07

1.4K 192 34
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Hari seterusnya persekolahan. Selesai waktu pertama, waktu rehat telah bermula. Kalini aku mintak mama masakkan bekal aku. Aku duduklah kat belakang sekolah. Aku tak nak ada yang kacau aku.

Tiba tiba menyemak pulak si Hwamin datang dengan geng dia.

"Woi Yoojung!" Tengking dia sambil tolak kepala aku. Tercampak bekal aku tu bila dia tolak kasar kepala aku. Yelah aku terkejut woi tiba tiba datang lepastu tolak kepala.

"Kau ni kenapa?" Soal aku. Hampir nak angin jugaklah aku.

"Aku tanya kau betul betul ni. Apa hubungan kau dengan Doyoung?!" Tengking Hwamin lagi. Haih Doyoung lagi. Tak habis habis Doyoung. Naik bosan aku dengar nama dia. Agaknya memang takda lelaki lain ke yang diorang ni semua nak rebutkan.

"Kawan." Jawab aku. Lalu aku kutip bekal aku yang terabur sebab perempuan gila ni.

"Mwo?! Kawan?! Kau ni memang tak guna kan? Kau tahu tak apa yang viral kat sekolah ni sial?!" Tengking Hwamin. Aku toleh pandang dia.

"Ya aku tahu. Tapi aku ke yang umumkan benda tu? Aku ke yang buat benda tu viral?" Soal aku semula.

"DOYOUNG YANG NGAKU KAU TU YEOJACHINGU DIA! AND KAU DIAM TAKDA RESPOND APA APA! KAU NI MEMANG SUNDAL KAN?! JEONGWOO KAU NAK! DOYOUNG KAU NAK!" Tengking Hwamin lagi. Bingitlah telinga aku dengar suara dia ni.

"Mwo? Jeongwoo? Doyoung? Apa yang kau merepek ni?" Soal aku lagi.

"Ada budak viralkan kau dengan Jeongwoo jalan sama sama naik bas sama sama. Eh bodoh, satu sekolah ni tengah perhatikan kau lah sundal!" Hwamin tak henti henti tengking aku.

"Budak bodoh je yang akan viralkan benda kecik macamtu." Jawab aku. Aku terus ambil bekal aku and nak blah dari situ tapi Hwamin tarik aku.

PANG!

Pantas tangan dia lempang aku. Weh terduduk sia aku. Sakit nak mampos. Aku pegang pipi aku.

"Eh perempuan! Selagi aku beri amaran dekat kau. Kau patutnya beruntung daripada aku terus buat tindakkan aku kat perempuan macam kau ni. Kau tunggu masa kau, aku akan buat kau blah dari sekolah ni!" Ujar Hwamin sambil tarik rambut aku.

"Sakitlah!" Marah aku sambil aku tepis kasar tangan dia.

"KAU INGAT EH!" Tengking dia lagi sambil tolak kasar kepala aku. Lepastu dia blah tinggalkan aku kat situ.

-
-
-
-

Aku jalan masuk kelas. Haih malang betul nasib aku kenal dengan Doyoung ni. Aku kesat darah sebab luka bibir aku bila terkena gigi aku ni. Haih sakit betul. Lebam jugak hujung bibir aku. Dia lempang aku macam bola dia buat.

Aku masuk ke kelas. Doyoung memang dah ada dalam kelas. Doyoung toleh pandang aku. Aku duduk tempat aku tanpa hiraukan dia.

"Kenapa dengan bibir kau ni?" Soal Doyoung sambil sentuh hujung bibir aku. Aku tepis tangan dia.

"Jangan kacau aku." Ujar aku.

"Siapa buat kau? Pagi tadi takda. Kenapa naik rehat ni ada? Kau rehat kat mana tadi?" Soal Doyoung bertubi tubi. Aku diam. Cuma airmata aku yang keluar mengalir setitik demi setitik.

"Kajja, kita cakap kat tempat lain." Ujar Doyoung lalu dia tarik tangan aku keluar dari kelas. Then dia bawak aku masuk ke dalam stor sukan.

"Lepaskanlah aku!" Marah aku sambil aku tepis kasar tangan dia.

