Kapitel achtzehn

4 1 5
                                    

"patronne , sorry for asking this but are you still a school student?" soal si dia yang hanya mampu melihat belakang kerusi yang diduduki oleh seseorang yang dihormati namun rasa hormat itu sudah mula berkurang setelah mengetahui kebenaran yang belum terungkap.

"pourquoi? vous doutez de moi maintenant? (why? Are you doubting me now?) " kerusi yang tadi membelakangkan lelaki itu dipusingkan bagi menghadap orang bawahannya itu. Meja kacanya diketuk-ketuk menggunakan jari telunjuk yang dihiasi dengan sebentuk cincin bertatahkan permata berbentuk bunga enam kelopak.

Topeng tanpa reaksi yang dipakainya membuatkan aura dibilik bertemakan warna putih merah itu bertambah merinding membuatkan sesiapa yang memasukinya merasa tidak selesa sentiasa. Perasaan ingin keluar dari bilik itu dengan segera sentiasa kuat kecuali pemilik bilik itu sendiri, si pemakai topeng.

" kau tahu, kau satu-satunya orang aku yang diambil tanpa diselidik latar belakangnya kerana kebodohan orang yang mengambil kau? kau tahu dimana orang itu sekarang?" soal si gadis yang bersahaja merenung lelaki dihadapannya itu.

"huh?" aneh, itu perasaannya saat ini. Tujuannya di situ hanyalah untuk menanyakan pertanyaan yang bermain di minda buat beberapa hari namun dia pula yang dipersoalkan.

"sudah tentulah lelaki itu berada di dalam keranda kini. B*d** soalan mudah pun kau tak mampu jawab" pen yang dimainkan dibaling hampir mengenai telinga milik lelaki itu. Syukur iannya hanya menghiris sedikit kulit kepala lelaki itu dan terpacak di pintu dibelakangnya.

" Kalau kau masih nak bekerja dengan aku , diamkan mulut kau Or should you just die?" dari duduk kini si gadis mula berdiri dan berjalan mengelilingi lelaki itu yang kini kaku keras tidak bergerak.

Ketakutan mungkin? atau hanya terkejut?

"jadi betul? kau kawan f-" mulut yang sedap berbicara terus terdiam apabila pipi miliknya dicuit sehingga termuncung bibir merahnya.

"nikki, bawakan aku pisau sebilah. Biar aku kerat lidah jantan ni, senang sikit" tangan yang memegang pipi manusia didepannya ditolak keras, hampir terjatuh persona itu dibuatnya.

"This is a warning, live quietly, do the works i give you or else mf" matanya semakin tajam merenung orang bawahannya, tak berkelip walau sekali dalam waktu yang lama seperti patung yang tiada perasaan di sebelah anda.

"kau tunggu apa? keluar" mungkin bahasa mata yang digunakan tidak difahami maka nak atau tidak dia perlu juga mengeluarkan suara untuk mengarah lelaki itu keluar dari biliknya.

Tanpa melengahkan masa, dengan pantas lelaki itu melarikan diri dari kehilangan lidah miliknya yang masih dianggap berguna.

"tch menyusahkan hidup aku saja" sebatang lagi pen dibaling ke arah pintu . Sebelum mengenai pintu, pen tersebut ditangkap oleh gadis yang membuka pintu bersama sebilah pisau. Berkerut sedikit dahi miliknya melihatkan majikan yang tiba-tiba sahaja berbuat demikian.

"patronne? why are you being so mad? this is not usual " kata-kata miliknya bagai mengetuk sedikit hati milik gadis bertopeng itu.

"oh yeah, why am i so sensitive these days? By the way nikki how about our new target?" Perbualan ringkas ditukarkan terus ke topik pekerjaan mereka.

"well about that- "

.

.

.

.

.

" kau orang tak pelik ke si aikha dengan nini asyik tak ada saja sejak dua menjak ni?" soal fia yang sedang sedap menyedut air jus epal milinya.

"entah lah weyh, aku tak tahu la. Dulu si nini saja ini aikha pula, agaknya diorang dating senyap-senyap tak?" walaupun mulut lancar berkata, mata ida setia pada makanan yang sedang dihidangkan pelayan lelaki kafe itu.

Lain pula dengan ziqa yang mendiamkan diri, matanya bersilih ganti memandang makanan dan pelayan itu, entah apa yang berlegar di dalam fikirannya pun tidak diketahui ketika ini.

"seriuslah diorang itu dating? antara satu sama lain atau- wait tak mungkin lah" membulat mata fia ketika ini mengharapkan rakannya yang lagi dua itu memahami ayatnya.

"tak mungkin punya, kau ini macam tak kenal kawan kau sendiri. Nini tu macam tak ada perasaan saja perangai-" jelas ida yang sudah lali dengan perangai rakannya.

"entah, si aikha pula macam tak biasa jumpa lelaki pun tak nak. Alasan dia malu, mengada saja kadang-kadang itu. Dengan perempuan laju saja mengorat, seram kadang-kadang" ucap ziqa sambil memeluk tubuh menahan rasa merinding tiba-tiba.

"ouh haah lah, terlupa pula aku. Omg makanan ni memanggil aku" fia memegang perutnya yang sudah mula berbunyi. Tergelak ida dan ziqa mendengarkan bunyi perut fia yang agak kuat itu.

.

.

.

.

.

haii anak-anak sekalian~ selamat berpuasa~ eceh dah nak raya dah.

huhuhu raya dekat rumah jelah tahun ni lagi sekali...

L'amitieWhere stories live. Discover now