20

1.2K 169 38
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Esoknya, aku sedar dari lena. Tengok tengok aku sorang je yang still tidur lagi. Jam dah pukul 10 pagi. Mana tak nya semalaman berjaga. Tak boleh nak tidur aku.

Aku keluar dari bilik. Cuma yang ada kat ruang tamu hanya Doyoung.

"Selamat pagi, lewat bangun." Ujar Doyoung bila nampak aku keluar dari bilik. Aduh malu betul lewat bangun macam ni.

"Tak boleh nak tidur semalam." Jawab aku sambil garu kepala aku yang tak gatal. Mata aku melinggas pandang sekeliling.

"Mana yang lain?" Soal aku.

"Diorang yang lain keluar beli barang untuk bbq malam ni." Jawab Doyoung. Aku mengangguk. Aku jalan masuk dalam bilik air sebab nak cuci muka then gosok gigi. Siap cuci muka and gosok gigi. Seperti biasa, rutin harian aku. Pergi dapur sebab nak mencekik.

"Kau dah makan ke Dobby?" Soal aku dari dapur.

"Belum." Jawab Doyoung.

"Habis yang lain?" Soal aku lagi.

"Diorang makan kat luar." Jawab Doyoung lagi.

"Eh, habistu kenapa kau tak ikut diorang?" Soal aku. Doyoung datang dari belakang aku. Aku tengah buat air. Kedua tangan dia pegang meja. Aku berdiri didepan dia dan di dalam bulatan tangannya. Imagine kan lah sendiri.

"Sebab aku tunggu kau. Takkan aku nak ikut diorang pergi makan tanpa kau?" Jawab Doyoung. Aku tergamam.

"Chagi-ya, baegopa~" ujar Doyoung manja. Meremang aku bodoh betullah Doyoung ni.

"YAH!" Jerit aku. Terkejut doyoung.

"Mwo? Wae?" Soal dia yang terkejut tetiba aku jerit.

"Pergi duduk jauh jauh sana! Aku masakkan errr." Ujar aku.

"Nae nae arraseo." Balas Doyoung sambil buat isyarat tangan 'okay'. Blushing teruk aku. Laju je jantung aku degub.

Dupdapdupdap. Haish chill Yoojung chill.

-
-
-
-

Disebebkan aku dengan Doyoung bosan. So kitaorang ambil keputusan nak pergi jalan jalan tepi pantai.

"Lawanyaaaa!" Terharu aku bila tengok pantai yang sememangnya indah. Rasa tenang je tengok permandangan tepi pantai macam ni. Ramai jugaklah orang beriadah tepi pantai ni. Angin pun tiup sempoi sempoi je.

"Harini kita datang berdua dengan status pasangan kekasih, mana tahu datang lagi berdua dengan status pasangan suami isteri ke kan." Ujar Doyoung. Aku toleh pandang dia.

"Kali ketiga datang bertiga dengan anak kita." Sambung Doyoung lagi, dia terus toleh pandang aku. Terjadilah eyes contact antara kitaorang.

Angin tiup, rambut dia terbang lembut je. Kau tahu tak cemana handsome nya dia bila rambut dia terbang terbang macamtu?!

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now