19

1.2K 161 22
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Yoojung tidur di atas bahu Doyoung. Doyoung mengusap lembut tangan Yoojung yang tak lepas digenggamnya. Perjalanan yang mengambil masa beberapa jam tu akhirnya berakhir.

"Wah Jeju-Do." Aku tengok permandangan dari atas. Melekat aku kat tingkap sebab nak tengok bawah. Tapi tangan Yoojung tetap genggam tangan Doyoung. Gayat sangat. Nak tengok bawah tapi penakut.

Kapal terbang pun mendarat dengan selamatnya. akhirnya sampai dah kat Jeju-Do. Hari pun dah nak malam.

"Jom pergi homestay tu." Ujar Yedam. Semua mengangguk. Diorang naik 2 teksi. Disebabkan diorang berlapan.

-
-
-
-

Sampai je kat homestay tu, kitaorang semua kemas bagasi kitaorang semua. Then siap siap mandi sebab nak pergi makan malam. Yang perempuan tidur sebilik. Yang lelaki tidur kat ruang tamu je.

Homestay ni pun cuma ada satu bilik. Tak besar mana pun homestay ni. Tapi selesa lah untuk kitaorang tumpang 2 3 hari ni.

"Kalau aku tahu, aku tak ikut Yoojung." Bebel Yoomin sambil kemas bagasi dia.

"Weh mian Yoomin. Sumpah aku tak ingat yang kau--" aku ketap bibir aku. Yoomin hembus nafas berat.

"Aku nak tidur dulu boleh? Sumpah ngantuk gila." Ujar Yoomin yang takda semangat.

"Yah! Nak pergi makan malam jap lagi ni! Takda takda, ikut jugak." Balas aku.

"Kenapa Yoomin? Tak sihat ke?" Soal Doyeon. Yoomin menggeleng.

"Takda semangat nak hidup. Bunuh jela aku!" Yoomin melepek kat bagasi dia. Geleng kepala aku tengok adik aku ni.

Mina masuk dalam bilik. Dia mandi dulu baru aku boleh mandi.

"Yoojung nak mandi kan? Pergi cepat, Doyoung pun nak mandi tu." Ujar Mina.

"Jinjja? Hah takda takda." Aku cecepat capai barang barang aku then keluar dari bilik.

Yoomin tengok mina. Muka Mina tanpa makeup mahupun skincare, nampak natural.

"Hah tambah sakit kepala!" Yoomin masukkan kepala dia dalam bagasi.

"Gwaechanayo Yoomin-ah?" Soal Doyeon yang sememangnya risau dengan Yoomin.

Yoomin mampu membalas pertanyaan Doyeon dengan thumbs up.

-
-

Aku berlari pergi ke bilik air. Dalam masa yang sama aku dengan Doyoung pegang tombol pintu sama sama.

"Bagi aku mandi dulu!" Ujar aku.

"Aku sampai dulu." Jawab Doyoung.

"Yah! Lady first!" Balas aku.

"Haih jomlah mandi sekali dengan aku." Doyoung tarik aku masuk bilik air.

"YAH! JUGULE?!" Jerit aku.

"Haish ni lah perempuan nak menang je. Mandi lah dulu. Ppaliwa!" Balas Doyoung sambil keluar dari bilik air.

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now