- Sen kilo vermişsin . -

8.2K 170 64
                                    

Kusura bakmayın baya bir süredir yazamadım :) 


•◘○•◘○•◘○•◘○•◘○•◘○

 5 günde 3 kilo verdim. Birkaç gün önce arkadaşlarım kilo verdiğimi söylediler. Nasıl mutlu hissettim. Şimdi , 5 dakika önce boy aynasının karşısına geçtim. Bir sürü kıyafet denedim. Hiçbirini beğenmedim. Hiçbiri yakışmıyordu. Hepsinde aşırı kilolu gözüküyordum. Kaba tabiri ile 'şişko'. Tamam 3 kilo vermiştim ama yeterli miydi ki ? 

Elimle karnımdaki yağları yukarı doğru kaldırdım baktım kendime. Çevremi düşündüm. Çevremdeki herkes zayıftı. İnceydiler ve ne giydiyseler hep yakışıyordu. Tekrar kendi bedenime baktım. Sonra yüzüme baktım. Tamam güzeldim daha doğrusu yüzüm güzeldi ama yüzümün dışında ... 

Hadi ergenliğe bağlıyorum. Kiloluyum , mutlu değilim ve en önemlisi mutlu hissetmiyorum. Bazen saatlerce ağlayasım geliyor. Neden hemen gitmiyor bu kilolar ? Hayaller kuruyorum zayıf  ve mutlu hayaller... 

Açıkcası psikolojim mi bozulmuş yoksa çoktan mı bozulmuştu ? 

1. sınıftayken de kiloluydum sanırım. Az ama yeteri kadar hatırlıyorum. Sınıfta şişko diye dalga geçerlerdi. Pantolondan yağlarım çıkınca ağlar dışarı çıkmamak için bağırırdım. Karnımı kesmeye bile çalışmıştım. Daha küçücük bir çocukken , o masum aklımla bana neler düşündürmüşlerdi değil mi? 

Kilo problemim hep devam etti. 4. sınıftan önce az kiloluydum ama 4. sınıfta özel okulda öğlen abur cubur - fast-food derken daha da kilo almıştım.  5. sınıfın yaz tatilinde baya bi kilo verdim. Normal kiloluydum. 6 . sınıfta kilo vermedim biraz aldım. 7. sınıfta 12 'ye yakın kilo aldım . Şimdi bu yıllar içerisinde eskiden aldığım kiloları vermeye çalışıyorum. 

Çok zor bilirsiniz. Çok zor zamanlar geçirdim , geçirdik. 

Daha bugün oldu . Arkadaşım bir kıza " Şu şişko kız mı ? " dedi. İnanın bana sanki bana söylenmiş gibi " Öyle hitap etme , kilolu de en azından " demiştim. 

Bu konularda hassas mıyım ? 
Evet.

Bir siteye rastladım internette. Kalori günlüğü diye bir şey varmış. Yediklerini ve kalori miktarını yazıyorsun . Akşam yatmadan önce kaç kalori tükettiğine bakıyorsun. Ona göre ayarlıyorsun kendini işte. 

Bir önceki bölümde yorumlarda bir arkadaşımız mynetdiary hakkında bahsetmiş. Bu uygulamaya kaç kiloya ulaşmak istediğini , ne yediğini , ne kadar su içtiğini , egzersiz düzenini vb şeyler yazıyorsun. Oda sana kaç günde ne kadar kilo vereceğinizi yazıyor. Kısacası uygulama böyle . Aynı kalori günlüğü gibi. 

Diğer yorumlarda ise diğer bir arkadaşımız günde 2 saat "Just Dance " yaparak haftada 5 kilo vermiş. Tabikide yediklerine dikkat etmiş. Just Dance ' yi hepiniz biliyorsunuzdur gerçi. Bilmeyenler için kısaca youtube'ye yazın hemen anlarsınız zaten. 

Yarından itibaren 7 gün boyunca yeni bölüm yazmayacağım. O 1 haftalık zaman diliminde verebildiğim kadar kilo verip , 8. gün size her şeyi detaylıca yazacağım. Hadi herkes yarından itibaren 7 günlük diyet veya spor farketmez bir şekilde kilo vermeye çalışsın. Çünkü kendimi aynada görünce kötü hissettim. Bilmiyorum sizede oluyor mu ama vücudumu parçalamak istiyorum. 

Tamam bir anda kilo veremeyiz ama düzenli olarak denersek vereceğiz be . Ben kendime , size kısaca bize inanıyorum. İstesek başarırız .

Peki istiyor muyuz ?

Tamam sormadım . 

Bir yandan kilo vermeye çalışırken diğer yandan da kısa sürede değiştirebileceğimiz şeylere yönelelim.

Saçını mı beğenmiyorsun ? Git kestir , kat attır , incelttir . Senden önemli mi ? 

Vücudunu tanı . Ona göre giysi al. 

Kendini mutlu hissettirecek şeyler yap. ( Bağımlılık yapıcı maddeleri kast etmiyorum )

Kilolu bir insanın hayatında duyabileceği en güzel cümlelerden biri de " Sen kilo vermişsin. " cümlesi olur. 

Şu 7 günde atabileceğimiz en büyük adımlardan birini atalım. Biz Türk'üz. 

Çılgın Türk'leriz biz. Mermiye kafa atan , kelebekten korkan nesilleriz biz. İstesek her şeyi başarabilir miyiz ? 

Bir söz vardır :

İmkansızı başarabilir miyim ?

Evet.

Mucizeyi başarabilir miyim ?

Biraz zaman alır. 

7 gün sonra bende dahil hepinizden başardım demenizi bekliyorum. Kaç kilo verdiğimiz önemli değil. 2 , 3  , 5  ?  Rakamlar  fark etmez. Önemli olan başaracağımıza inanmamız , bunu başarmamız . 

Hayata iyilikle , güzellikle bakalım ki bizde güzellik ,iyilik görelim. 

Hepimiz birer hayatız ve hayatlarımızı yazmak bizim elimizde. Biz hayatın ta kendisiyiz. 










Zayıflama GünlüğümHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin