Aranızda benim gibi sorun yaşayanlar çoktur. Kilo sorunu.Genç kızların en büyük düşmanı.
Peki kiloluysak ne olur ? Dalga geçerler, istediğimizi giyemeyiz,özgüvensizlik sorunu bla bla bla.
Peki kızlar veya erkekler. Biz ne yapıyoruz? Bugünden itibaren kilo veriyoruz. Verdiğimiz kilolarımızı da bizle dalga geçenlere bir bir sokuyoruz . Nasıl fikir?
Şimdi yazdıklarımı dikkatle okuyun arkadaşlar. Biz hepimiz birlikte kilo vereceğiz. Başta çok zorlanabiliriz ama aynada kendimize baktığımızda nasıl mutlu hissedeceğimizi düşünün. Tartıya her çıktığımızda az da olsa kilo verdiğimizi? Veya daha önce giremediğimiz bir pantolonumuza rahatlıkla giydiğimizi ? Nasıl , mutlu hissederiz değil mi gençler ? O zaman benim yazdıklarımızı bir bir uygulayalım. Hep beraber.
1. ADIM :
Bence ilk adım imandan geçer. İmanınız iyi mi ? Aramızda namaz kılanımız , Kur'an okuyanımız var mı ?
Sizin için kilo verme duası buldum . İşe yarar mı , denemedim . Deneyen var mı , evet var. Deneyip kilo veren var mı ?Evet.
Şimdi size bütün hastalıklar için geçerli olan bir duayı veriyoruz; “Ya men ismuhu devâ ve zikruhu şifâ. Ya men yec’alu’ş-şifâe fî ma yeşâu mine’l-eşyâi salli alâ Muhammedin ve Âl-i Muhammedin vec’al şifâî min hâza’d-duâî fî ismike hâzâ.”
Daha sonra 10 defa “Ya Allah” 10 defa “Ya Rabbi”, 10 defa “Ya Erham’er-rahimîn” yazılır.
Ey ismi dertlere deva olan Allah, ey zikri hastalıklara şifa olan Allah, ey istediği her şeyde şifa bulduran Allah, salat ve selamın Muhammed ve Ehlibeytine olsun. Okuduğum bu isimleri benim için şifa karar ver Ya Allah, ya Rabbi, ya Erhamer-rahimin.
Zayıflamak İçin Dua Önerisi
Ey yüce rabbim, yarın bana zayıflamak için güç ve kudret ver. Bedenime hayrı gelmeyecek lokmaların boğazımdan geçmesine izin verme. Bu bedeni emanetçin olarak taşıyorum. Bu emaneti iyi muhafaza edebilmek için zayıflamak istiyorum. Sen bana yardım et ve beni miskinliğe itecek kiloları vermeme yardımcı ol. Amin
Ayrıca her gün uyumadan önce 99 kez Allâh veya Lâ ilahe illallah demek ve 100. de ise Muhammedur Resulullâh diyerek bitirmek fayda sağlayacaktır. Bedenin ne yiyeceğine karar veren Ruh tur. Ruhun dinginliği bedene yarar sağlar. Ruhu tatmin etmek ise en iyi dua ile olur.
2. dua
Şişmanlıktan dolayı rahatsızlık çeken vucudunu taşıyamayan veya zayıflamak isteyen kimseler bol miktarda Allah veya Lâ İlahe İllallah okumalıdır.Okuma şeklinin şöyle olması daha uygundur.Okumaya başlarken Ya Allah deyip devamında Allah Allah diye okunur.Lâ İlahe İllallah okurken de bitiminde Muhammedur resulullah denilmelidir.
Karnı tıka basa doldurmadan 3 te birini su, 3 te birini yemek ve 3 te birini boş bırakarak sofradan kalkmak, Peygamber Efendimizin beslenme tavsiyesidir. O nedenle aşırı yemek yemenin Efendimiz tarafından bile hoş görülmediğini hatırlatmak gerekir.
2. ADIM :
Bu güzel 2. adımımızda ise ilk önce ekmeyi aza indiriyoruz. Sonra şeker , çikolata , kurabiye gibi tatlı ürünlerini yememeye çalışıyoruz . Kısacası içinde şeker olan yiyecekleri aza indireceğiz. Eğer ekmek yiyemeden yaşayamıyorsanız tam buğday ekmek yiyin ama abartayın 1 dilim veya 2 dilim . 1 hafta sonra tartıya çıkıp farkı görünce sizde kilo verdiğinizi anlayacaksınız.
3.ADIM :
Her gün yürüyün! Giyin rahat giysilerinizi. Takın şapkanızı . Gözünüzde bir güneş gözlüğü . Kulağınızda kulaklık. Müzik konusunda tavsiye vermek istersem yürüyüş yaparken elektronik müzikler dinleyin.Kafanız dağılır . Hem müziğin ritmine göre daha da hızlanırsınız. Yürüyün 1 saat boyunca. Basket maçı yapın çok terletiyor. Koşun. 1 hafta boyunca bunları yaparsak tartıya çıktığımızda farkı zaten göreceğiz .
Mesela bende bugünlük bu kadar Ben yarın saat öğlen 12'De kulaklığımı takıp yürüyüş yapacağım . Sonrada basket maçı . Bu zayıflama işine hep beraber girdik. Hep beraber başaracağız . İnşallah Yarın ilk günümüz güzel geçer . Şimdiden iyi kilo vermeler ! :)
Arkadaşlar bu arada bu bölümde beni yanlış anlayanlar olmuş. Dua etmek , namaz kılmak , kuran okumak kilo verdirmez zaten. Sadece ek bir tavsiye olarak düşünün . Tabiki de tıbbı destek olmadan , spor yapılmadan , hep yemek yiyerek kilo verilmez ki . Umarım kendimi açıklayabilmişimdir :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zayıflama Günlüğüm
De TodoZayıflamaya , kendimize , duygularımıza , acılarımıza , göz damlalarımıza kadar her şey.