13

1.2K 178 52
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

"Saya ada berita gembira untuk kelas kamu harini." Ujar Uncle Jimin setelah masuk ke dalam kelas. Semua pelajar tekun mendengar berita apa yang nak disampaikan Uncle Jimin itu.

"Sekolah Tinggi Sukan Jung-Il akan adakan event hari sukan. So kelas kamu ni dapat sertai lawatan ke Sekolah Tinggi Sukan Jung-Il." Sambung Uncle Jimin.

"Wah jinjja?" Aku toleh pandang Doyoung. Sekolah tu antara sekolah sukan favourite aku. Teringin nak masuk sekolah tu, tapi tak kesampaian. Aku pandang Doyoung. Wajah Doyoung berubah jadi dingin.

"Dobby-ah? Gwaechanayo?" Soal aku bila nampak dia macam tak happy. Doyoung terdiam dan hanya geleng.

Aku pun terdiam bila Doyoung diam macam tak happy. Aku yang jadi takut bila dia takda respond happy.

"Yoojung? Nanti ambil borang kat meja cikgu arraseo?" Pesan Uncle Jimin. Aduh uncle ni, memang sengaja suruh aku berjalan agaknya. Aku mengangguk walaupun tak rela.

-
-
-
-

Balik sekolah, Doyoung teman aku jalan kaki. Tak tahulah kenapa dia tiba tiba rajin nak teman aku balik.

"Boleh aku tanya kau sikit tak Doyoung?" Soal aku. Bila suasana jadi sepi.

"Apa dia?" Soal Doyoung.

"Kenapa kau macam tak suka je kelas kita pergi lawatan kat Sekolah Tinggi Sukan Jung-Il tu?" Doyoung diam. Aku pun diam jelah bila dia diam. Aku tahulah yang dia memang tak berminat nak jawab soalan aku.

"Tu sekolah Jay." Jawab Doyoung tiba tiba. Aku terus toleh pandang dia.

"Jinjja?" Soal aku. Seriouslah Jay sekolah kat situ. Gila hebat sia. Doyoung mengangguk.

"Tapi kenapa je kalau sekolah Jay, bukannya apa apa pun kan." Balas aku tenangkan Doyoung.

"Aku tak risau pasal diri aku. Tapi aku risaukan pasal diri kau nanti kat sana." Ujar Doyoung. Aku berhenti berjalan dan memandang dia. Doyoung turut berhenti jalan bila perasan aku berhenti berjalan.

"So nanti kat sana, aku nak kau ikut je aku kemana aku pergi. Arraseo?" Sambung Doyoung lagi sambil toleh ke belakang menghadap aku. Aku menghembus nafas berat. Payahnya macam ni.

Doyoung silangkan tangan dia kat dada sambil pandang aku. Keningnya di angkat sebelah, tak lepas dia memerhatikan aku yang sememangnya tak setuju dengan pesanan merapu dia tu. Aku pun nakkan kebebasan.

Yes Doyoung still pandang aku dengan keadaan yang sama.

"Haih yela yela!" Ujar aku lalu aku jalan kedepan tinggalkan dia. Aku maghoh ni. Doyoung tergelak kecil pandang Yoojung.

-
-
-
-

Pada hari lawatan ke Sekolah Tinggi Sukan Jung-Il itu, semua pelajar dikehendakki berkumpul terlebih dahulu untuk mengisi kedatangan.

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now