"Bagitahu aku, siapa buat kau sampai lebam macamni?" Soal Doyoung.

"Ni semua sebab kau! Kau tahu tak, aku lagi suka sekolah lama aku daripada sekolah ni! Aku lagi amanlah belajar kat sekolah lama aku! Aku pun ada kawan! Bukannya musuh yang tetiba datang tanpa diundang macamni! Tolonglah! Tolong blah dari life aku! Aku tak hamak pun lelaki macam kau!" Marah aku.

"Hwamin buat kau kan?" Soal Doyoung. Aku terdiam.

"Aku tahu ni semua kerja dia." Ujar Doyoung lagi. Doyoung nak pergi tinggalkan aku. Aku tarik tangan dia.

Aku tak tahu kenapa aku mesti menangis depan dia. Terlampau sakit pipi aku ni. Ya aku memang garang tapi aku pun perempuan. Hati aku lembut. Doyoung toleh pandang aku.

"Takpa, biarkan dia. Aku tahu kau nak pergi jumpa Hwamin tu. Jangan besarkan masalah lagi. Jalan penyelesaian dia. Kau umumkan kat semua orang yang kita takda pape. Hanya kawan tak lebih dari tu." Ujar aku. Airmata aku mengalir.

"Aniyo, aku tak nak." Jawab Doyoung.

"Jebal Doyoung." Rayu aku.

"Aniy, aku tak nak hilang kau. Tolong jangan suruh aku buat keputusan bodoh yang boleh buat aku sakit." Balas Doyoung.

Tangan aku Doyoung tolak perlahan. Dia terus keluar dari stor tu. Aku terduduk. Jeongwoo yang lalu di kawasan tu ternampak Doyoung keluar dari stor tu.

Jeongwoo yang berbaju lengan panjang, lipat lengan sampai ke siku. Baju dibutang sehingga paras dada itu jalan menuju ke stor. Terdengar tangisan Yoojung.

"Yoojung-ah?" Tegur Jeongwoo. Aku mengangkat kepala pandang Jeongwoo. Pantas Jeongwoo datang ke arah aku.

"Waegurae? Kenapa kau nangis kat sini?" Soal Jeongwoo. Aku menggelengkan kepala dan menglap airmata aku.

"Kau gaduh dengan Doyoung ke?" Soal Jeongwoo. Aku menggeleng lagi.

"Habistu kenapa nangis?" Soal Jeongwoo lagi. Aku masih diam.

"Uljima Yoojung-ah." Pantas Jeongwoo memeluk aku bagi menenangkan aku. Serius aku tenang bila dengan Jeongwoo.

Ada seseorang yang perhatikan diorang dari luar bilik stor tu. Perempuan yang sama dimana dia memerhatikan Jeongwoo dan Yoojung di bustop.

"Sial punya perempuan!" Getus hati dia sambil mengenggamkan tangan.

-
-
-
-

"Yah Doyoung! Waegurae?" Soal Hwamin bila Doyoung menarik tangannya ke belakang sekolah. Kini hanya dia berdua dengan Doyoung.

"Kau buat apa dekat Yoojung?" Soal Doyoung dingin.

"Mw-mwo? A-aniy." Tergagap gagap Hwamin menjawab.

"Aku tanya kau buat apa dengan Yoojung?" Soal Doyoung lagi dengan soalan yang sama. Hwamin mampu terdiam dan tertunduk.

"Last warning eh Hwamin. Kau takda hak nak marah dengan siapa aku nak kawan. Kau cuma queenka and aku cuma kingka. Kita ni cuma model sekolah sebab kita ni top students. Aku dengan kau takda pape hubungan pun melainkan partner model. So tolong eh Hwamin. Jangan kacau Yoojung, Yoojung tu yeojachingu aku. Arraseo?" Ujar Doyoung. Hwamin terdiam dan hanya airmata dia je yang mengalir.

Tanpa berkata apa apa lagi, Doyoung terus blah tinggalkan Hwamin seseorang kat situ. Hwamin mengenggam tangannya.

"Aku akan pastikan relay korang hancur Kim Doyoung." Ujar Hwamin sendiri.

-
-
-
-

To be continue <3

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now