18.NEDEN ?

177 5 3
                                    


İyi okumalar...

Arkama dönmemek istiyordum ancak ismim söylenmişti bir kere.Ayrica Yusuf'ta duymuştu.Bu hiç iyi olmamıştı.
Döndüğüm esnada Yusuf'un şaşkın suratıyla karşılaştım. Beni burda görmeyi beklemediğinden emin olmuştum. Öyle bir bakış atmıştı yani .
Sakin adımlarla onlara doğru ilerledim. Gülsu, Yusuf'u tanıyor gibiydi. Çünkü bana değil, Yusuf'a bakıyordu. Yusuf ise benim oraya ilerlememi izliyordu. Ne diyecektim?Nasıl davranmalıydım? Sonra gözlerim Yusuf'un parmağına gitti.O da takmamıştı yüzüğünü .En azından içim rahatladı. Sadece ben takmamıştım anlaşılan. Soğukkanlılığımı koruyarak son adımda biraz mesafe olacak şekilde durdum. Yusuf'a değil Gülsu 'ya baktım. Mide bulantım tekrar gelmişti. Umarım ,daha kötü olmazdım.
Dudağımı dişledim.Bunu bilinçsiz yaptığımı fark edince dudaklarımı kapatıp Gülsu 'ya çevirdim yerdeki bakışlarımı.
-Bak ,kek ve çay aldım sana.İç hadi.

Keki ve çayı elime aldım.
Yusuf ,sağ tarafımdaydı ve sessizce bizi dinliyordu. Ne düşündüğünü merak ediyordum, ama sorma cesaretini göstermeyeceğimi de iyi biliyordum.
Gülsu nişanlandığımı biliyordu ama kim olduğunu bilmediği aklıma geldi. Söylese miydim ?
Kararsız kalmıştım ama en iyisi uygun bir zamanda söylemekti.

-Yusuf..."
Gülsu, Yusuf derken kafasını yukarı kaldırıp Yusuf 'un gözlerine baktı. Ben o tarafa bakamıyordum. Kendimi biraz gergin hissediyordum. Nedensizce Yusuf'a baktığımda şüpheli gözleriyle karşılaşacağımı düşünüyordum.
-Arda'nın arkadaşı. Gerçi o Fatih der.

Bu ismi daha önce duyduğum hatırıma geldi. Arda 'nın anlaşılan iki ismi vardı.
Başımı sallamakla yetindim.Gülsu yüzümü kontrol etmeye başladı.
-Gel içeri girelim.Hem neden kalktın ki sen ?Tansiyonun düşmüştü ama ayaktasın. "

Gülsu'nun düşünceli hali beni gülümsetti. Sıcak bir çay iyi gelirdi. Ama yanı başımda hala sessizce duran bir Yusuf vardı. Hızla gülümsememi sildim. Gülsu o sıra içeri girdi. Çekingen bir şekilde başımı yukarı kaldırıp Yusuf'a döndüm. Aramızdaki yaklaşık beş adımlık mesafe vardı. Gözleri, gözlerime değdi.
Fazlasıyla merak içeren bir anlam yüklüydü bakışları.
Bir kaç saniye sessiz kaldık ve ben gerçekten ne diyeceğimi bilemiyordum.
-Nişanlı olduğumuzu arkadaşlarınıza söylediniz mi ?"

Elimde tuttuğum sıcak çayın sıcaklığını hissettiğimde diğer elime aldım. Bu cümlesinden farklı bir mana seziyordum.Neden bunu sormuştu?

-Hayır. "
Gözlerine bakmaya alışmıştım sanırım. Belkide sorusu kafamı karıştırmıştı.
-Söylememi ister misiniz ?"

Kaşlarımın çatılmasına engel olamamıştım.
-Gülsu 'ya uygun bir zamanda söylemeyi düşünüyorum. "

Çayımı sıcak içmeyi severdim ancak şu an içmeyecek kadar önemli bir konuyu konuşuyorduk. Açıkçası şu durumda bile çayımı düşündüğüme gülmek istedim .
-Diğerleri?"

Diğerleri mi?Ileyda 'dan mi bahsediyordu.Ama lerli bir kelime kullanmıştı.
-Diğerleri mi ?"

-İkizler. "
Diyip sustu.Ikizler ?Ileyda ve Arda mı?
Ileyda tamamda,Arda ne alakaydı bunu çözememiştim.

-Gülsu 'ya söylemem yeterli ."
Artık bu konu hakkında konuşmak istemiyordum. İçten içe bir kızgınlığım oluştu. Bana Arda 'yı sormasına anlam verememiştim. Bir şey mi olmuştu?
-Helya gelsenize içeri ."

İçeriden Gülsu seslenince hızla içeri girdim. Yusuf arkamdan geliyordu.
Çayımı istemeyerek tepsiye koydum. Burdan gitmek istiyordum.
-Arda madem kapalı alan fobin yok ,nasıl o hale geldin?"

Gülsu sormuştu. Arda 'nın ofladığını işittim.
-Kızım, bir rahat bırakın beni .Başımı şişirdiniz."

Kapıya yakın bir tarafta her an gidecekmiş gibi durduğumu gören Gülsu bana kuşkuyla baktı. Sanırım kaçıp gitmemden korkuyordu. Bugünki konuşmamızdan sonra bana temkinli baktığını fark ediyordum .
Yakınımda hissettiğim nefes ile şaşkınca durdum.Yusuf hemen yanımda mıydı?

KALBİN NEFESİ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin