24

1.1K 174 58
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

Keesokan harinya, aku pergi ke sekolah macam biasa. Aku nak jumpa Doyoung and nak bincangkan benda ni. Semalaman aku call dia langsung dia tak angkat.

Aku masuk ke dalam kelas, ye Doyoung ada dalam kelas tu tengah tidur. Satu kelas pandang aku.

"Datang pulak kau eh?" Soal Eunmi.

"Ingat dah malu sebab curang." Ujar Jiah pulak. Satu kelas pandang sinis kat aku sambil berbisik sesama sendiri. Aku abaikan diorang and aku jalan ke arah meja aku. Tapi, meja aku tak ada.

"Kenapa? Cari meja ke?" Soal Jiah sambil silang tangan pandang aku. Aku diam.

"Dobby, kita kena bincang pasal ni." Ujar aku kat Doyoung. Tapi Doyoung tak hiraukan aku. Dia cuma letakkan kepala je kat meja. Aku tahu dia tak tidur and dia dengar.

"Dobby." Panggil aku lagi. Doyoung duduk tegak semula macam biasa. dia tak pandang aku langsung and dia terus berdiri. Dia jalan melepasi aku. Dia abaikan aku. Sumpah aku nak nangis dia jadi macam ni. Aku tak nak hilang dia.

"Dobby jjakkaman." Aku tahan tangan dia. Dia tepis kasar tangan aku. And dia jalan terus keluar dari kelas. Kebelakang aku. Sakit tangan aku.

"Aduhh dah curang tu buat cara curang. Ada hati nak pegang tangan Doyoung kitaorang? Tak sedar lagi ke salah sendiri?" Ujar Eunmi.

"Tak tahu malu ke kau ni?" Soal Yujin. Aku hanya diam and keluar dari kelas tu. Aku cari mana pergi meja aku.

Doyeon yang baru nak masuk kelas berselisih dengan aku. Dia cuma perhatikan je Yoojung. Dia mengeluh perlahan bila nampak meja Yoojung dah takda.

-
-

Meja aku diorang bawak sampai ke tengah tengah dataran. Diorang conteng macam macam.

'Jalang'

'Curang'

'Pelacur'

'Mati jelah kau'

Aku hembus perlahan nafas aku. Sakit tapi aku tak mampu nak bersuara.

"Aku tolong." Ujar Jeongwoo yang tetiba muncul sebelah aku.

"Aniy, gwaechanayo." Balas aku. Jeongwoo menghembus nafasnya perlahan.

"Apa yang jadi ni Yoojung?" Soal Jeongwoo. Aku diam, tak mampu nak cakap apa apa. Cuma airmata aku je bertakung.

"Aku tahu kau takkan buat semua ni. Kau terperangkap kan Yoojung?" Soal Jeongwoo lagi. Aku hanya mampu mengangguk. Tertunduk aku dan menangis tanpa suara.

"Yoojung." Doyeon datang menghampiri aku dengan Jeongwoo. Aku dengan Jeongwoo toleh pandang Doyeon.

"Aku tahu siapa punya angkara semua ni. Tapi tolong percaya aku kalini je. Jebal Jeongwoo. Untuk kalini je percayakan kata kata aku." Ujar Doyeon. Aku dan Jeongwoo saling berpandangan.

[ C ] Buaya Darat Classmate Aku Where stories live. Discover now