaya başladım. Sokağın başında onu gördüğüm gibi üstüne atladım.
"Lan-" Beni üstünden atmaya çalışıyordu ama sıkı sıkı tutunuyordum. Kendimi indirip yüzüne yumruk attım, ardı ardına atmaya başladım sonra.
"Zayn dur." Yumruklarımı durdurdum.
"Liam anlat bana kurbanın olam."
"Neyi ?"
"Neden beni terk ettin."
"Zayn olmaz." Üstünden çekilip duvara yaslanıp oturdum, Liam da yanıma oturdu.
"Lütfen, seviyorsan."
"Seviyorum ama anlatamam."
"Liam ben seni yargılamam hep yanında olurum."
"Olursun ama anlatmak için hazır miyim bilmiyorum."
"Beklerim ben seni ama beni bırakıp gitme nolur." Uzun bir sessizlikten sonra masumca sordum.
"Güvenmiyor musun bana ?"
"Güveniyorum."
"Anlatmıyorsun ama."
"Eve uğramam lazım Zayn." Yüzümü buruşturdum.
"Gerçekten mi ?"
"Bir şey almam lazım, eğer gösterirsem anlarsın."
"Gidelim." İkimizle kalkıp sokaktan çıktık.
Evin önüne gelince Liam burda beklememi söyleyip içeri girdi. Bir-iki dakika sonra geri geldi.
"Geldim."
"Gördüm."
"Bu mektubu okursan anlarsın."
"Kimin mektubu ?"
"Kardeşimin." Mektubu uzatıp bana verdi, elinden alıp açtım.
"Burada olmaz, bildiğin bir yer var mi ?"
"Var." Yine yürümeye başladık. Liam'i sevdiğim ağaçlık bir yere getirdim.
"Güzelmiş."
"Güzeldir."
"Okuyabilirsin." Cebime koyduğum kayıt parçasını çıkardım. Okuduğum her cümlede ağlamam katlanıyordu. Mektup bitince Liam'i kollarımın arasına alıp sıkı sıkı sarıldım.
"Özür dilerim Liam."
"Dileme, ağlama da."
"Seni seviyorum."
"Ağlama Zayn."
"Ağlamıyorum."
"Yalan söylüyorsun."
"Söylemiyorum bak." Kafamı omzundan kaldırıp, elimin tersiyle gözyaşlarımı sildim.
"Yalancısın Zayn." Gülümsedim.
"Gülüşünü çok özledim Zayn." Beni daha sıkı sarıp kokumu içine çekti.
"Kucağıma alayım mi seni ?"
"Al." Liam beni kalçamdan tuttuğunda memnuniyet ile kollarımı boynuna sarıp bacaklarımı beline doladım.
"Özledim seni."
"Öpsene beni." Yüzünü ellerimin arasına alıp dudaklarına yapıştım